Stránka 1 z 1

1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 25.03.2014 22:03
od jarda3
Ahoj,
mám FF II 1.6 TDCi 80 KW s DPF, snad 130000 tis.

Můj problém - ráno když nastartuju vyvalí se trošku bílýho kouře, ale výkon a volnoběh je OK.
Po zahřátí začne kolísat volnoběh a to celkem citelně a z výfuku jde bílý kouř, po přidání občas trošku cukne, ale výkon je v pořádku a přestane kouřit.

Diagnostika vypsala chyby
P2002 Částicový filtr - Rozdílový tlak je příliš nízký
P2458 Doba trvání regenerace částicového filtru je příliš vysoká
P0341 Snímač polohy vačkového hřídele - chyba synchronizace

Bylo mi doporučeno odstranění/výměna DPF

Původně jsem si myslel, že to budou dělat vstřiky, ale teď nevím.
Můžete někdo poradit co s tím nebo na co se podívat?

Díky za odpověď

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 25.03.2014 22:13
od Jardak
Vypadá to, že je vykuchanej DPF, ale není upravená řídící jednotka motoru tak aby nedělala regenerace. Proto to bíle hulí a proto to píše nízký rozdílový tlak.

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 26.03.2014 08:25
od V12
Presne toto iste napadlo aj mna. K tomu cidlu polohy vacky - treba skontrolovat kabelaz a konektory.

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 26.03.2014 09:55
od stano.
Pripadne moze byt chyba na snimaci klukovky - zvyknu sa tam nachytat zelezne piliny a potom nesedi signal s cidlom vacky.

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 26.03.2014 10:05
od jarda3
Díky za odpověď.

A DPF může ovlivnit i kolísání otáčet na volnoběh?

Na ebay.com se dá nový DPF koupit za celkem rozumnou cenu, máte s tím někdo zkušenost?
Předpokládám, že bude lepší dát nový filtr než to nechat úplně odstranit.

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 26.03.2014 13:08
od V12
Ja myslim, ze kolisanie otacok moze byt prave v tom snimaci polohy vacky. Samozrejme ale mozu to byt vstreky, alebo EGR, to je horsie. V prvom rade treba poriesit to cidlo a potom sledovat spravanie.

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Napsal: 27.03.2014 17:18
od jarda3
Asi to budu zkoušet postupně - snímač otáček vačky, snímač otáček klikové hřídele a DPF.
Výměnu DPF udělám určitě, snad to potom bude OK

Díky za rady ;-)