Stránka 1 z 21

Studený motor

Napsal: 21.06.2007 20:40
od ronin
Nazdar Pánové.Jsem konečně nový forďák a na mém FOFO mě zneklidňuje že při nastartování studeného motoru dosti zakouří někdy i chcípne.Je to normální?Vlastnil jsem Škodu Felicii taky diesel a ta to nedělala.(Diesely Škoda nebrat aspoň po zkušenosti s felicií HRUZA.

Napsal: 21.06.2007 21:06
od hihi
Doporučuji uvést do podpisu motorizaci ... Diesly jsou asi čtyři.

Popisovaná věc není normální. I když za chladu (březen) mi to taky udělalo oblak, ale chod byl kultivovaný ajen oblak, pak okamžitě klid.

Napsal: 21.06.2007 21:28
od petr1872
Přesně tak, já jsem taky nový majitel fofo - mám servisku a je vidět, že stav vozu odpovídá. Nastartuji vždy napoprvé a motor šlape jak hodinky.
Pokud zde neuvedeš rok a stav vozu a pokud možno kde jsi koupil, pak Ti těžko někdo může pomoci.

Re: Studený motor

Napsal: 21.06.2007 21:33
od ronin
ronin píše:Nazdar Pánové.Jsem konečně nový forďák a na mém FOFO mě zneklidňuje že při nastartování studeného motoru dosti zakouří někdy i chcípne.Je to normální?Vlastnil jsem Škodu Felicii taky diesel a ta to nedělala.(Diesely Škoda nebrat aspoň po zkušenosti s felicií HRUZA.
Omlouvám se učím se sem psát.Poraď te mi jak se s tím tady zachází.
--------------------------
FOFO kombi 2003 1,8 TDCI 85KW

Kovove cvaknuti?

Napsal: 21.06.2007 21:38
od Stava
Kdyz uz tu resime start novych majitelu, me zase jakoby kovove cvakne pri startu motor. Pri startovani musim klicek drzet asi 2-3sekundy. Je z toho neco spatne?

Pri vypinani slysim prebeh nejakeho ventilatoru ci moturku. Opet to pri vypinani cvakne, nebo tak neco.

Diky za tipy, jinak auto prede a jezdi nadherne, Stava

Napsal: 21.06.2007 21:45
od chmelko
tak to tvoje cvakanie bude asi klima :wink:

Napsal: 21.06.2007 21:49
od hihi
Při otočení klíčkem se "nastavuje klapka" ventilace. Je to slyšet z prostoku středového panelu, hýbe s tím nějaký motorek. Lépe to popsat nedovedu.

2003 a nechce teď startovat?... To bych viděl jako nedobré.

Napsal: 21.06.2007 21:54
od chmelko
hihi, ale on píše pri starte, nie pri otočením kluca

Napsal: 21.06.2007 21:55
od chmelko
ten motorček čo spomínaš myslím zahučí, ne cvakne..

Napsal: 21.06.2007 22:17
od Ahmed
Muze to byt treba vadnym EGR ventilem. Teoreticky pokud zustane otevreny, tak posle maximum sracek z vyfuku zpatky do motoru, coz studeny motor nemusi rozdychat a to koureni tomu nasvedcuje taky. Pripadne muze byt neco s dodavkou paliva, vadna tryska, apod.

Mám podobný problém startuje až na třetí pokus...

Napsal: 28.08.2007 10:01
od DaviS
Zdar mám podobný problém mám 1.8 TDCi 2002 85KW jede skvěle ale za studena jde špatně nastartovat. Otočím klíčkem motor naběhne a okamžitě zhasne, podruhé někdy běží, většinou ale chytne až na potřetí, přitom jde z výfuku šedý kouř. Po naběhnutí kouř hned zmizí a motor šlape v pohodě. Byl jsem s tím na diagnostice za 890,- mi přehráli soft a řekli kdyby to nepomohlo bude potřeba vyměnit vstřikovače...diagnostika nenašla žádný problém.....tak nevím....

Re: Mám podobný problém startuje až na třetí pokus...

Napsal: 28.08.2007 13:49
od Kóťa
Já tedy doufám,že si teď nenaběhnu a nezjistim,že mám auto v háji :D
Podle mě,když je motor studený a já ho nastartuju,tak trochu dýmu z vejfuku vyleze.Nenějakej zázračnej oblak,ale vyleze.A to u všech 3 fordů...focus,galaxy a courier.Jinak kolikrát žhavíte?Někdo mi doporučil(Ale to především v zimě),že mám nažhavit radši dvakrát,že pak líp chytí a podle mě jo.... :roll:

Napsal: 28.08.2007 14:51
od abe
to RONIN,taky mám skoro ten sami problém.Ale zjistil jsem že,jak ráno startuji studeny motor a byl jsem zvykli že jsem mačkal automaticky spojku(to vždy) a brzdu aby mi auto někde nepopojelo,tak ten start byl mizerny.Jednoho krásného dne jsem si všiml že jak auto startuji bez sešlápnuté brzdy,tak je vše O.K. S toho usuzuji že baterka je na tom bídně.Při startu si žhavicí svíčky zeberou z baterky pořádnou šťávu + ta brzda nějaky odběr a na pořádné protočeni už není šťáva.A to nemluvím o tom že i pro to žhavení,které má nastoupit hodně rychle je slabá baterka nedostačující .Můj názor je že pro TDCI musí bít baterka ve výborné kondici.Takže moje roční baterka značky BRIT 72Ah 680A asi není to pravé co tam píšou(72Ah 680A).Je ještě horší jak moje původní baterka MOTORCRAFT(v zimě už byla na umření)Chtěl jsem ušetřit asi na nepravém místě.Už začínám šetřit na BANNER POWER BULL 74AH 700A Možná že se pletu a není to baterii.Jinak žhavicí svíčky,pal. filtr mám v pořádku.

Napsal: 28.08.2007 21:01
od pelen
to RopakKota:
Ja zhavim jen jednou a pri startu zmacknu jen spojku. Prvni zimu jsem celou startoval bez funkcnich zhavicu. Pokud bude mraz vetsi jak -15°C, tak bude lepsi zhavit 2x.

to abe:
Baterky 72Ah/680A a 74Ah/700A jsou prakticky shodne. O baterku je zapotrebi se dobre starat, obcas i zmerit, zda je nabita. Pokud je delsi dobu nabita mene nez na 50%, tak u ni nastavaji nevratne deje - rostou sulfaty.

Napsal: 28.08.2007 22:08
od abe
to PELEN,ano papírově jsou obě baterky stejné,ale věřím že ta BRITKA je slabá že tam není poctivých 72Ah 680A.Díval jsem se třeba na testy různých baterek se stejnou kapacitou a šlo vidět že co mají napsané na papíře nemusí bít pravda.Ale až si koupím Bannerku,tak dám vědět jestli je to vůbec baterkou.Mám měřič napětí v autě s teploměrem a někdy se mi napětí dostane až na 11,3V při žhavení a to se mi zda docela velký úbytek napětí no a právě mi to nastartuje špatně.A jak je tam kolem 11,6 a víc tak je to v pohodě.Všechno je řízeno elektronikou(vstřiky atd.) a možná takový pokles není vhodný.Možná že se pletu,je to můj teoreticky názor.