Stránka 1 z 2
Kit přímého sání TDDi
Napsal: 28.08.2007 15:12
od Litvajs
Zdravím...
Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s kitem přímého sání u 1.8 TDDi, má nějaký význam? Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl, mezi těmahle:
http://ford.autodoplnky.cz/ford-focus/k ... on-s285708
http://ford.autodoplnky.cz/ford-focus/k ... -t-s286756
A ještě by mě zajímalo, jestli není možné sehnat na TDDičko přímé sání od K&N.
Díky za info

Napsal: 28.08.2007 17:30
od mansart
Na tyhle dva jsem se díval taky a píšou tam o tom. Ten chromový dává větší výkon. A určitě si myslím že to má význam to dát pro zvýšení výkonu.
Napsal: 28.08.2007 20:52
od pelen
Pokud chcete opradne zvysit vykon, tak na filtr vzduchu bych nesazel. Muzte si to vyzkouset, kdyz na zkousku vyjmete filtracni vlozku.

Napsal: 28.08.2007 22:33
od Litvajs
Mám v plánu chiptuning, tak jestli by byla dobrá volba, ještě před chipnutím namontovat tenhle kit přímého sání nebo je to zbytečný... každopádně si myslím, že to nebude na škodu... tzn. zaslepím EGR a namontuju kit přímého sání a uvidíme

Napsal: 29.08.2007 08:20
od StreetPro
prodávám sport filtry celkem úspěšně pár let, to aby mě někdo neobvinil ze sabotérství

kužel, jedno jakej (všechny jsou stejný, pokud mají tu hmotu uvnitř bavlnu-ono co levnějšího tam taky dát, že), vám přidá kolem 1-3PS

měřeno na mot brzdě na Jarově, auto přivázane, změřené se série airbox, pak výměna za kužel (odstíněný a s náporem), rozdíl 3PS u 170PS auta

90% sad co se prodava za 3tis a výše ani neřeší to odstínění, který ma za následek kolikrát i -10% (no viděl jsem i horší=instalace kuželu mezi chladič a výfukové svody, kdo motor mohl sát leda něco mezi 60ti-70 stupni)...
závěr: pokud chceš, kup si univerzál kužel, vymysli si jak to natáhneš, udělej trubku (ideál nerez, kvůli přestupu tepla) a vyřeš odstínění, vyjde tě to tak na 500,- filtr, trubka a 2 kolena další 500,- a máš podstatně lepší kit než KN za 4tis... pokud nejsi manuálně zručnej, kašli na to... víc to stejně nepojede... u TD má větší smysl větší IC, ideálně FMIC (vpředu v nárazníku intercooler)
Napsal: 29.08.2007 19:42
od pelen
Konecne rozumny nazor.
Pre StreetPro
Napsal: 29.08.2007 20:39
od silvercord
Zdravím,
a mohol by si aspoň v krátkosti naznačiť z akého materiálu vyrobiť to tienenie
filtra proti teplu od motora a nejaký návrh ako to prekryť.
Vopred díky.
Napsal: 29.08.2007 22:46
od Litvajs
Je ještě možný řešení, že bych odstranil box, namontoval normálně filtr a na kapotě by bylo sání, který by hnalo vzduch přímo k filtru? Jinak určitě to řešení, co jsi psal je rozumný...
Napsal: 30.08.2007 10:12
od StreetPro
brat vzduch z co nejvysse polozeneho mista je urcite nejlepsi reseni (saje chladnejsi vzduch-horky vzduch je u silnice-ohraty od asfaltu), ale a) musis rezat kapotu b) nejak vyresit spojeni plech-laminat nafuk=problem do 6mesicu, praskani laku v miste spoje-ruzna teplena roztaznost c) odstineni kolem filtr stejne musis udelat, protoze motor saje vzduchu podstatne vic nez si myslis (v x_tis ot/min radove stovky litru za sekundu)
edit: 4 válcový motor o objemu 2 litry saje za jednu 1/2otáčku vždy jedním válcem (4taktní) o objemu 0,5 litru (2litry/ 4), takže při 6000 ot/min je to 6000*2/60*0,5 = 100litrů/sekundu... ve skutečnosti je to asi tak o 10% míň kvůli pumpovacím ztrátám (proměnné u každého motoru a otáčkách)... pro jiné motory samo dle počtu válcu: 720°/počtem válců=jedna fáze (např. to sání, co nás zajímá)
takže u 4válce to je 720/4=180 (1/2 otáčky), u 6válce pak 120°, V8 po 90° a V12 po 60°... zajímavé jsou R5 (144) a V10 (72)
Napsal: 30.08.2007 10:36
od hami
StreetPro píše:u TD má větší smysl větší IC, ideálně FMIC (vpředu v nárazníku intercooler)
Mozes rozviest bllizsie?
A co sportova vlozka do airboxu. Ma to vobec nejaky vyznam okrem toho ze stoji okolo 2000,-?
Vopred diky
Napsal: 30.08.2007 10:48
od StreetPro
filtr obecne jen cisti vzduch, motor nijak vyrazne nezatezuje (at uz si videl kde jakou ukazku s vysavacem a podobny blbosti), dukazem budiz "filtr-zcela vyndany filtr" pokus... efekt nic, maximalne vetsi hluk... kdyz budem mluvit o tom TD: zvetsenim plochy IC a presunutim pred chladice do narazniku + oplechovanim (nafuk) zajistis lepsi chlazeni stlaceneho vzduchu (zmensis jeho objem pri stejnem tlaku, do valce tedy dostanes vice molekul O2), takze muzes dat vice nafty (pokud ti to velikost vstriku dovoli)=vetsi vykon... pokud chces jeste vic vykonu, musis vymenit turbo za vetsi, smirit se s vetsim lagem (prodlevou) a posunem vykonu do vyssich otacek... no a nejspis i vetsi vstriky, jeste vetsi IC, vyfuk vetsiho prumeru, pak zjistis, ze klouze spojka, ze poloosy maji problem, v horsim pripade i prevodovka, uchyty motoru

)) fakt je to o tom, co si predstavujes pod pojmem UPRAVA, VETSI VYKON, PENIZE

tady mam pro predstavu takovej nizkorozpoctovej projekt preplnovanyho R6 benzinu:
http://www.streetpro.cz/kalendar/detail ... zprava=124
Napsal: 30.08.2007 12:08
od Litvajs
Udělám sání do kapoty... když se sání nahusto přinejtuje, dolepí, tak se ani nehne, aspon bude co dělat přes zimu, stejně s tím nebudu lítat... Pokud se vyznáš ve filtrech, co by jsi mi doporučil, popřípadě pošli nějakou nabídku.
Napsal: 30.08.2007 12:53
od StreetPro
na TD mám tyto:
http://www.streetpro.cz/aktuality/detai ... _zprava=83 nebo menší pro malé objemy... pokud bude víc zájemců (min 5), dá se cena zajímavě snížit (netvrdím, že nenajdeš na netu levnější, ale za tyhle se prostě nemusím stydět)... neměl jsem nikdy žádnou reklamaci, jsou to přesné kopie KN, používám je i na svojich autech (např. GrandVoyager 2,5CRD na tomto filtru najeto kolem 90tis bez jakýchkoliv problemu) staci jen vyprat a naolejovat...
Napsal: 30.08.2007 16:34
od Litvajs
Jo, to by docela šlo... Nějakej konusovej nemáš?
Napsal: 31.08.2007 08:24
od StreetPro
? ten odkaz jsi koukal? ten JE konusovej
