Nemám zkušenost s výměnou podvozku na Focusovi, ale na Escortu, nicméně v zásadě to bude podobný.
Takže pokud chceš tím autem normálně jezdit, vykašli se na nějaký extrémy (teda pokud nemáte u vás silnice, jako naši západní sousedé). Mě už stačí Focus s podvozkem Trend - jsem vyléčenej. Oproti druhýmu mému Fofíkovi (Ambient+) to je tvrdší, tolik se to nenaklání, ale ještě je to snesitelný takže se s tím dá normálně jezdit.
Sériovej Escort byla "loď, kolíbalo se to jak pramice (na můj vkus), takže jsem ho hned měnil. dal jsem tam žlutej stavitelnej komplet od KONI + stabilizátory z RS Turba (měl jsem motor 1.4). Samozřejmě, jsem ho nejdřív utáhnul co to šlo, ale byl to extrém, takže jsem ho postupně povolil na snesitelnej kompromis - auto sedělo, ale jěště se relativně pohupovalo.
Na druhém (XR3i) bylo něco přišernýho - dovoz z CH i s autem, plynový, stavitelný (ani nevím už od koho) -50mm oproti serii XR3 + silnější stabilizátory (předek i zadek - Escort v sérii vzadu stabilizátor nemá). I když jsem to postupně povolil co to šlo, stabilizátory to prostě stejně nepustili a svezení u nás po silnicích bylo přišerný. Jakmile jsem přejel do německa, rakouska, francie, prostě na západ od našich hranic, byla to pohoda, ale u nás opravdu běs.
Takže nacpeš do toho asi hodně peněz, a věř mi, že za nějakej čas začneš uvažovat o opaku - o tom, jak to povolit, aby se s tím dalo normálně jezdit...
...to je moje zkušenost...