Takže jsem přešel z Renaultíka do Forda, mám focuse 1.6 tdci 80kw 2006 rok výroby (resp. model je 2005, ale auto bylo uvedeno do prodeje 1/2006). Čeho jsem si všiml je to, že auto zvláštně startuje, není to nic extra hrozného - první starty jsou jen břinknutí a motor hned naskočí. Když motor pořádně zahřeju, a pak ho zkusím znova nastartovat, tak jsou pak 3 možnosti, buď naskočí hned stejně jako když je motor studený, nebo musím lehce natočit (1-3vteřiny, a na podruhé už chytne) a někdy naskočí jakoby hned, ale motor má tak vteřinu zhruba poloviční otáčky na volnoběh než má mít, a po té vteřině až dvou se to srovná.
Chápu, není to nic převratného, ale teď mám peníze na ruce a tak bych s tím chtěl něco udělat.
Napadl mě startér, protože baterka to nebude - ta buď netočí a nebo točí, a né někdy to a někdy to, čerpadlo či vstřiky si nemyslím, protože auto, když jedu neškube, jede naprosto plynule, a obecně nemám vůbec žádný problém. Takže buď startér a nebo palivový filtr - je to možné?
Protože už mi není 20, a co se týče aut, tak nejsem úplně zručný, tak je pro mě skoro nadlidský výkon startér z pod auta (našel jsem si, že se startér sundavá zespoda - nemám rampu) vymontovat, abych zkontroloval uhlíky, a obecně stav startéru. A palivový filtr bych byl schopný si vyměnit, ale přesněji nevím, jak zalít filtr naftou, aniž bych to zavzdušnil.
Měl jste někdo podobné zkušenosti ? Zkoušel jsem tady hledat, a hledám už dva dny a nějak na nic nemohu přijít.
ještě mě napadlo, tdci je skoro totožný motor jako tdi, takže není možné změnit mapy, aby startér nemusel točit např. 950otáček při teplém motoru, a pak by to mělo chytnout normálně? Je možné, že by problém byl stejný jako i koncernu VW?
Předem všem děkuji za pomoc





