Stránka 1 z 10

Vzduchový filtr

Napsal: 29.03.2006 15:00
od Chlumacek
Prosím o radu. Kdepak je umístěný vzduchový filtr a jak k němu. Je to složité?

Napsal: 29.03.2006 23:16
od driver
vzduchový filtr je hned za baterkou v takovém boxu,v každém rohu je šroubek který odšroubuješ,odklopíš to a jsi u filtru.
Žádná složitá práce.

Napsal: 31.03.2006 18:57
od Chlumacek
Díky, už je vyměněn. Ten vypadal :cry: . Vzal jsem to rovnou i s kabinovým a jeho výměna je to opravdu znát na mlžení v oken v kabině.

Napsal: 09.03.2007 19:13
od Forfoc
Jak často se má měnit vzduchový filtr. U aut co jsem měl, jsem ho měnil vždy při výměně oleje a olejového filtru spolu s pylovým filtrem.
V servisce k autu je uvedeno, že se má měnit až při velké servisní prohlídce, tedy po 3 letech nebo po 60000 km. Je to možné?

Napsal: 09.03.2007 21:46
od pelen
Forfoc píše:Jak často se má měnit vzduchový filtr. U aut co jsem měl, jsem ho měnil vždy při výměně oleje a olejového filtru spolu s pylovým filtrem.
V servisce k autu je uvedeno, že se má měnit až při velké servisní prohlídce, tedy po 3 letech nebo po 60000 km. Je to možné?
Menis podle potreby. Zalezi zda jezdis po prasnych nebo neprasnych silnicich. Kontroluj ho kazdy rok. Je dobre mit jeden cisty rezervni.
Nouzove lze vymyt v jarove vode.

Napsal: 12.03.2007 07:17
od zirafak
pelen píše:
Forfoc píše:Jak často se má měnit vzduchový filtr. U aut co jsem měl, jsem ho měnil vždy při výměně oleje a olejového filtru spolu s pylovým filtrem.
V servisce k autu je uvedeno, že se má měnit až při velké servisní prohlídce, tedy po 3 letech nebo po 60000 km. Je to možné?
Menis podle potreby. Zalezi zda jezdis po prasnych nebo neprasnych silnicich. Kontroluj ho kazdy rok. Je dobre mit jeden cisty rezervni.
Nouzove lze vymyt v jarove vode.
Ale Pelen!!!Umyvat papierovy filter vo vode???To co je za navod!Ved tym ho uplne znehodnotis!!!!Mozno si myslel bavlneny filter,ale papierovy.. :idea:
Jednoznacne vymienat vzduchovy raz za rok,pri vymene oleja.Ulahcis tym motoru dychanie,znizis si spotrebu,zoptimalizujes chod motora a celkovo predlzis jeho zivotnost.

Napsal: 12.03.2007 14:21
od carlos
Také měním vzduchový filtr jednou do roka, protože mi takhle
vychází i výměna oleje, tak to měním vše naráz.

Napsal: 12.03.2007 19:23
od Ahmed
Ty papirove blbince by se mely menit pokazde s olejem.

Napsal: 12.03.2007 21:01
od pelen
to Zirafak:
Vymyvani papirovych filtru neni muj napad. Je to prevzato z navodu na obsluhu vzduchovych kompresoru z Anglie. Zkousel jsem je podle toho vymyvat (ne rozmocit) u S105 i u R19. Nikdy se mi papir nerozpadl. Vetsinou jsem to delal v malem kybliku a pistovym pohybem nahoru dolu, asi 3x vymenena jarova voda a pak jen cista, nakonec na volnem vzduchu ususit. Tekla z nich opravdu bahenna voda. Psal jsem, ze je to nouzovka.

Napsal: 13.03.2007 05:53
od zirafak
pelen píše:to Zirafak:
Vymyvani papirovych filtru neni muj napad. Je to prevzato z navodu na obsluhu vzduchovych kompresoru z Anglie. Zkousel jsem je podle toho vymyvat (ne rozmocit) u S105 i u R19. Nikdy se mi papir nerozpadl. Vetsinou jsem to delal v malem kybliku a pistovym pohybem nahoru dolu, asi 3x vymenena jarova voda a pak jen cista, nakonec na volnem vzduchu ususit. Tekla z nich opravdu bahenna voda. Psal jsem, ze je to nouzovka.
Mozno na kompresoroch to funguje :wink: ..pisem to vsak pre to,lebo podla tvojho navodu uz vidim chytrakov,ktory umyvaju vzduchace doma pod vodovodom a znehodnotene ich davaju naspät s pocitom,ze ich maju precistene :idea: :wink:

Napsal: 13.03.2007 20:35
od pelen
Musime tomu dodat dalsi cenne informace.
Papirovy filtr pracuje na principu mikroporu ve specialne upravenem papiru. Ty se casem vlivem necistot zanaseji a ucpavaji. Nouzove "vymyti" papiroveho filtru nikdy neobnovi jeho funkcnost na 100%. Muj osobni odhad je maximalne 60% a mohlo by se to pouzit do doby, nez se sezene novy filtr. Je to v nouzi a pro ten pripad je to lepsi varianta, nez jezdit s ucpanym filtrem.

Napsal: 14.03.2007 05:53
od zirafak
Ale dnes kupis vzduchac pomali na kazdej benzinke

to all

Napsal: 14.03.2007 11:52
od toro
Měním vzduchový filtr po vizuelní kontrole, protože 50 k km mi přijde v našich podmínkách jako neúnosná hranice.Rozhodně se průchodnost vrátí ve spotřebě i u turba.Vymejvání papírových filtrů je totální brutál, protože se může tak maximálně omejt vnější povrch, ale mikropory ani náhodou, ba naopak, se ty neucpané ještě více zaflákají.To šlo, tak u molitanových filtrů.Kdo má rád motor svého mazla, ať kupuje kvalitní filtry a včas je mění, určitě neprodělá v důsledku.To je taky správněj fór měnit olejový filtr na dvě olejové náplně, návod pro správného spořílka.

Napsal: 14.03.2007 21:42
od pelen
Jeste pro uplnost:
Kdyz vymenim filtry, tak hned shanim nahradni, takze momentalne po vymene a v zasobe nova sada.

Napsal: 15.03.2007 12:49
od PHECZ
No a je rozdíl mezi originálem a jiným výrobcem?Myslím tím, jestli se to vyplatí, dát pár stovek navíc za originál.