Větší turbo TDDi

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Litvajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Králíky

Větší turbo TDDi

Příspěvek od Litvajs » 31.08.2007 17:34

má někdo zkušenosti s větším turbem u TDDi motoru? jaký typ turba pasuje, aníž by se muselo překopat půl motoru?

díky za rady... shromažduji informace na zimu ;)
Ford Focus 3dv. SportCoupe 1.8TDDi - BitPower - Black Pearl

Uživatelský avatar
kasi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8468
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Domažlice(CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od kasi » 28.03.2009 18:07

taky by mě to zajímalo,zda by na tento motor šlo nějaké jiné turbo,větší a jaké by byli změny či úpravy... :roll:
je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
Palec4
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2057
Registrován: 03.05.2008 23:20
Bydliště: Svk-Sereď
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od Palec4 » 28.03.2009 18:19

Ja by som sa potom bal aby mi ojnica nevyletela von blokom :mrgreen:
Focus 1.8 TDdi 66KW Ghia Strieborna metaliza r.v. 2000/6 - _predane_
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
KTM
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 24.12.2008 16:31
Bydliště: Nový Jičín

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od KTM » 07.11.2009 15:35

Taky budu muset asi řešit TURBO . Jednu dobu jsem se zajímal jestli se dá sehnat na TDDI turbo ,které by více tlačilo. Začalo to tenkrát tím ,že jsem chtěl si koupit manometr tlaku /a podtlaku turba . Jenomže první otázka padla od kolika do kolika tlačí TDDI ??? Z jednoho prostého důvodu-na trhu je spousta manometrů s velkým rozmezím hodnot. Třeba koupím do 2,5 a ručička se mi nezvedne !!! Zkusil jsem to v autorizovaném servisu ford a nikdo vůůůůůůbec nevěděl. Odkázali mě na servis turbodmychadel, ale tam mi to nechtěli říct (asi to sami nevěděli ) . Jenom to turbo zrepasují ,ale už nikdo neví jestli tam třeba pasuje z TDCI ? Nebo ještě jinak -nikoho jsem nesehnal kdo by byl zapálený pro dízlové fordy a tunil turba ? Turbo jsem neměl venku ale můj názor je ten ,že by turbo z TDCI mohlo pasovat na TDDI akorát tam je jinak udělány podtlaky ( hadičky -čidla ) ? Škoda ,že nemám vedle sebe obě turba jak z tddi tak z tdci . Pak bych věděl na čem jsem ? Jestli se do toho pustit nebo né ? Nemá někdo s tadytím zkušenost-podělte se prosím .
Martin,Ford Focus kombi 1.8 TDDI, 115PS, 4/2000, WOLF

Uživatelský avatar
Gromin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.04.2008 20:10
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od Gromin » 07.11.2009 17:04

Zdravím,
co se týče výstupního tlaku tak jeho maximální hodnota se u sériového turba pohybuje kolem 1,1bar - pak již funguje wastegate. Osobně jsem zkusmo osadil ručičkový manometr a zkoušel s tím jezdit. Podtlak jsem žádný nezpozoroval (čekal jsem, že to bude jako v NFS), ale hodnotu přes 1,2bar jsem taky neviděl. Ještě pouze upozorním, že pokud bude někdo chtít osadit běžný manometr pro pneumatiku bude asi zklamán vydávanými zvuky. Důsledkem otevírání ventilů motoru totiž tlak z turba pulzuje a ručička manometru vydává děsivý chrkot. Pokud tedy nějaký manometr tak pouze s tlumením.
Myslím si, že vyššího turboefektu by šlo dosáhnout též poladěním wastegate (aby nešel přebytečný tlak do výfuku). Je třeba si však uvědomit, že pokud pustíte do motoru větší tlak tak ten se následně násobí kompresním poměrem a tak můžete lehce zjistit slabé místo motoru (třeba těsnění pod hlavou).
Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Combi 1.8 TDDI 66kW/200Nm r.v. 2000 EGR OFF Obrázek

Uživatelský avatar
KTM
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 24.12.2008 16:31
Bydliště: Nový Jičín

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od KTM » 07.11.2009 18:56

Díky -dobré vědět.
Ten manometr jsem chtěl originál koupit
Martin,Ford Focus kombi 1.8 TDDI, 115PS, 4/2000, WOLF

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od pelen » 17.11.2009 07:10

Turbo vam prida jen vzduch, pak musite pridat i palivo, aby ten vzduch k necemu byl.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od matys » 15.10.2010 14:45

Lenicka1313............nejsi Ty majitel servisu na renovace hlav , že do všech vláken cpeš tu reklamu ?
Jesti máš Forda , tak nahoď podpis i s adresou ( město). A tu reklamu už nech plavat .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od petulak » 15.10.2010 15:03

[quote="matys"]Lenicka1313............nejsi Ty majitel servisu na renovace hlav , že do všech vláken cpeš tu reklamu ?
Jesti máš Forda , tak nahoď podpis i s adresou ( město). A tu reklamu už nech plavat .[/quote

matys-- :bravo22: :bravo22: :bravo22: :bravo22:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Větší turbo TDDi

Příspěvek od ballu » 15.10.2010 15:33

Ohledně většího turba je zákon akce a reakce. Možná špatné přirovnání ale jestli budu chtít zvýšit plnění sání, bude se muset i zvýšit tlak výfukových plynů na lopatky turba. Ty jsou však omezené obsahem motoru, to znamená, že tížený efekt většího tlaku plnění se nedostaví, protože omezené plyny nedovedou roztočit větší turbo a stoprocentně půjde znatelně nahoru turboefekt, který je právě potlačován použitím dvou menších turb, nebo naklápěním lopatek aby v nízkých otáčkách rychleji turbo reagovalo na plyn. Další otázkou je jak je již psáno , životnost a odolnost těsnění pod palicí, větší turbo = větší požadavek na chlazení a mazání. Myslím si, že na stolici testovaly motor s proměnýma hodnotama výkonu turba, kde pak vyšlo optimum na výkon a životnost, s menší rezervou výkonu na odfuk. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů