Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Napsal: 03.01.2014 22:00
Ahoj všem,
nedávno jsem se stal vlastníkem Fordu Focus II combi z 11/2005 a krátce po koupi jsem si všiml, že při řazení jedničky byť za velmi pomalé jízdy, nelze tato rychlost zařadit, aniž bych slyšel "zuby". Čim vyšší rychlost, tím je zařazení jedničky obtížnější a hlasitější. Meziplyn to zlepší, ale neodstraní. Dále mi již 2x po zařazení vypadla zpátečka, nevím, zda by to mohlo souviset. Dosud jsem měl 10 let Forda Escorta v TD a nikdy jsem problém se zařazením jedničky nezpozoroval.
Pokud auto stojí, jde zařadit výborně. Nechá se s tím jezdit, ale jsou situace (křižovatka, zácpa, atd.), kdy se hodí, jedničku za pomalé jízdy zařadit.
Nevěděl by někdo, jak nejsnadněji rozpoznat příčinu? (zda je již horší spojka, nebo je špatný synchron, či zda je špatně seřízená řadící páka?)
Nebo je to u FF II standardní chování?
Předem děkuji za Vaše postřehy!
Petr
nedávno jsem se stal vlastníkem Fordu Focus II combi z 11/2005 a krátce po koupi jsem si všiml, že při řazení jedničky byť za velmi pomalé jízdy, nelze tato rychlost zařadit, aniž bych slyšel "zuby". Čim vyšší rychlost, tím je zařazení jedničky obtížnější a hlasitější. Meziplyn to zlepší, ale neodstraní. Dále mi již 2x po zařazení vypadla zpátečka, nevím, zda by to mohlo souviset. Dosud jsem měl 10 let Forda Escorta v TD a nikdy jsem problém se zařazením jedničky nezpozoroval.
Pokud auto stojí, jde zařadit výborně. Nechá se s tím jezdit, ale jsou situace (křižovatka, zácpa, atd.), kdy se hodí, jedničku za pomalé jízdy zařadit.
Nevěděl by někdo, jak nejsnadněji rozpoznat příčinu? (zda je již horší spojka, nebo je špatný synchron, či zda je špatně seřízená řadící páka?)
Nebo je to u FF II standardní chování?
Předem děkuji za Vaše postřehy!
Petr