Ideální otáčky 1,6 benzín
- spiff
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hradec Králové
Ideální otáčky 1,6 benzín
Probíralo se to tu nezávisle v několika tématech, ale pokud bychom to shrnuli: jak volit otáčky u benzínové 1,6 pokud chceme dosáhnout nízké spotřeby a zároveň šetřili motor? Kde leží "zelené pásmo"? Mají nízké otáčky (pod 2000) vliv na životnost motoru? V manuálu k FOFO jsem se dočetl něco v tom smyslu, že otáčky by měly být co nejnižší...
Focus Combi 1,6, 74 kw
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
- StreetPro
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pha/CL/Brno
- Kontaktovat uživatele:
záleží jaké optimální otáčky myslíš, na spotřebu je ideální se na 3/4 plynu postupně dostat na nejvyšší kvalt odpovídající požadované rychlosti a pak na něm setrvat, aniž bys musel dávat víc než těch 3/4 plynu (pokud ano, podřadit dolů)... čím vyšší otáčky, tím vyšší spotřeba... na běžnou jízdu po rovině stačí řadit na 3tis nahoru a 2tis dolu... pro max fun je dobré držet otáčky mezi max Nm a PS (nevím jak vypadá průběh kroutícího momentu u tohohle motoru)
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
144,4 Nm @ 3813 min-1StreetPro píše:...nevím jak vypadá průběh kroutícího momentu u tohohle motoru
69,6 kW @ 5501 min-1
prubeh: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=424
udaje z mereni na jedne 1.6tce...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Taky už jsem jel na trojku 110 a vůbec mi nepřipadalo, že by to chtělo přeřadit. Motor si prostě liboval a já jsem ho poslechl. Vůbec se nevpouzel ani nenaříkal. Úplně v pohodě - na otáčkoměr jsem se ale fakt nedíval. Prostě jsem jel



Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
chmelko píše: čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210kmzetec 1.6...
ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..
."

z diskusie o Vpower racing
a co na to GPS ???? není 210km/h jako 210km/hchmelko píše:chmelko píše: čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210kmzetec 1.6...
ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..
."![]()
z diskusie o Vpower racing


-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
lítala nadzvukovou rychlostí v metrové výšce?pelen píše:Ten benzin poznala i moje stara S105.Wolf2 píše:něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.



FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
hele k tem otackam to s vama souhlasim a jeste jsem vypozoroval, ze kdyz se jede dost dlouho na stejne "cifre" tak mu to je taky jedno konkretne driv se starym fofo jsem mel jakesi odhady a zkusenosti, ze kdyz jedu do 120, tak to nezere a u 130 uz to zralo nemluve 160
Ted mi ten "novej" nijak zvlazt nepapal v rozdilu dlouho 120 nebo dlouho 140km v hod. Nevim, mozna subjektivni pocit. Rozhodne, ale pri "lehke noze" . Zatim jsem ho nikdy (ecce homo napr. ) nechtel trapit.

Ted mi ten "novej" nijak zvlazt nepapal v rozdilu dlouho 120 nebo dlouho 140km v hod. Nevim, mozna subjektivni pocit. Rozhodne, ale pri "lehke noze" . Zatim jsem ho nikdy (ecce homo napr. ) nechtel trapit.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti