Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Odpovědět
Pavvel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.03.2016 21:35

Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od Pavvel » 30.06.2016 22:19

Ahoj,
potřeboval bych poradit. Mám FF MK1 1.6 benzín 74kW 2003, naj.170tis. Problém se projevuje až při zahřátém motoru. Při rozjezdu, např. na křižovatce se motor jakoby dusí, neakceleruje. Pokud bych přidával plyn a pouštěl spojku jako normálně, motor by chcípnul. Pomůže sešlápnutí spojky, přidání několikrát plynu naplno a pouštění spojky při vyšších otáčkách. Je to poněkud trapné se rozjíždět tímto způsobem :twisted:
Za studena jsou rozjezdy ok. Ještě pozoruji že je auto hodně líné v nízkých otáčkách, při jízdě do mírného kopce ztrácí rychle výkon. Nevím jestli to souvisí. Je to můj první FF, tak nemám srovnání. Po koupi byly udělány rozvody, vodní pumpa, olej.
Pokud by někdo věděl, díky předem za radu.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od pkadecka » 30.06.2016 22:25

A co třeba svíčky? Nebo vzduchový filtr? Někde je tu téma "cukání po prudkém přidání plynu". Na mém bývalém focusu se projevovaly špatné svíčky podobně, ale ne úplně jak popisuješ. Když jsem prudce přidal plyn, nešlo to do otáček, cukalo to, ale když jsem přidával pomalu, tak žádný problém. Nejdřív jsem vyměnil svíčky a pak na těch nových zmenšil odtrh mezi elektrodami (původně předepsaný je 1,3mm, sklepal jsem to asi na 1,1mm).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od enjoy » 30.06.2016 22:30

Lambda..
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od pkadecka » 01.07.2016 09:09

Neprojevila by se vadná lambda rozsvícením kontrolky motoru? A co když by se odpojila (resp. u r.v. 2003 obě dvě), aby do toho nekecala?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Pavvel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.03.2016 21:35

Re: Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od Pavvel » 01.07.2016 21:20

Vzduchový filtr a svíčky můžu zkusit vyměnit, spíš jsem sázel na nějaký vadný snímač. .. S tím odpojením lambdy je to dobrý nápad, zkusím jak se bude auto potom chovat. Předpokládám, že stačí odpojit konektory :?: Jinak kontrolka motoru nesvítí, rozsvítíla se jednou po rozvodech, podle neprofi diagnostiky poloha vačkového hřídele, ale po vymazání závady už dva měsíce je klid, nic nesvítí.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od enjoy » 01.07.2016 21:59

Zkouška odpojení lambdy nic nestojí a víš hned. Mně jednou lambda dělala to, že jsem mohl dávat plný plyn na jakýkoliv rychlostní stupeň a nejel jsem víc jak cca 30km/h. Cukalo to jak bláznivý a kontrolka motoru nic. Bylo tedy u Escorta 1.6i. Ten mě naučil diagnostikovat od boku tolik závad, že bych to nespočítal. Dobrá škola to byla:-). Když mi začalo cukat Mondeo, hned bylo jasno, že jdu po cívce.
Problém na svíčce nebo cívce poznáš tak, že sice cuká, ale nedusí se. Když se dusí, tak je špatná směs a to je buď lambda nebo váha nebo teplotní čidlo.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

zheri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29.07.2014 18:45
Bydliště: Semily

Re: Po zahřátí motoru problém s akcelerací

Příspěvek od zheri » 02.07.2016 01:28

Můžu se zeptat o jakém teplotním čidle je řeč? Moje auto nejde do otáček, nebo jde ale tak líně, že ho dá i favorit. Mám Focus 2.0 16v,96kw r.v.2003 je to benzín.
Ford Focus 2.0, 16V,96KW,r.v. 2003

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 02.07.2016 05:19

Zacni kontrolou tesnosti sani a odvetrani kliky + vsech hadicek...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti