Výpadky výkonu
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.02.2008 14:46
Výpadky výkonu
Chcem sa spýtať na dva problémy:
1. Problém: Pri akcelerácií studeného Focusu normálne vynecháva vo výkone, sú to také stotinové šklbnutia. Po zohriati sa to upraví do normálu. Robí to hlavne na dvojke keď pridám od spodu t.j. od 1200 do 1600ot.
2. problém: sú vybrácie (teplý motor), akonáhle pri 1500ot. pridám plný kotol (chip na 80kw) tak medzi 1700-2000ot. mi normálne chveje volant. Potom keď už nieje taký (predpokladám) tlak na motor to ide pekne aj pri max. akcel resp. nieje to trasenie tak cítiť pri vyšších otáčkach. Nastáva to len pri max. zaťažení. Auto je ale stále veľmi živé, pokles výkonu nieje.
Palivový filter nový - bez zmeny
Dakujem
A sorry za novú tému ale prešiel som všetky a nieje tam toto rozoberané (okrem bodu 1. - nedoriešené).
1. Problém: Pri akcelerácií studeného Focusu normálne vynecháva vo výkone, sú to také stotinové šklbnutia. Po zohriati sa to upraví do normálu. Robí to hlavne na dvojke keď pridám od spodu t.j. od 1200 do 1600ot.
2. problém: sú vybrácie (teplý motor), akonáhle pri 1500ot. pridám plný kotol (chip na 80kw) tak medzi 1700-2000ot. mi normálne chveje volant. Potom keď už nieje taký (predpokladám) tlak na motor to ide pekne aj pri max. akcel resp. nieje to trasenie tak cítiť pri vyšších otáčkach. Nastáva to len pri max. zaťažení. Auto je ale stále veľmi živé, pokles výkonu nieje.
Palivový filter nový - bez zmeny
Dakujem
A sorry za novú tému ale prešiel som všetky a nieje tam toto rozoberané (okrem bodu 1. - nedoriešené).
Ford Focus Combi, Ghia, 1,8 TDDI & chip, 2000, 205000km
- Pepik
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Opava
Re: Výpadky výkonu
Mam sice fofo kratce, ale mam s nim uplne stejne zkusenosti.
Ad 1. Kdyz je motor studeny, odmita pri nizkych otackach akcelerovat. Odmita primo ne, ale pooomalicku to akceleruje. Pro rychlejsi akceleraci musim podradit. Rikam si, ze to je mozna dobre. Ridici jednotka vi co je pro motor dobre a co spatne a mozna tento pozadavek na akceleraci povazuje jako neco spatneho a tudiz to ignoruje.
Ad 2. Kdyz je to zahrate, mam male otacky a slapnu na plyn, slysim a citim motor, jak se trapi a trepe se. Ale volant se mi netrepe. Po te, co se zapne turbo (cca 2000 ot), se uz motor netrepe a jede v pohode. Nekdy to resim tak, ze podradim, nekdy jsem liny, slapnu na plyn a proste cekam, az se motor sam dostane do vyssich otacek nez se mu zapne turbo. Snad mu timhle neublizuju...
Kdysi jsem tu nekde na foru nasel diskuzi o tom, jak radit s dieselovym motorem. Vysvetleni je mozna tam.
to Capko: Asi budes muset vyzkouset i jine styly jizdy (bez nizkych otacek, kdy motor jede bez turba - cca pod 2000 ot.) a najit kompromis mezi tim, jak chces radit a tim, jak by fofo "chtelo", abys radil.
Ad 1. Kdyz je motor studeny, odmita pri nizkych otackach akcelerovat. Odmita primo ne, ale pooomalicku to akceleruje. Pro rychlejsi akceleraci musim podradit. Rikam si, ze to je mozna dobre. Ridici jednotka vi co je pro motor dobre a co spatne a mozna tento pozadavek na akceleraci povazuje jako neco spatneho a tudiz to ignoruje.
