Stránka 1 z 2

Problem s elektrikou

Napsal: 26.12.2007 22:41
od Wirus
Zdravim vas,

mam ford focus rocnik 2000 s motorom 1.8 TDI. V poslednej dobe mam problem s elektrinou - prejavuje sa to blikanim vsetkych svetiel a zblaznenim palubnej dosky (zacne svietit baterka, abs, rucna brzda). Prejavuje sa to aj pocas jazdy.

V ramci diagnostiky som priamo na bateriu pripojil ampermeter a voltmeter. Alternator je schopny po starte dobijat aj 20A. Pri normalnej jazde je prud vzdy okolo 0 plus minus jeden amper. Prud je ale (aj pocas jazdy) pomerne nestabilny a kmita.

Baterka je relativne nova, nema viac ako 3 mesiace.

Viete mi prosim poradit kde by mohla byt chyba ? ja sam sa v tom velmi nevyznam a som z toho vazne zmateny.

Dakujem...

Edit: vidim ze som mozno celkom netrafil spravnu diskusiu, pardon...

Napsal: 27.12.2007 00:05
od pelen
A co ukazuje pripojeny voltmetr?

Napsal: 27.12.2007 00:23
od Wirus
pelen píše:A co ukazuje pripojeny voltmetr?
Medzi 12 az 14 V, nizsie to neklesa nikdy.

Napsal: 27.12.2007 08:14
od tchifla
Aby sme si boli na cistom, ten ampermeter si pripojoval priamo na poly baterky, alebo do serie? 20A sa mi zda dost vela...

Napsal: 27.12.2007 10:22
od Damon
:arrow: Přesunuto z Pokecu.

Napsal: 27.12.2007 15:16
od pelen
Mrkni se tady na velikost napeti:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... c&start=15
U FoFo reguluje regulator na 14,6 V.

Napsal: 27.12.2007 15:31
od Wirus
pelen píše:Mrkni se tady na velikost napeti:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... c&start=15
U FoFo reguluje regulator na 14,6 V.
Pozrel som sa dnes na to - napatie je stale stabilne medzi 14 a 15 V, nie medzi 12 az 14 V ako som uviedol skor.
tchifla píše:Aby sme si boli na cistom, ten ampermeter si pripojoval priamo na poly baterky, alebo do serie? 20A sa mi zda dost vela...
Ten merak som nepripajal priamo ja, ale otec ktory ma 30 rocnu prax s leteckou elektronikou - takze fakt neviem ako to je pripojene, ale verim tomu ze spravne ;) Tych 20 A som si tiez dnes overil - niekolko sekund po nastartovani skutocne dobija okolo 20 A, asi po 10 sec to klesne na 5 A a neskor na asi 1 amper.

Napsal: 27.12.2007 15:46
od pelen
To budou asi ty vteriny, kdy jeste ridici jednotka neda pokyn na zhasnuti kontrolky nabijeni

Napsal: 27.12.2007 15:49
od pelen
Napeti by nemelo byt vetsi jak 14,6 V. Pokud je vyssi, tak muze byt vadny regulator alternatoru. Mi u vadneho slo napeti az k 15,4 V. Pokud blikaji i svetla hlavnich svetlometu, tak to tipuji na vadny regulator.

Napsal: 28.12.2007 22:19
od foki
nebo nejaka kostra , zkus premostit pol baterky s prevodovkou a karoserii a uvidis jestli to bude delat dal . (jinym kabelem )

Napsal: 29.12.2007 01:00
od Wirus
Dakujem... skusim najprv tu kostru - je to najjednoduchsie...

Napsal: 29.12.2007 13:33
od Ahmed
20A neni problem, ale baterka se takovym proudem dobiji jenom par vterin po nazhaveni/nastartovani, dokud se nezvysi jeji napeti...
Vypada to na neco s alternatorem, protoze kontrolky zacnou blikat vetsinou, kdyz to prestane dobijet... Takze nejspis regulator. Resilo se tady dost podobneho, tak si najdi prislusne temata.

Napsal: 01.01.2008 22:18
od PedroH
Nevím, jestli je to to samé, jako to dělá tobě. Ale někdy se mi stane, že ihned po nastartování (nezávisle na rozsvícení světel) se projeví pokles jasu všech přístrojů. Když svítí světla, tak poklesne svítivost i světel. Udělá to vždy jen tak na 10 sekund, pak se to vrátí zpět. Nevím, jestli to třeba není tím, že je slabší baterka...

Napsal: 16.01.2008 16:52
od Wirus
Zrejme to bol problem s ukostrenim. Vyzera to ze je to teraz vsetko ok... dakujem za radu ;)

Napsal: 16.01.2008 16:56
od zewl
PedroH: Nemas zrovna volnobeh? Pokud ano, tak to mi dela taky. Ale u me je to tim, ze treba topim predni sklo, zadni a zrcatka a je to odber jak svina. Jak se rozjedu a otacky jdou vyse, vse se zase "rozsviti". Je to malo patrne, ale je. Myslim, ze to je normalni.