Stránka 1 z 1

Ideální otáčky 1,6 benzín

Napsal: 17.08.2007 13:00
od spiff
Probíralo se to tu nezávisle v několika tématech, ale pokud bychom to shrnuli: jak volit otáčky u benzínové 1,6 pokud chceme dosáhnout nízké spotřeby a zároveň šetřili motor? Kde leží "zelené pásmo"? Mají nízké otáčky (pod 2000) vliv na životnost motoru? V manuálu k FOFO jsem se dočetl něco v tom smyslu, že otáčky by měly být co nejnižší...

Napsal: 17.08.2007 13:05
od silverwolf
Jezdím mezi 2000 až 3000 otáček. Pokud si to chci užívat tak víc. Pod 2000 se to motoru nelíbí a řekl bych, že mu to vyloženě škodí. 8)

Napsal: 17.08.2007 13:16
od georgic
Taky si myslím, že optimální otáčky jsou v pásmu mezi 2 - 3 tis.. Pokud chceš jezdit na spotřebu. Jinak 6-ti tisícům na dvojku se motor nijak nebrání! :lol: 8) .Občas to chce vypálit saze :D 8)

Napsal: 17.08.2007 13:26
od StreetPro
záleží jaké optimální otáčky myslíš, na spotřebu je ideální se na 3/4 plynu postupně dostat na nejvyšší kvalt odpovídající požadované rychlosti a pak na něm setrvat, aniž bys musel dávat víc než těch 3/4 plynu (pokud ano, podřadit dolů)... čím vyšší otáčky, tím vyšší spotřeba... na běžnou jízdu po rovině stačí řadit na 3tis nahoru a 2tis dolu... pro max fun je dobré držet otáčky mezi max Nm a PS (nevím jak vypadá průběh kroutícího momentu u tohohle motoru)

Napsal: 17.08.2007 13:39
od Stehnak
StreetPro píše:...nevím jak vypadá průběh kroutícího momentu u tohohle motoru
144,4 Nm @ 3813 min-1
69,6 kW @ 5501 min-1

prubeh: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=424

udaje z mereni na jedne 1.6tce...

Napsal: 17.08.2007 17:17
od silverwolf
Taky už jsem jel na trojku 110 a vůbec mi nepřipadalo, že by to chtělo přeřadit. Motor si prostě liboval a já jsem ho poslechl. Vůbec se nevpouzel ani nenaříkal. Úplně v pohodě - na otáčkoměr jsem se ale fakt nedíval. Prostě jsem jel :lol: :lol:

Napsal: 17.08.2007 17:38
od chmelko
chmelko píše: čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210km 8O zetec 1.6...

ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..

."
:wink:
z diskusie o Vpower racing

Napsal: 17.08.2007 17:45
od Wolf2
chmelko píše:
chmelko píše: čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210km 8O zetec 1.6...

ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..

."
:wink:
z diskusie o Vpower racing
a co na to GPS ???? není 210km/h jako 210km/h :wink: mám pneu 205/50-R16 a tacho a GPS ukazuje skoro stejně cca +- 1km/h ,tak že ,bych moc nevěřil tachu pokud máš jiný rozměr pneu ,teda pokud ti tu rychlost neukazovala GPS :wink:

Napsal: 17.08.2007 17:48
od chmelko
mám presne ten rozmer čo ty a uznavam, že to nemusela byt realna rýchlost, počitam, že som mohol ist okolo 200km, na navi som vtedy nemal šancu pozerat..sledoval som hlavne otáčky a tachometer..
pri normalnom benzine sa mi ale ručička nikdy neprehupla cez 200, u racing ano..

Napsal: 17.08.2007 18:38
od Wolf2
něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.

Napsal: 17.08.2007 20:19
od pelen
Wolf2 píše:něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.
Ten benzin poznala i moje stara S105.

Napsal: 18.08.2007 00:12
od Skubi
pelen píše:
Wolf2 píše:něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.
Ten benzin poznala i moje stara S105.
lítala nadzvukovou rychlostí v metrové výšce? :lol: :lol: :lol:

Napsal: 20.08.2007 12:53
od couddy
hele k tem otackam to s vama souhlasim a jeste jsem vypozoroval, ze kdyz se jede dost dlouho na stejne "cifre" tak mu to je taky jedno konkretne driv se starym fofo jsem mel jakesi odhady a zkusenosti, ze kdyz jedu do 120, tak to nezere a u 130 uz to zralo nemluve 160 :)
Ted mi ten "novej" nijak zvlazt nepapal v rozdilu dlouho 120 nebo dlouho 140km v hod. Nevim, mozna subjektivni pocit. Rozhodne, ale pri "lehke noze" . Zatim jsem ho nikdy (ecce homo napr. ) nechtel trapit. :)