Problem s elektrikou

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Problem s elektrikou

Příspěvek od Wirus » 26.12.2007 22:41

Zdravim vas,

mam ford focus rocnik 2000 s motorom 1.8 TDI. V poslednej dobe mam problem s elektrinou - prejavuje sa to blikanim vsetkych svetiel a zblaznenim palubnej dosky (zacne svietit baterka, abs, rucna brzda). Prejavuje sa to aj pocas jazdy.

V ramci diagnostiky som priamo na bateriu pripojil ampermeter a voltmeter. Alternator je schopny po starte dobijat aj 20A. Pri normalnej jazde je prud vzdy okolo 0 plus minus jeden amper. Prud je ale (aj pocas jazdy) pomerne nestabilny a kmita.

Baterka je relativne nova, nema viac ako 3 mesiace.

Viete mi prosim poradit kde by mohla byt chyba ? ja sam sa v tom velmi nevyznam a som z toho vazne zmateny.

Dakujem...

Edit: vidim ze som mozno celkom netrafil spravnu diskusiu, pardon...

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.12.2007 00:05

A co ukazuje pripojeny voltmetr?
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Wirus » 27.12.2007 00:23

pelen píše:A co ukazuje pripojeny voltmetr?
Medzi 12 az 14 V, nizsie to neklesa nikdy.

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tchifla » 27.12.2007 08:14

Aby sme si boli na cistom, ten ampermeter si pripojoval priamo na poly baterky, alebo do serie? 20A sa mi zda dost vela...
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10354
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 27.12.2007 10:22

:arrow: Přesunuto z Pokecu.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.12.2007 15:16

Mrkni se tady na velikost napeti:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... c&start=15
U FoFo reguluje regulator na 14,6 V.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Wirus » 27.12.2007 15:31

pelen píše:Mrkni se tady na velikost napeti:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... c&start=15
U FoFo reguluje regulator na 14,6 V.
Pozrel som sa dnes na to - napatie je stale stabilne medzi 14 a 15 V, nie medzi 12 az 14 V ako som uviedol skor.
tchifla píše:Aby sme si boli na cistom, ten ampermeter si pripojoval priamo na poly baterky, alebo do serie? 20A sa mi zda dost vela...
Ten merak som nepripajal priamo ja, ale otec ktory ma 30 rocnu prax s leteckou elektronikou - takze fakt neviem ako to je pripojene, ale verim tomu ze spravne ;) Tych 20 A som si tiez dnes overil - niekolko sekund po nastartovani skutocne dobija okolo 20 A, asi po 10 sec to klesne na 5 A a neskor na asi 1 amper.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.12.2007 15:46

To budou asi ty vteriny, kdy jeste ridici jednotka neda pokyn na zhasnuti kontrolky nabijeni
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.12.2007 15:49

Napeti by nemelo byt vetsi jak 14,6 V. Pokud je vyssi, tak muze byt vadny regulator alternatoru. Mi u vadneho slo napeti az k 15,4 V. Pokud blikaji i svetla hlavnich svetlometu, tak to tipuji na vadny regulator.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 28.12.2007 22:19

nebo nejaka kostra , zkus premostit pol baterky s prevodovkou a karoserii a uvidis jestli to bude delat dal . (jinym kabelem )
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Wirus » 29.12.2007 01:00

Dakujem... skusim najprv tu kostru - je to najjednoduchsie...

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 29.12.2007 13:33

20A neni problem, ale baterka se takovym proudem dobiji jenom par vterin po nazhaveni/nastartovani, dokud se nezvysi jeji napeti...
Vypada to na neco s alternatorem, protoze kontrolky zacnou blikat vetsinou, kdyz to prestane dobijet... Takze nejspis regulator. Resilo se tady dost podobneho, tak si najdi prislusne temata.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 01.01.2008 22:18

Nevím, jestli je to to samé, jako to dělá tobě. Ale někdy se mi stane, že ihned po nastartování (nezávisle na rozsvícení světel) se projeví pokles jasu všech přístrojů. Když svítí světla, tak poklesne svítivost i světel. Udělá to vždy jen tak na 10 sekund, pak se to vrátí zpět. Nevím, jestli to třeba není tím, že je slabší baterka...
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Wirus » 16.01.2008 16:52

Zrejme to bol problem s ukostrenim. Vyzera to ze je to teraz vsetko ok... dakujem za radu ;)

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 16.01.2008 16:56

PedroH: Nemas zrovna volnobeh? Pokud ano, tak to mi dela taky. Ale u me je to tim, ze treba topim predni sklo, zadni a zrcatka a je to odber jak svina. Jak se rozjedu a otacky jdou vyse, vse se zase "rozsviti". Je to malo patrne, ale je. Myslim, ze to je normalni.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů