Podtlakový PVC ventil - dotaz
Napsal: 12.05.2008 09:51
Ahoj
mám na zde přítomné odborníky jeden technický dotaz , týkající se takzvaného " podtlakového neboli PVC ventilu " . Nejedná se o volnoběžný ventil , toto je takový bílý plastový ventil,který je zastrčený v sacím potrubí , z něj jde gumová hadička ,která se rozděluje téčkem a jde do hlavy válců.Už delší dobu řeším hrubý volnoběh motoru 1,6 Zetec , kde mi při volnoběžných otáčkách při ohřátém motoru jde motor hrubě,a třese se celé auto.Volnoběžný ventil jsem už asi 3 krát čistil,bez jakéhokoliv zlepšení či zhoršení chodu motoru.Podtlakové hadičky jsem dal nové,také beze změny , ale ted ,když jsem vyndal tento podtalkový ventil a celý ho vyčistil ( uvnitř byl celý černý a od karbonu ) ,vyfoukal tlakovým vzduchem a dal zpět,tak se citelně zlepšil chod motoru a už se tolik netřese. Jenom se mi nezdá " funkce" tohoto ventilu,protože když jsem do něj ústy foukl nebo naopak nasál z jedné nebo druhé strany,tak jsem čekal nějaký jakoby odpor při profouknutí a zdá se,že z obou staran jde profouknout stejně. Neměl by tedy tento ventil z jedné strany jakoby uzavírat průtok vzduchu ? Navíc se tento ventil nedá rozebrat,je to celé slepené , takže nevím jestli není uvnitř například zetlelé nějaké gumové dosedací těsnění.Jaký je tedy Váš názor na funkci tohoto ventilu nebo mněnil jste ho už někdo ? Díky za všechny poznatky. Michal.
mám na zde přítomné odborníky jeden technický dotaz , týkající se takzvaného " podtlakového neboli PVC ventilu " . Nejedná se o volnoběžný ventil , toto je takový bílý plastový ventil,který je zastrčený v sacím potrubí , z něj jde gumová hadička ,která se rozděluje téčkem a jde do hlavy válců.Už delší dobu řeším hrubý volnoběh motoru 1,6 Zetec , kde mi při volnoběžných otáčkách při ohřátém motoru jde motor hrubě,a třese se celé auto.Volnoběžný ventil jsem už asi 3 krát čistil,bez jakéhokoliv zlepšení či zhoršení chodu motoru.Podtlakové hadičky jsem dal nové,také beze změny , ale ted ,když jsem vyndal tento podtalkový ventil a celý ho vyčistil ( uvnitř byl celý černý a od karbonu ) ,vyfoukal tlakovým vzduchem a dal zpět,tak se citelně zlepšil chod motoru a už se tolik netřese. Jenom se mi nezdá " funkce" tohoto ventilu,protože když jsem do něj ústy foukl nebo naopak nasál z jedné nebo druhé strany,tak jsem čekal nějaký jakoby odpor při profouknutí a zdá se,že z obou staran jde profouknout stejně. Neměl by tedy tento ventil z jedné strany jakoby uzavírat průtok vzduchu ? Navíc se tento ventil nedá rozebrat,je to celé slepené , takže nevím jestli není uvnitř například zetlelé nějaké gumové dosedací těsnění.Jaký je tedy Váš názor na funkci tohoto ventilu nebo mněnil jste ho už někdo ? Díky za všechny poznatky. Michal.