Stránka 1 z 4

Řazení

Napsal: 18.09.2005 20:35
od Mikami
Zdarek,
chtel jsem se zeptat....mam Focus kratce a setkal jsem se s problemem razeni...
Zjistli jsem ze razeni pateho stupne je docela terno....pokud jedu pod 100km/h tak tam 5 dostanu hodne obtizne, ale pokud jedu nad 100km/h tak tam jde docela v poho. Je to cilene nebo je v razeni nejaka chyba?
Focus, 5 dveri, 1.6 Ghia, r.v 99
Diky za help.

Napsal: 22.11.2005 15:34
od Iggy
Ahoj, no rozhodně to není cílené. Vytáčet motor 1.6 na 4.převodový stupeň k 100 km/h rozhodně není normální. Já mám 1.8 a na pětku řadím zhruba při 80 km/h.

Napsal: 23.11.2005 16:29
od speedy
No je to pravda, 5 stupeň zařadíš i při 50-60km/h při jízdě třeba z kopce, když samozřejmě nechceš po motoru výko, ale při 80km/h je už dostatek obrátek na přeřazení ze 4. stupně na 5.stupeň.Tak to asi nebude normální.

Napsal: 23.11.2005 17:24
od driver
taky se přidám,pětka by tam měla jít zařadit při každé rychlosti,jak při malé do 70km/hod tak nad 100km/hod.
Já jsem zkusil motor trochu protáhnout a čtverku jsem roztáhl skoro ke 140 a pětku jsem tam dostal uplně bez problémů,myslím že tím to nebude kdy řadíš a v kolikati,taky když řadíš pětku v sedmdesáti a postupně to rozjíždíš tak motoru to nedělá obzvlášt dobře,jsou tam velké tlaky na ojniční ložiska.

Ford Focus r.v. 99 2.0i 16V Trend

Napsal: 01.12.2005 12:09
od AdsBot [Google]
Chcete øíct že vám to na 4ku jede jen 140? To je zvláštní... mì celkem bez problému jede na 4ku 160...víc jsem nezkoušel...Focuse mám rád. 1.6 r.v. 2000

Napsal: 01.12.2005 22:22
od driver
Frost píše:Chcete říct že vám to na 4ku jede jen 140? To je zvláštní... mě celkem bez problému jede na 4ku 160...víc jsem nezkoušel...Focuse mám rád. 1.6 r.v. 2000
no tak víc jsme neskoušel na čtverku,nechci aby mě motor vyskočil ven s auta.

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend

Napsal: 03.12.2005 21:48
od Focusini
Protože mám první auto s otáčkoměrem, chtěl jsem se zeptat, při kolika otáčkách bych měl zhruba řadit, na kolika otáčkách motor držet např. ve městě, na dálnici, jaké otáčky jsou optimální z pohledu spotřeby, atd.

Jezdím už dost let, umím samozřejmě řadit dle sluchu a pocitu, ale i tak mě tohle hodně zajímá, poradíte ? Na otáčkoměru nemám takovou tu věc co jsem někde viděl - zelené pole, červené pole...a vyznačené optimální místo pro spotřebu, takže si to tam budu muset představit, až budu vědět kam :-)

Napsal: 04.12.2005 00:47
od driver
No ta spotřeba by mě taky zajímala,dnes sem jel do Prahy,počítal jsem sem spotřebu,a vyšlo mi to zhruba 7-7,5 l na 100km,při rychlosti 120-130km ot.kolem 2,8-3tisice.
Ve městě je ta spotřeba samozrejmě vyšší,snažím se to udržovat kolem těch dvou tisíc otáček.

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend

Napsal: 04.12.2005 21:46
od Focusini
Já jsem zatím spotřebu měřil jen jednou, vyšlo to na 7,1 l. Dneska jsem koukal na rychlost a otáčky, na dálnici to vypadalo asi takhle.

120 km/h - 3 000 ot
130 km/h - 3 200 ot
140 km/h - 3 400 ot
150 km/h - 3 600 ot/min

Nevím jestli to je dobře nebo špatně, každopádně jak jsem tu párkrát psal, motor má krásně dravej zvuk, ale dle mého by měl být tišší - když to srovnám s Oktávkou, je to rozdíl, Oktávku jsem takhle neslyšel....
Možná o otáčkách najdu něco v té knížce, dneska jsem jí objednal.

(1,6 combi 74kw)

Napsal: 05.12.2005 23:54
od Max
Zdravim, nekdy mam problem se zarazenim zpatecky (spojku mam samozrejme na zemi). Nekdy ji tam zaradim hned, nekdy treba az na 3. pokus. Nevite cim by to mohlo byt?

Zpátečka

Napsal: 08.12.2005 07:39
od Mirek
Mám asi ten samý problém, co Max. Občas se mi stává, že se tam nechce zpátečce. Zatím zabírá to, že 2x vyšlápnu spojku a pak tam rychlost jde, ale stejnak to lehce cukne celým autem.

Poradíte, čím to je? Předpokládám sežízení spojky?

Díky

Mirek

Napsal: 16.12.2005 14:09
od Focusini
Pokusím se k tomu řazení zpátečky něco napsat...
Někdo mi říkal, že snad spojka nejde seřizovat, že se musí vyměnit, když je špatná. Možná to ale nebude jen ve spojce,ale v převodovce...to odhaduju - kamarád mě viděl a slyšel řadit zpátečku u studeného motoru, taky to zarachtalo. On na mě vyběhnul a řekl, že takhle to udělá párkrát a zpátečku už nezařadím...bránil jsem se, že "to samo", ale on si sedl do auta, pomalu a čistě dal zpátečku, vystoupil a mě se to pak znovu nepodařilo. Ukazoval mi to ještě jednou - dává jí hodně jemně, pomalu...vykroužil to a bylo to v pohodě. Možná to časem už nejde jemně zařadit vůbec, když se ochodí zuby v převodovce, ale o tom už by měl promluvit odborník a ne já :roll:

Re: Zpátečka

Napsal: 16.12.2005 14:30
od driver
Mirek píše:Mám asi ten samý problém, co Max. Občas se mi stává, že se tam nechce zpátečce. Zatím zabírá to, že 2x vyšlápnu spojku a pak tam rychlost jde, ale stejnak to lehce cukne celým autem.

Poradíte, čím to je? Předpokládám sežízení spojky?

Díky

Mirek
ta zpátečka ti nejde zařadit pokaždé nebo jen někdy,ono se někdy stává jak se ten hlavní hřídel v převodovce točí tak do sebe ty zuby někdy nezapadnou a je potřeba někdy vyšlápnout spojku.

To že ti to cukne celým autem může být příčina i opotřebení spojky,spojka má životnost víc jak 100 000km.
Nebo to taky může být netěsní spojkový válec a zavzdušněné,toti dělá jen u zpátěčky nebo i u první rychlosti.

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend

Napsal: 16.12.2005 14:38
od Focusini
U Fiesty mi nešla občas jednička...spojka dosluhovala. Pomohlo vyšlápnutí spojky a znovuzařazení.

Napsal: 16.12.2005 15:15
od Mirek
Ahoj,

tak stává se mi to jen u zpátečky a občas pomůže ji 2x vyšlápnout a pak to jde dobře, ale když nezabere ani vyšlápnutí, tak je to o hrubší síle, ale cukne to autem, ale žádný zuby .... naprosté ticho.

Tak životnost by mohla být 150 000 tisíc...ale záleží jak s tím kdo předemnu jezdil.

Když odchází spojka, to je slyšet třeba v kopečku na jedničku, ale tohle mi nedělá. Vyloženě občas ta zpátečka.

To zavzdušnění se mi líbí nejvíc...nechám to prověřit .o)

Díky.

Mirek