Ad 2. Kdyz je to zahrate, mam male otacky a slapnu na plyn, slysim a citim motor, jak se trapi a trepe se. Ale volant se mi netrepe. Po te, co se zapne turbo (cca 2000 ot), se uz motor netrepe a jede v pohode. Nekdy to resim tak, ze podradim, nekdy jsem liny, slapnu na plyn a proste cekam, az se motor sam dostane do vyssich otacek nez se mu zapne turbo. Snad mu timhle neublizuju...
Kdysi jsem tu nekde na foru nasel diskuzi o tom, jak radit s dieselovym motorem. Vysvetleni je mozna tam.
to Capko: Asi budes muset vyzkouset i jine styly jizdy (bez nizkych otacek, kdy motor jede bez turba - cca pod 2000 ot.) a najit kompromis mezi tim, jak chces radit a tim, jak by fofo "chtelo", abys radil.
FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Výpadky výkonu
Capko: problem s vynechavanim vykonu muze delat chip, pripadne vadny pedal plynu, pokud to dela pouze pri urcite poloze plynoveho pedalu. A na treseni auta pri zaberu je tady tema, tak pohledej. Vetsinou je problem v poloosach.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Výpadky výkonu
Pepik: 1. turbo nezapina
Turbo se toci a pohani ho vyfukove plyny, takze cim vice pridas plyn, tim vice zvysi plnici tlak motoru.
2. co jsou pro tebe nizke otacky? 1000? 1200?
Od 1500 ot. se s tim da jezdit uplne bez problemu a neni duvod podrazovat, kdyz to netrapis na petku do kopce.
Pokud se ti auto nechce rozjet, tak je urcite nekde problem. Nejvetsi zaber by mel byt kolem 1800ot., urcite ne pres 2000. Zkus si zaslepit EGR ventil nebo si zajed na diagnostiku.

Turbo se toci a pohani ho vyfukove plyny, takze cim vice pridas plyn, tim vice zvysi plnici tlak motoru.
2. co jsou pro tebe nizke otacky? 1000? 1200?
Od 1500 ot. se s tim da jezdit uplne bez problemu a neni duvod podrazovat, kdyz to netrapis na petku do kopce.
Pokud se ti auto nechce rozjet, tak je urcite nekde problem. Nejvetsi zaber by mel byt kolem 1800ot., urcite ne pres 2000. Zkus si zaslepit EGR ventil nebo si zajed na diagnostiku.
- Pepik
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Opava
Re: Výpadky výkonu
Pokazde, kdyz mi otacky motoru prekroci urcitou mez (u mne odhadem 1900 az 2000 ot) pri akceleraci auto "poskoci" kupredu - vykon motoru se jakoby zvysil. Ja toto chovani pripisuji turbu.
Do doby nez motor dosahne 1900 ci 2000 ot, jede "bez turba". Motor ma male otacky a jeho vyfukove plyny nedokazi roztocit turbo do urcitych otacek a proto turbo nelze pouzit pro plneni valcu motoru vzduchem. V teto fazi je motor linejsi. Pri akceleraci jde citit, ze se jakoby trapi a trosku se klepe. Neni zivy tak, jako kdyz je zaple turbo.
Pod pojmem "zaple" turbo rozumim, ze otacky motoru jsou dost velke, aby jeho vyfukove plyny byly schopny pohanet (roztacet) turbo tak, ze ma postacujici vykon aby vyrobilo dostatecny tlak vzduchu pro plneni valcu motoru. Chod motoru je pote plynulejsi, elastictejsi. V teto fazi se motor "netrapi", netrepe se a je zivejsi.
Jestli se v necem pletu, klidne mne opravte. Jinak si totiz neumim vysvetlit ten "uzasny" narust vykonu motoru po dosazeni 1900 az 2000 ot.
Kdyz jedu, motor zahraty, mam zarazen treba treti rychlostni stupen a slapnu na plyn pri otackach treba 1200 ci 1500, auto akceleruje zhruba stejne (zkouseno pri jizde z mirneho kopce). Nepoznam tam rozdil. A kdyz motor dosahne tech 1900 - 2000 ot, auto prudceji zaakceleruje (turbo) a pote je motor zivejsi a akceleruje lepe (rekneme napr. do 3000 ot, pak uz je to vice normalni jizda nez akcelerace).
