Stránka 1 z 1

Schopnost dobíjení při velkém odběru

Napsal: 14.11.2007 19:38
od Kóťa
Jen se chci zeptat.Nedávno jsem si domontoval přídavné dálkové s H3 55W žárovkama.A můj dotaz zní.Když pojedu třeba po dálnici....je vlastně jedno kde,ale nebudu pořád stavět,budu svítit hlavním osvětlením(2x55W+palubka+2x21W zadek),zapnu mlhy(2x55W + 1x21W)a ty přídavné dálkové(2x55W) a poběží rádio,ventilátor.Cca tedy 500-600W...Dokáže se i při tomhle odběru baterie dobíjet?Záleží na baterii nebo na alternátoru???

Napsal: 14.11.2007 20:50
od Jozkablack
Na starý škodovce 120 jsem si dal přídavný dálkáče taky a vlastně to byla taková pojizdná elektrárna. Neměl jsem nejmenší problem s dobíjenim. Ale pokud dáš sylnější baterii a aternátor bude malý kotě tak to nestačí. Myslim ale že se nemusíš u Fofa rozhodně srachovat že bys měl problem s dobíjenim baterie, tada pokud máš vše na autě jak má bejt. :wink:

Napsal: 14.11.2007 21:22
od Kóťa
Tak altík máme všichni stejnej,ne?Bohužel z baterie neodečtu hodnoty,páč chybí štítek,ale sdílím názor s Tebou....podpoří ho ještě někdo?

Napsal: 14.11.2007 21:24
od Jozkablack
Taky proto jsem psal že Fofo to určitě zkousne a nebude problem, já to musel jen měnit u Škodárny, jak baterii, tak altík!

Napsal: 14.11.2007 21:50
od pelen
to Kota:
Uz jsem tu nekde psal zavislost napeti po nastartovani a pripojeni ruzne zateze.
Nastartuj a zmer si napeti, melo by byt asi 14,5-14,6V, pak postupne zapni spotrebice:
svetla
ventilator topeni naplno
vyhrivani zadniho okna

a mer napeti, pokud bude vyssi jak 12V, tak altik stihne trosku nabijet i pri chodu naprazdno, Pri zapnutych vsech spotrebicich muzes pridat plyn a pri nem zmerit napeti, pokud jde nahoru, tak se o nabijeni baterky nemusis strachovat.

Napsal: 17.11.2007 21:16
od Ahmed
Si to spocitej, alternator ma 80 nebo 90A. Pri 600W jak pises by to melo byt cca 50A, coz je na lampicky dost - na co mas tolik svetel? Chces smazit mimozemstany? 8O :lol: Chod motoru taky potrebuje nejaky ten amper, takze ti to uz moc dobijet nebude :wink:
Zalezi to na alternatoru. Baterie dokaze ovlivnit jenom to, za jak dlouho ti to auto zhasne :D

Napsal: 18.11.2007 01:29
od Kóťa
Ano,chci určovat směr přistávání talířů.Prostě někdy jedeš po silnici kde nikoho nepotkáš,tak proč si nepřisvítit,ale dík za názor.Budu se krotit :wink:

Napsal: 19.11.2007 18:36
od Kóťa
pelen píše:to Kota:
Uz jsem tu nekde psal zavislost napeti po nastartovani a pripojeni ruzne zateze.
Nastartuj a zmer si napeti, melo by byt asi 14,5-14,6V, pak postupne zapni spotrebice:
svetla
ventilator topeni naplno
vyhrivani zadniho okna

a mer napeti, pokud bude vyssi jak 12V, tak altik stihne trosku nabijet i pri chodu naprazdno, Pri zapnutych vsech spotrebicich muzes pridat plyn a pri nem zmerit napeti, pokud jde nahoru, tak se o nabijeni baterky nemusis strachovat.
Tak jsem to dnes měřil dle Pelenova návodu.A měl jsem nastartováno,rozsvíceno abych viděl a parkovačky....A dávalo to mezi 11,5 až po 13.Chvíli to bylo níž a pak se to zvýšilo...Na neutrál.Pak jsem rozsvítil co šlo a měřil.Bylo tam nějakejch 12,5 a když jsem přidal na 2000 otáček,tak se to drželo na 14,4....Tak to by šlo,ne?

Napsal: 19.11.2007 19:19
od Ahmed
Jo, kdyz je to v otackach pres 14V, tak je to ok.