Stránka 1 z 1
Větší turbo TDDi
Napsal: 31.08.2007 17:34
od Litvajs
má někdo zkušenosti s větším turbem u TDDi motoru? jaký typ turba pasuje, aníž by se muselo překopat půl motoru?
díky za rady... shromažduji informace na zimu

Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 28.03.2009 18:07
od kasi
taky by mě to zajímalo,zda by na tento motor šlo nějaké jiné turbo,větší a jaké by byli změny či úpravy...

Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 28.03.2009 18:19
od Palec4
Ja by som sa potom bal aby mi ojnica nevyletela von blokom

Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 07.11.2009 15:35
od KTM
Taky budu muset asi řešit TURBO . Jednu dobu jsem se zajímal jestli se dá sehnat na TDDI turbo ,které by více tlačilo. Začalo to tenkrát tím ,že jsem chtěl si koupit manometr tlaku /a podtlaku turba . Jenomže první otázka padla od kolika do kolika tlačí TDDI ??? Z jednoho prostého důvodu-na trhu je spousta manometrů s velkým rozmezím hodnot. Třeba koupím do 2,5 a ručička se mi nezvedne !!! Zkusil jsem to v autorizovaném servisu ford a nikdo vůůůůůůbec nevěděl. Odkázali mě na servis turbodmychadel, ale tam mi to nechtěli říct (asi to sami nevěděli ) . Jenom to turbo zrepasují ,ale už nikdo neví jestli tam třeba pasuje z TDCI ? Nebo ještě jinak -nikoho jsem nesehnal kdo by byl zapálený pro dízlové fordy a tunil turba ? Turbo jsem neměl venku ale můj názor je ten ,že by turbo z TDCI mohlo pasovat na TDDI akorát tam je jinak udělány podtlaky ( hadičky -čidla ) ? Škoda ,že nemám vedle sebe obě turba jak z tddi tak z tdci . Pak bych věděl na čem jsem ? Jestli se do toho pustit nebo né ? Nemá někdo s tadytím zkušenost-podělte se prosím .
Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 07.11.2009 17:04
od Gromin
Zdravím,
co se týče výstupního tlaku tak jeho maximální hodnota se u sériového turba pohybuje kolem 1,1bar - pak již funguje wastegate. Osobně jsem zkusmo osadil ručičkový manometr a zkoušel s tím jezdit. Podtlak jsem žádný nezpozoroval (čekal jsem, že to bude jako v NFS), ale hodnotu přes 1,2bar jsem taky neviděl. Ještě pouze upozorním, že pokud bude někdo chtít osadit běžný manometr pro pneumatiku bude asi zklamán vydávanými zvuky. Důsledkem otevírání ventilů motoru totiž tlak z turba pulzuje a ručička manometru vydává děsivý chrkot. Pokud tedy nějaký manometr tak pouze s tlumením.
Myslím si, že vyššího turboefektu by šlo dosáhnout též poladěním wastegate (aby nešel přebytečný tlak do výfuku). Je třeba si však uvědomit, že pokud pustíte do motoru větší tlak tak ten se následně násobí kompresním poměrem a tak můžete lehce zjistit slabé místo motoru (třeba těsnění pod hlavou).
Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 07.11.2009 18:56
od KTM
Díky -dobré vědět.
Ten manometr jsem chtěl originál koupit
Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 17.11.2009 07:10
od pelen
Turbo vam prida jen vzduch, pak musite pridat i palivo, aby ten vzduch k necemu byl.
Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 15.10.2010 14:45
od matys
Lenicka1313............nejsi Ty majitel servisu na renovace hlav , že do všech vláken cpeš tu reklamu ?
Jesti máš Forda , tak nahoď podpis i s adresou ( město). A tu reklamu už nech plavat .
Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 15.10.2010 15:03
od petulak
[quote="matys"]Lenicka1313............nejsi Ty majitel servisu na renovace hlav , že do všech vláken cpeš tu reklamu ?
Jesti máš Forda , tak nahoď podpis i s adresou ( město). A tu reklamu už nech plavat .[/quote
matys--

Re: Větší turbo TDDi
Napsal: 15.10.2010 15:33
od ballu
Ohledně většího turba je zákon akce a reakce. Možná špatné přirovnání ale jestli budu chtít zvýšit plnění sání, bude se muset i zvýšit tlak výfukových plynů na lopatky turba. Ty jsou však omezené obsahem motoru, to znamená, že tížený efekt většího tlaku plnění se nedostaví, protože omezené plyny nedovedou roztočit větší turbo a stoprocentně půjde znatelně nahoru turboefekt, který je právě potlačován použitím dvou menších turb, nebo naklápěním lopatek aby v nízkých otáčkách rychleji turbo reagovalo na plyn. Další otázkou je jak je již psáno , životnost a odolnost těsnění pod palicí, větší turbo = větší požadavek na chlazení a mazání. Myslím si, že na stolici testovaly motor s proměnýma hodnotama výkonu turba, kde pak vyšlo optimum na výkon a životnost, s menší rezervou výkonu na odfuk.