Kdyz mam motor studeny, a pri rozjezdu pri prerazovani z jednicky na dvojku chvili pockam (auto mezitim zpomali), zaradim dvojku, motor ma otacky 1200 - 1500, tak se mi ten motor vytoci max do 2000 ot a vic ne, i kdybych mel na plynu dve cihly. Musim bud podradit (jednicka, vytocit to, dvojku zaradit ve vyssi rychlosti) a je to v klidu nebo musim preradit a motor na trojku casem vytahne otacky nad 2000. Je to divne chovani, ale deje se to obcas a jenom pri studenem motoru.
Do doby nez motor dosahne 1900 ci 2000 ot, jede "bez turba". Motor ma male otacky a jeho vyfukove plyny nedokazi roztocit turbo do urcitych otacek a proto turbo nelze pouzit pro plneni valcu motoru vzduchem. V teto fazi je motor linejsi. Pri akceleraci jde citit, ze se jakoby trapi a trosku se klepe. Neni zivy tak, jako kdyz je zaple turbo.
Pod pojmem "zaple" turbo rozumim, ze otacky motoru jsou dost velke, aby jeho vyfukove plyny byly schopny pohanet (roztacet) turbo tak, ze ma postacujici vykon aby vyrobilo dostatecny tlak vzduchu pro plneni valcu motoru. Chod motoru je pote plynulejsi, elastictejsi. V teto fazi se motor "netrapi", netrepe se a je zivejsi.
Jestli se v necem pletu, klidne mne opravte. Jinak si totiz neumim vysvetlit ten "uzasny" narust vykonu motoru po dosazeni 1900 az 2000 ot.
Kdyz jedu, motor zahraty, mam zarazen treba treti rychlostni stupen a slapnu na plyn pri otackach treba 1200 ci 1500, auto akceleruje zhruba stejne (zkouseno pri jizde z mirneho kopce). Nepoznam tam rozdil. A kdyz motor dosahne tech 1900 - 2000 ot, auto prudceji zaakceleruje (turbo) a pote je motor zivejsi a akceleruje lepe (rekneme napr. do 3000 ot, pak uz je to vice normalni jizda nez akcelerace).
Kdyz mam motor studeny, a pri rozjezdu pri prerazovani z jednicky na dvojku chvili pockam (auto mezitim zpomali), zaradim dvojku, motor ma otacky 1200 - 1500, tak se mi ten motor vytoci max do 2000 ot a vic ne, i kdybych mel na plynu dve cihly. Musim bud podradit (jednicka, vytocit to, dvojku zaradit ve vyssi rychlosti) a je to v klidu nebo musim preradit a motor na trojku casem vytahne otacky nad 2000. Je to divne chovani, ale deje se to obcas a jenom pri studenem motoru.
FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Výpadky výkonu
moj osobný postreh..."viac si rozumiem s benzínom"
ale ak máš naftu, daj plyn na podlahu a radiaca jednotka by si mala sama poradit a zrýchlovat plynule ,samozrejme po nastupe turba je to zretelnejšie..
u benzínu to iste sposobí rýchly nárast otáčok bez ohladu na ne...(ak samozrejme nemáš podradene, napríklad pri 50km/h 5stupen a pod..)
ale čo popisuješ hlavne v poslednom odstaci mi ani pre naftu normalne nepríjde
ale ak máš naftu, daj plyn na podlahu a radiaca jednotka by si mala sama poradit a zrýchlovat plynule ,samozrejme po nastupe turba je to zretelnejšie..
u benzínu to iste sposobí rýchly nárast otáčok bez ohladu na ne...(ak samozrejme nemáš podradene, napríklad pri 50km/h 5stupen a pod..)
ale čo popisuješ hlavne v poslednom odstaci mi ani pre naftu normalne nepríjde

-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.02.2008 14:46
Re: Výpadky výkonu
Ahmed: Pedál to nebude robiť je to len občasne, nieje to pravidelný jav. To je na tom najhoršie, vieš tie náhodné chyby sa strašne zle diagnostikuju (včera netriaslo nič). Jeden típek v servise mi poradil že to trasenie pri zábere sú vonkajšie homo kĺby, samo že vymenil a trasie dalej
Vnútorné sú vraj riadna pálka...
