Focus, rozdíl motoru 1.6 Zetec SE & Zetec S

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
AdsBot [Google]
Junior
Junior
Příspěvky: 401
Registrován: 02.02.2008 03:47

Focus, rozdíl motoru 1.6 Zetec SE & Zetec S

Příspěvek od AdsBot [Google] » 03.09.2005 19:04

Zdar,

poradí mi nìkdo, vèem se liší? Objel jsem za poslední dobu docela dost Focusù 1.6 16V na prodej a nìkteré mìli motory Zetec-SE a snad jeden mìl motor Zetec-S (no Zetec-E, teï si pøesnì nevzpomínám). Podotýkám, že to byly r.v. 2002-2003 (podle prodejcù).


Zároveò si chci postesknout nad úrovní prodávaných ojetých Focusù v ÈR. Je to dìs a hrùza, všechno bourané. Nejhorší je, když se po telefonu èlovìk zeptá prodejce, zda to bylo bourané a on odpoví, že buï ne nebo jen lehce. Èlovìk se pak na to jede 150km podívat a zjistí, že na autì není soumìrná jediná spára, lak má 3 odstíny atd. A že už jsem jich objel! Naposledy jeden nejmenovaný Autobazar u Smiøic (HK). Jeden focus, udajnì bouchnutý lehce na zadek. Realita - nesoumìrné spáry snad všech dveøí, kapoty, okna na autì byly z let 2000-2001-2002 (takže tøi roèníky), po autì dva odstíny laku atd. Stál snad kolem 230tkè. Tak jsme si nechali ukázat vínového Focuse 16.16V tøídvíøko, údajnì rok v.2004. Absolutnì nebouraný, za to by dal prodejce ruku do ohnì. Realita? Jiný odstín laku zadního nárazníku. Pak mi bylo divné, že má èudlík na vyhøívání pø. skla, aèkoliv v oknì nejsou taková ta vlákna na vyhøívání. Nakonec jsme zjistili, že všechna okna jsou rok.v. 2003, jen pøední 2004, tak to asi byla ta záhada. Pak jsem vložil VIN toho auta do programu, jak mi tu poradil Foki a co jsme nezjistili. Ze zaruèenì nebouraného Focusu rok výroby 2004 se vyloupl evidentnì bouraný Focus rok výr. 2003!!!

Jsem už kvùli tomu pìknì na**anej :x.

Takže chci pøed tímto stavem "Focusù v zemích koruny Èeské" varovat všechny zájemce u koupi. Auto chce opravdu komplet profilcovat do každého šroubku :cry: . Pokud bylo bourané, vidìt, jak bylo bourané (vidìt ho neopravené). Jinak fakt už nevím.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 04.09.2005 12:41

zetec E je 1,8 , zetec S je myslím starej motor s hlinikovým víkem delanej tak do roku 2000 nebo 2001 a zetec SE je s cerným víkem od 01> .

jinak co pises dale je znama vec, alevzhledem k tomu ze taky vozím tak muzu k tomu neco napsat .

u nas jsou nejnizsi ceny ojetin v cele evrope . takze kdyz nekdo chce neco prodat tak jsou dve varianty :

1 koupit neco co má objetou zemekouli vymenit ty veci ktere jsou na "ráně" - gumy na pedalech , volant , řadičku , a utocit nebo vymenit budíky , a je na svete nebourane s 80-90t km (to mají češi rády) a pak jde na prodej

2 koupit bouracku - ale to by se dalo taky rozdelit je totiz oprava a oprava

a / kdyz to dela nekdo poctive a snazi se , aby to bylo opravene kvalitne a aby to nebylo poznat ( ne kvuli utajení ale kvuli tomu aby ten co to koupi nemusel stale posluchat co koupil) akorat taková oprava stojí mnohdy i statisice .

b / opravit na oko vydelat víc a le ten co to koupi se p....e, protoze pri nasledných opravach do toho da vic nez kdyz by si koupil neco drazsího a lepsiho .

z vlastní zkusenosti i pro sebe jsem si poridil bouracku , mela malo najeto ( takze vse -napravy čepy atd v poradku ) vymenil jsem poškozene dily a je to v pohode .
ale setkal jsem se s tím ze jsem delal jednomu chlapovi motor rikam mu ze na tom jeho je vydrena olejova pumpa a on at ji tam dam ( ja mu nabizel za 1500 skoro novou ) a ze treba 10000km to vydrzi a pak ho to nezajima . nebo ke mne prijel dalsi clovek pro dily ( obcas jsem neco prodaval ) a ze chce zadní víko ,z. svetlo , kapotu , obe svetla , narazniky , chladice . udelal jsem mu kopici rekl mu ceny a on ze to je moc ze to tolik nevydela jestli nemam neco levnejsiho , tak dostal víko na klepaní , zadní svetlo prasklé , kapotu si vyndal ze sberu , narazniky ze si sletuje pajkou ( rikal jsem at si to da za 300 zavarit poradne a on ze to stací) svetla meli ulamane vsechny drzaky , a chladic nechtel ani s ulomenýma drzackama , ale s dirou v hliniku ze si to zalepi nejakým lepidlem . odjel dostal veci za hubicku ale nechtel bych byt tím kupcem (byl to rv 2001- takze nic stareho) .
co se laku týka kdyz strikas predek tak je to 4díly + 2 rozstrik a mas to za 13000t , bez rostriku v garazi treba za 7000 a mas zase 5t doma ale pak je to 2barevný .
Spáry - podivej se na nové- není to smerodatne ze s tím neco bylo.

a rok ? muze se stat ze je neco vyrobene v listopadu a prodane v lednu nebo v unoru ,to je mozne ale aby bylo neco treba 2001 a uveden rok treba 2003 tak to je o pruser

dalsí priklad - hodne lidi treba vezme tu listu pod naraznik poklepe a nejak to vypada , ja kupuju skoro na kazdý auto novou (uz mam obrat ve fordu asi 280t za rok) a nejak to vypada .
jinak nebal bych se ani auta na kterem se odborne necha treba vymenit predek ( na focusu jsou v podlaze a ve sloupkach spoje kde to jde vymenit) , nez treba tahat a nechat tam zlomy nebo neco podobneho . je to mnohem lepsi vymenit ve zdravém zdravé . pak udelat geometrii a pokud vse sedí tak je to v poradku . ale je to na cloveku kdo to dela , jak to dela , jak kvalitne to osetří , atd atd .
nechci si ted delat reklamu ale moje sousedka kazdemu rika ze s kým se bavi a ma auto ode me tak ze by si jinde auto nekoupila . a neco na tom bude.
jinak kdyz jsem neco prodal a byl nejakej problem tak jsem se snazil ho vyresit ke spokojenosti obou ( byl tu clovek co mu stale piskal remen - na vlastní naklady jsem mu vymenil remen a vsechny kladky vcetne klimy , stalo me to 10000k ale byl spokojenej . a o tom to je protoze takovej clovek to rekne dal a prijdou dalsí .

a jezdi ke me lidi z celý republiky pro veci , auta , a dokonce i na výmeny oleju , filtru , desticek apod- takovej ten normalní servis . protoze ja to nakoupim ve fordu dostanu treba 8% dolu za praci si reknu treba u oleje 150kc a vymena stoji 1500 vcetne filtru . olej 5W30 . filtr original ford .

ale to zalezi na kazdým jak se rozhodne .

preji hodne stesti u nakupu .

Uživatelský avatar
strasnyde
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od strasnyde » 16.03.2006 16:53

tak to je zajimavy cteni :lol:
Ja koupil focuse v bazaru, dovezeny z nemecka, nastesti tam dela znamej,
tak mam jistotu, ze tomu nestocily tachometr. Problem je, ze clovek nevi co se s tim delo predtim :cry: .
Jeste kdyz jsem si nechal udelat udrzbu v jejich servise, tak mam zaruku rok na auto (motor, prevody atd.). Je to i ve smlouve a funguje to, to jsem si overil.
Ale stejne lituju, ze jsem neobjevil tyto stranky driv. To stribrny kombi TDci me docela mrzi. To bych vzal :roll:
Ma to min najety, je to novejsi, lepsi motor a bylo by to od FOKIHO :wink:

Pamatujte pratele: chybama se clovek uci :lol:
Ford focus turnier 1.8 TDi 2000 silver 90PS

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 16.03.2006 19:29

Ja jsem toho nazoru, ze na bouranem aute nic moc neni, pokud je opravene v poradnem servise a jsou tam vsechny dily nove a spravne. Jim to je celkem jedno, co to stoji, kdyz to plati pojistovna. A zase kdyz se to vezme z druhe stranky...tak kdyz te nekdo sestreli z cesty, tak za to nemuzes a mel bys diky tomu prijit o 100k na prodeji auta, i kdyz ho opravis? Ale kdyz to nekdo vytahne o strom, polepi narazniky, vyklepe a vytmeli, misto airbagu nacpe hadru, tak to asi neni to prave orechove.

Takovy pristup k praci by meli mit vsichni a hlavne v servisech, protoze maji delat jmeno znacce, bohuzel tomu tak neni. V servise se s tebou nikdo nebavi, udelaji to co chces a nic navic...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pete
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 02.02.2008 03:18

rozdíl motoru zetec s a se

Příspěvek od pete » 29.04.2006 19:33

jeden z rozdílů motorů zetec S a SE 1.6.16V je také, že SE nemá váhu vzduchu za vzduchovým filtrem (Maf senzor) ale čidlo vlevo naspod na paroží sání. Jinak zetec SE je novější.

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 29.04.2006 23:18

Motor Zetec-S je zmenšená verze motoru Zetec-E
Nový motor zetec S má jiné vačky,jsou lehčí.hydraulická zdvihátka jsou nahrazena podložkami,tady se vůle seřizuje každých 150 000km.jsou tam změny ve ventilovém rozvodu
Blok motoru je dvoudílný a dělený v ose klikového hřídele

Uživatelský avatar
Frost
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frost » 30.04.2006 13:53

Takže záměna motorů SE a S neni možná? Myslel jsem že SE a S se liší jen v tom výku.
Ford Focus 5dv 1.6 Ghia 00 Eibach+OZ Racing+Rieger+Brembo+K&N+MOMO
Frost Focus

Uživatelský avatar
Jacky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Dačice

Příspěvek od Jacky » 30.04.2006 21:02

Co já vím,tak záměna SE za S je možná.Je třeba přendat sání,výfuk,čidla.Některý motory SE mají i jinou řemenici,ale to nevadí.
Motor SE z r.2002 má hydroštely na ventilech.Jinak držaky na alternátor a klimu jsou stený.
focus combi 1.6i r.99 ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 01.05.2006 10:51

Jacky píše:Co já vím,tak záměna SE za S je možná.Je třeba přendat sání,výfuk,čidla.Některý motory SE mají i jinou řemenici,ale to nevadí.
Motor SE z r.2002 má hydroštely na ventilech.Jinak držaky na alternátor a klimu jsou stený.
v postate je mozna ale musis ho vymenit komplet , protoze hlinikove viko u S ma jinak diry nez plastove SE a pokud by jsi chtel zachovat viko tak musis menit i hlavu . pokud bys menil motor komplet za komplet tak to jde - sani menit nemusis - to cidlo misto vahy zustane jako zaslepka , ostatni cidla jsou stejny akorat tam budes mit vahu vzduchu (S) a svody jsou taky stejne akorat nezapojis druhou lambdu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Frost
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frost » 01.05.2006 18:20

A EKU mapa je stejná? Nepočítá to s druhou lambdou?
Ford Focus 5dv 1.6 Ghia 00 Eibach+OZ Racing+Rieger+Brembo+K&N+MOMO
Frost Focus

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 01.05.2006 21:37

kdyz das vahu tak k tomu mas i elektriku a ta je bez druhe lambdy .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti