Stránka 1 z 5

Hlucnost 1.6 TDCi 80kW

Napsal: 02.07.2007 17:01
od DalinCK
Zdravim, mam tento motor ve Fordu Focus C-MAX a zda se mi, ze jeho odhlucneni by mohlo byt lepsi. Do 2000 ot./min neni slyset (odpovida na petku cca 95 km/h), ale jakmile prekroci hranici 2000 ot./min, tak motor zmeni zvuk, jakoby zhrubne a hlavne je hlucnejsi. V pripade zatahu, kdy clovek jede treba do kopce, tak se tento stav zmeni i o par otacek drive. Ta zmena a zhrubnuti motoru je poznat i na jizde. Dela Vam to taky? Co to je? Prechazi to ve 2000 ot./min do nejakeho jineho rezimu spalovani? Jel jsem s tim samym autem ale s 66 kW verzi a tam jde vsechno plynule, zadny zvuk se nemeni ...
Jinak ke spotrebe, kdyz jsme jeli do Italie (4 lidi v aute, kufr naplneny po strechu, auto na max. zatizeni), tak po 1995 km jsme meli spotrebu 5.3 l/100 km (v ramci dodrzovani predpisu). No a kdyz jsem jednou chtel vedet za kolik je schopne to jet, tak jsem jel chvili i za 3.3 l / 100 km, takze v tomto smeru spokojenost. Takze co vy na ten zvuk?
No a poslednich 14 dni asi prvni moje zavada a to, ze po kazdem cca 10-15 startu to nastartuje jako bych mel trochu zmacknuty pedal plynu i kdyz samozrejme nemam ... :(

Napsal: 02.07.2007 17:22
od chmelko
:lol:
nemyslíš ty chlape nahodou turbo?
inak ja mam síce len 1.6 16V, ale ten zvuk nad 4tis otáčok je nebezpečne navykový..

Napsal: 02.07.2007 17:28
od DalinCK
To chmelko: no myslet muzu ze se nejak prenastavi turbo, ale to by piskalo, tohle je zmena zvuku primo motoru ... Proste zacne byt hlucnejsi a o dost a stane se to pri normalni jizde presne ve 2000 ot./min, tak mam podezreni na to ze by to mohlo byt normalni a ze to je nejaka zmena rezimu provozu :). Samozrejme je to pozorovatelne na 1,2,3 rychlostni stupne, na 4 a 5 uz je aerodynamicky hluk vetsi a clovek (i kdyz to slysi) tak uz to tolik nevnima.

Napsal: 02.07.2007 17:37
od chmelko
dám ruku do ohna, ze je to turbo, presne ako píšeš od 2tis otáčok...

Napsal: 02.07.2007 17:53
od DalinCK
Jako ze je v prdeli? To by mi radost opravdu neudelalo ... Ale ze by odeslo po 72 000 km? Normalne turbo krasne taha, auto zrychluje jako das a kdyz se opre do tahu, tak fouka a nadherne pohvizduje ...

Napsal: 02.07.2007 18:10
od chmelko
myslel som, ze ked pises, ze ten hluk nastava pri 2tis tak vtedy niekedy nastupuje turbo..musel by som to pocut co presne myslis, ale z toho co mi popisujes, mi prijde vsetko ok
kde si ho kupoval?
pretoze sme kupovali jedneho c-maxa, deklarovanych 68tis, ukazali nam origo technicak z francuzska, zavolali sme na cislo podla razitka a auto malo okolo 130tis, ale pre TDCI to je smiešne nič, ak sa o nho spravne starali

Napsal: 02.07.2007 21:27
od DalinCK
Ne neboj, takovehle auto se neda kupovat v CR, bohuzel, par jsem jich videl apresne jak pises, kazde je s nejak stocenym tachometrem nebo bez airbagu. Ja koupil Maxika v Nemecku primo u Ford dealera, byl to ukonceny leasing a ma opravdu najeto (nebo mel) 67000 km kdyz jsme ho privezli. Mam k tomu servisku + vsechny manualy, a protoze auto jezdilo na servis k nim, tak dokonce vsechny faktury k prohlidkam, ktere se tam delali, takze se tomu da opravdu verit, ne jak u nas ... No tady je profil meho broucka s vice informacemi:

http://moje.auto.cz/Dalin/maxik.html

Jinak k tomu zvuku, jestli myslis zvuk turba, tak ten to na 100% nebude, tohle dela strojove presne ve 2000 ot., a abych priblizil ten zvuk, tak laicky jako by nebyly serizene ventily se ten zvuk zmeni. Dneska jsem to zkousel a nejvetsi rachot okolo 2000 ot, pak treba od trech vyse super zvuk, jak ma byt. Jo a jeste jedna vec, co neukazuje na turbo. Tenhle popisovany jev nastava ve chvili, kdy je motor zahraty na provozni teplotu (raficka budiku min. na rysce, kde je cca 80 stupnu). Kdyz je motor studeny, tak to ma v celem spektru otacek stejny, nemenici se zvuk ... Proste by to chtelo videt :D

Napsal: 02.07.2007 21:37
od chmelko
fakt je to treba pocut, moze to byt hocičo, ale ventily by viac klepali si myslim..
inač si napísal super recenziu, blahoželam, pekne sa čítala..tie svetla boli dole kvoli tomu kondenzátoru?

Napsal: 02.07.2007 21:38
od chmelko
jo a ten fofo pod prístreškom je tiež od vás? :wink:

Napsal: 02.07.2007 22:12
od bredford
Chlapi 1,6tdci je turbo kde se začíná roztáčet na 1700ot.Je jasný že motor změní zvuk.

Napsal: 03.07.2007 07:19
od DalinCK
To chmelko: Diky, recenzi jsem psal v rychlosti, takze mohla byt samozrejme jeste lepsi 8) . Svetla jsme vyndali aby tam bylo vice mista pri manipulaci s chladicem klimatizace, ktery se musel nechat zavarit (zrejme kaminek ho prodrel, kdyz se soupal mezi chladicem vody a chladicem klimatizace), ale nakonec by to slo udelat i bez vyndani tech svetel, ale jelikoz se u Maxika i pri vymene zarovky musi vyndat svetlo, tak to slo rychle :D .

Jo jo ten Ford pod pristreskem je rodicu a je to Ford Focus Combi 1.8 TDCi, Ghia, 2002. To vis, my jsme rodina Fordu uz odjakziva ....

To bredford: myslis, kdyz zacne v motoru pretlak z turba, ze zmeni nahle takhle zvuk? Proc to ale nedela 66 kW verze, bohuzel s 80 kW jinou jsem jeste nejel ... 8O

Napsal: 03.07.2007 08:17
od omik
chmelko píše:dám ruku do ohna, ze je to turbo, presne ako píšeš od 2tis otáčok...
ee. turbo to nebude, pretoze v 2000 otackach uz davno musi byt plniaci tlak na maxime, lebo vykon a krutak uz su hodne vysoko.... (krutak uz je na max..)

Napsal: 03.07.2007 08:19
od omik
DalinCK píše:To chmelko: Diky, recenzi jsem psal v rychlosti, takze mohla byt samozrejme jeste lepsi 8) . Svetla jsme vyndali aby tam bylo vice mista pri manipulaci s chladicem klimatizace, ktery se musel nechat zavarit (zrejme kaminek ho prodrel, kdyz se soupal mezi chladicem vody a chladicem klimatizace), ale nakonec by to slo udelat i bez vyndani tech svetel, ale jelikoz se u Maxika i pri vymene zarovky musi vyndat svetlo, tak to slo rychle :D .

Jo jo ten Ford pod pristreskem je rodicu a je to Ford Focus Combi 1.8 TDCi, Ghia, 2002. To vis, my jsme rodina Fordu uz odjakziva ....

To bredford: myslis, kdyz zacne v motoru pretlak z turba, ze zmeni nahle takhle zvuk? Proc to ale nedela 66 kW verze, bohuzel s 80 kW jinou jsem jeste nejel ... 8O
Mam ten isty motor, ale nie v C-MAXe. Je pravda, ze odhlucnenie by mohlo byt trosku lepsie a tiez sa mi zda, ze to radovo pri tych 2000-2800 otackach ma taky hruby zvuk. Myslim, ze to je normalne. Cim to je, to netusim, ale ak si dobre pamatam, tak to robi aj mne... Pojdem to za chvilu snad aj vyskusat...

Napsal: 03.07.2007 09:19
od DalinCK
Tak to by byla parada, opravdu pri normalni jizde to pri 2000 ot. zmeni uplne zvuk. Dej vedet, jestli to slysis taky :P
omik píše:
DalinCK píše:To chmelko: Diky, recenzi jsem psal v rychlosti, takze mohla byt samozrejme jeste lepsi 8) . Svetla jsme vyndali aby tam bylo vice mista pri manipulaci s chladicem klimatizace, ktery se musel nechat zavarit (zrejme kaminek ho prodrel, kdyz se soupal mezi chladicem vody a chladicem klimatizace), ale nakonec by to slo udelat i bez vyndani tech svetel, ale jelikoz se u Maxika i pri vymene zarovky musi vyndat svetlo, tak to slo rychle :D .

Jo jo ten Ford pod pristreskem je rodicu a je to Ford Focus Combi 1.8 TDCi, Ghia, 2002. To vis, my jsme rodina Fordu uz odjakziva ....

To bredford: myslis, kdyz zacne v motoru pretlak z turba, ze zmeni nahle takhle zvuk? Proc to ale nedela 66 kW verze, bohuzel s 80 kW jinou jsem jeste nejel ... 8O
Mam ten isty motor, ale nie v C-MAXe. Je pravda, ze odhlucnenie by mohlo byt trosku lepsie a tiez sa mi zda, ze to radovo pri tych 2000-2800 otackach ma taky hruby zvuk. Myslim, ze to je normalne. Cim to je, to netusim, ale ak si dobre pamatam, tak to robi aj mne... Pojdem to za chvilu snad aj vyskusat...

Napsal: 03.07.2007 12:30
od bredford
Nezapomeňte,že u motorů tdci je variabilní natáčení lopatek turba.