A ešte k tomu EGR ventilu. Aký to má efekt že sa zaslepí EGR? Ide hladšie motor?


A ešte k tomu EGR ventilu. Aký to má efekt že sa zaslepí EGR? Ide hladšie motor?
Ford Focus Combi, Ghia, 1,8 TDDI & chip, 2000, 205000km
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Výpadky výkonu
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Výpadky výkonu
tak ta pekne ten typek natiahol. mal si vymenit vnutorny(ak to trasie pri zabere, tak je to na 1000%), vonkajsie skoro vobec neodchadzaju.Capko píše:Jeden típek v servise mi poradil že to trasenie pri zábere sú vonkajšie homo kĺby, samo že vymenil a trasie dalej![]()
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.02.2008 14:46
Re: Výpadky výkonu
Jamajka: Nevieš koľko vychádzajú vnútorné kĺby? Vraj to je dosť drahé...
Tie vonkajšie ma nakoniec stáli 2000,- keď závadu neodstránil a nechcelo sa mu to vyberať
Tie vonkajšie ma nakoniec stáli 2000,- keď závadu neodstránil a nechcelo sa mu to vyberať

Ford Focus Combi, Ghia, 1,8 TDDI & chip, 2000, 205000km
- nici
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Výpadky výkonu
Prečítal som si celé fórum ohľadom výpadkov výkonu, šklbania motora, vynechávania a pod., kde som sa veľa dočítal najmä o benzínových motoroch, kde boli i konkrétne riešenia /cievka, sviečky, káble../ k naftovým motorom boli len hypotetické odpovede bez riešenia tohoto problému, ale príspevok toho, komu by sa tento problém podaril dokonale odstrániť chýba /aspoň mne sa ho nepodarilo nájsť, tak ak som ho niekde prehliadol tak sorry/:
Ak je motor studený pri jazde začne v nízky otáčkach /1500-1800/ na 3.prevodovom stupni, akoby vynechávať. Po jeho slabom zahriatí /asi po 1000 metroch/ toto cukanie ustane a motor ide normálne. Bol som na diagnostike, vymenil som pre istotu palivový filter/ aj keď ten predtým mal len asi 10.000 km/ avšak na diagnostike žiadna chyba a po výmene filtra bezo zmeny. Studený cuká. Motor bezchybne naštartuje, chod je pravidelný.
Ak vie niekto poradiť budem vďačný. Díky.
Skúšal som i výmenu MAF senzoru (váhy vzduchu), skontroloval som všetky hadičky, či náhodou nieje niektorá poškodená príp. vypojená. Stále cuká a cuká. Do pr...!!!
Ak je motor studený pri jazde začne v nízky otáčkach /1500-1800/ na 3.prevodovom stupni, akoby vynechávať. Po jeho slabom zahriatí /asi po 1000 metroch/ toto cukanie ustane a motor ide normálne. Bol som na diagnostike, vymenil som pre istotu palivový filter/ aj keď ten predtým mal len asi 10.000 km/ avšak na diagnostike žiadna chyba a po výmene filtra bezo zmeny. Studený cuká. Motor bezchybne naštartuje, chod je pravidelný.
Ak vie niekto poradiť budem vďačný. Díky.
Skúšal som i výmenu MAF senzoru (váhy vzduchu), skontroloval som všetky hadičky, či náhodou nieje niektorá poškodená príp. vypojená. Stále cuká a cuká. Do pr...!!!
FORD FOCUS 1.8 TDCI, 74 kw, r.v.2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti