Stránka 1 z 1
Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 30.09.2018 11:51
od budha555
Prosím o radu či teoretickou ůvahu.Možná se to už tady řešilo ,ale nenašel jsem na můj problém odpověď.Egr mám zaslepen do nafty přilévám Vif ať déle vydřží vstřiky a čerpadlo (snad to má na výdrž vliv).Má motorizace 1.8tdci85kw a najeto asi 320000.Můj problém zní že auto v nižších otáčkách nejede a asi když zapne turbo kolem 2000otaček,tak vystřelí jak raketa za mnou dým ,ale ne takový ten ,že v něm auto zmizí ,není to nic hrozného.Má otázka zní může to být turbo nebo načnuté vstřiky?Vzduchový a palivový filtr nedávno měněn.Rozvody mají už asi víc než 150000 tak jestli to může být i tím?Dík všem za odpověd.
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 30.09.2018 12:21
od dusanlulka
Tento motor je celkom znamy kopancom +-2000ot.
Ak nema DPF tak cierny dym tam bude.)
Rozvodove remene (ak nemas retaz) vymen.
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 30.09.2018 12:50
od Beats
Osobně mi tohle dělala podtlaková pumpa. Byla vysypaná a nedávala správnej podtlak. Může to být samozřejmě něco jinýho, jen moje zkušenost.
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 30.09.2018 16:27
od budha555
Beats píše:Osobně mi tohle dělala podtlaková pumpa. Byla vysypaná a nedávala správnej podtlak. Může to být samozřejmě něco jinýho, jen moje zkušenost.
Dá se nějak poznat že je kaput? Kde ji najdu je poháněná klínovým řemenem? Jakou má funkci? Neroztahuje lopatky turba? Jinak díky za odpovědi a pokud někdo měl podobný problém tak se podělte.
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 30.09.2018 18:00
od Beats
Měl sem ji vymlácenou, chcal mi skrz ni olej, Najdeš ji na pravé straně zepředu motoru hned pod ventil. víkem.- vedle baterky. Ovládá selenoidy, brzdovou soustavu apod. Ale jak říkám, je to jedna z možností. Může být špatná regulace na turbu, špatně nastavená. Vstřikama to bude těžko, rozvodama taky pochybuju. Jinak první tdci je charakteristickej tím, že zabírá o něco později ale o to míň vadne ve vysokých ot. Může to být prkotina nebo v tom taky zahučíš, tyhle motoru jsou občas pěkná past na nich něco hledat a pátrat.
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 06.10.2018 22:43
od budha555
Díky za odpovědi, myslel jsem, že tady bude víc nápadů čím by to mohlo byt, ale i tak moc dík.
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 07.10.2018 10:43
od Lucas
Napadl mě katalyzátor, jestli to není zanesený. Zkusil si to pořádně protáhnout, zda se to pročistí a pojede líp?

Ono i při tym nájezdu už, jestli tam je původní.... Já mám sice TDDi, ale taky mi pořádně zatáhne, až se přiblíží k těm 2000 ot./min.

Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 11.10.2018 18:56
od budha555
Lucas píše:Napadl mě katalyzátor, jestli to není zanesený. Zkusil si to pořádně protáhnout, zda se to pročistí a pojede líp?

Ono i při tym nájezdu už, jestli tam je původní.... Já mám sice TDDi, ale taky mi pořádně zatáhne, až se přiblíží k těm 2000 ot./min.

Jojo.Pokud to jde tak se snažim vytočit to do 4000 otáček ať se ten binec dostane ven.Nicméně se přidala další nebo možná s tím související závada která mě znepokojuje víc.Po ranním rozjezdu auto cuká.Po zahřátí vše v normálu.V diagnostice není žádná závada ale nejak se mi nelíbí teplota vzduch.Myslíte že to může souviset a kde hledat čidlo této teploty?
Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 11.10.2018 19:46
od Lucas
Zkusil bych vyměnit filtry, hlavně palivový. To jsem slyšel, že by to mohlo cukat skrz to. Zkontroloval i všechny hadičky, můžou být tvrdý a stačí malá prasklina a taky bude škubat (ikdyž by to spíš asi ztrácelo výkon). Vstřiky nebo nízký tlak ve válcích to snad nebudou, snad by se to ukázalo na té diagnostice. Co se týče toho vzduchu, tak moc netuším, nejsem mechanik, zatím jsem tohle řešit nemusel, tak ať neplkám nesmysly

ale jedině že by byl kaput intercooler, jinak s tímto už asi neporadím. Zkus pročíst vlákna, určitě to už někdo řešil tu na fóru

Re: Kouřivost ,špatně táhne v nižších otáčkách,egr zaslepen
Napsal: 13.10.2018 16:29
od budha555
Lucas píše:Zkusil bych vyměnit filtry, hlavně palivový. To jsem slyšel, že by to mohlo cukat skrz to. Zkontroloval i všechny hadičky, můžou být tvrdý a stačí malá prasklina a taky bude škubat (ikdyž by to spíš asi ztrácelo výkon). Vstřiky nebo nízký tlak ve válcích to snad nebudou, snad by se to ukázalo na té diagnostice. Co se týče toho vzduchu, tak moc netuším, nejsem mechanik, zatím jsem tohle řešit nemusel, tak ať neplkám nesmysly

ale jedině že by byl kaput intercooler, jinak s tímto už asi neporadím. Zkus pročíst vlákna, určitě to už někdo řešil tu na fóru

Díkes za rady. Jinak filtry jsem menil když to začalo dělat a to už je minimálně pul roku možná i déle. Též mě to napadlo jako první nejlevnější řešení. Další snaha byla pročistit Vstřikovace tecem2000 to bylo taky k ničemu.Na stk mi rekli že to ukazuje chybu Vstřikovače, ale na foru jsem našel že po nějaké době se tato chyba může objevit a následným zadáním původních kódů chyba zmizi-což se také stalo. Jinak intercooler jsem měnil asi před dvemi lety. Kdysi jsem jezdil hodně úsporně takže turbo nedostavalo pořádně zabrat tak nevím jestli se něco neucpalo usazeninama.