prodávám sport filtry celkem úspěšně pár let, to aby mě někdo neobvinil ze sabotérství

kužel, jedno jakej (všechny jsou stejný, pokud mají tu hmotu uvnitř bavlnu-ono co levnějšího tam taky dát, že), vám přidá kolem 1-3PS

měřeno na mot brzdě na Jarově, auto přivázane, změřené se série airbox, pak výměna za kužel (odstíněný a s náporem), rozdíl 3PS u 170PS auta

90% sad co se prodava za 3tis a výše ani neřeší to odstínění, který ma za následek kolikrát i -10% (no viděl jsem i horší=instalace kuželu mezi chladič a výfukové svody, kdo motor mohl sát leda něco mezi 60ti-70 stupni)...
závěr: pokud chceš, kup si univerzál kužel, vymysli si jak to natáhneš, udělej trubku (ideál nerez, kvůli přestupu tepla) a vyřeš odstínění, vyjde tě to tak na 500,- filtr, trubka a 2 kolena další 500,- a máš podstatně lepší kit než KN za 4tis... pokud nejsi manuálně zručnej, kašli na to... víc to stejně nepojede... u TD má větší smysl větší IC, ideálně FMIC (vpředu v nárazníku intercooler)