Stránka 1 z 2

Konkrétne skúsenosti s výmenou podvozku

Napsal: 06.04.2007 09:36
od martin170
Chcel by som sa spýtať zainteresovaných, aké majú skúsenosti s výmenou podvozku za nižší, tvrdší, resp. nastaviteľný (výška, tuhosť)

Zaujíma ma vzťah: posun limitu pri ostrej jazde vs. jazda v dennej premávke
Mám pocit, že ten môj sériový je mäkký a vysoký...
preferované značky: Eibach, H&R, KW


http://www.youtube.com/watch?v=QFlD2-YAQ58

Napsal: 06.04.2007 10:55
od PaJaS
Koupil jsem fofo už s namontovaným podvozkem KW - varianta 1 (přední výškově stavitelné v rozmezí -35 až - 60 mm, zadní pevné snížení cca - 50 mm) takže se sériovým podvozkem bohužel srovnávat moc nemůžu. Průjezd zatáčkou si obvykle můžu dovolit vyšší rychlostí (kde až je hranice jsem zatím nezkoušel a asi ani nebudu) než většina ostatních aut co jsem tak vypozoroval při běžném ježdění, ale to asi nepíšu nic nového. Zatím se mi jednou stalo, že mi ustřelil lehce zadek. Bylo to při prudkém vyhýbání se překážce na silnici. Jinak na kvalitní český, nevim jak jsou na tom slovenský :lol: , silnice to neni zrovna to pravý ořechový (i když je ještě otázkou jak moc je ten muj podvozek jetej :? )

Napsal: 06.04.2007 12:13
od Fuks
Mám KW -40/40 (tlumiče+pružiny) už přes rok a spokojenost. Auto se nenaklání, je tvrdší (rozumně), mnohem líp vypadá a jízdní vlastnosti jsou ještě o dost lepší. Tohle všechno s kolama 7,5Jx16 ET 35 s pneu 205/50. Se 17" to bude tvrdší. :wink:

Napsal: 06.04.2007 12:48
od martin170
ST 170 03.02 - 11.04
915 kg 905 kg
E3588-140
20-25 mm 20 mm
A C 7430.- Kč

zdroj: http://www.renocar.com/cz/cenik/2006-jaro/mo/

----------------------------------------------------------------------------

Kód 3588.140
Název EIBACH
Značka
Typ
Popis Typ: Lim. DAW, DBW, DFW, 1.8, 2.0 incl. ST170 30/30mm
Informace o cenách
Katalogová cena 5881 Kč
Vaše cena 5881 Kč

zdroj: http://www.ford-focus.cz/modules.php?name=Eshop

----------------------------------------------------------------------------

rovnaký kód produktu, rozdielne parametre a cena

myslím si, že sú to tie pružiny, ktoré ponúka aj ford (cca 9000.- Sk)

Napsal: 06.04.2007 14:26
od PaJaS
Muj osobní názor - Renocar je drahej. Podle toho co si napsal chápu, že uvažuješ o komplet podvozku (tlumiče + pružiny) a ne jen o pružinách. Jinak těch -40/-40 co má třeba Fuks se považuje za rozumnej kompromis. Ještě taky záleží na tom, kolik do toho chceš investovat. Mrkni třeba sem http://www.fun-tuning.cz/index.php?page ... t=0&lang=0

Napsal: 06.04.2007 20:49
od Fuks
PaJaS píše:Muj osobní názor - Renocar je drahej. Podle toho co si napsal chápu, že uvažuješ o komplet podvozku (tlumiče + pružiny) a ne jen o pružinách. Jinak těch -40/-40 co má třeba Fuks se považuje za rozumnej kompromis. Ještě taky záleží na tom, kolik do toho chceš investovat. Mrkni třeba sem http://www.fun-tuning.cz/index.php?page ... t=0&lang=0
Tady jsem ho kupoval. :wink: A máš pravdu, je o tom kolik do toho chceš dát. :wink:

Napsal: 07.04.2007 08:31
od Peta
Nemám zkušenost s výměnou podvozku na Focusovi, ale na Escortu, nicméně v zásadě to bude podobný.
Takže pokud chceš tím autem normálně jezdit, vykašli se na nějaký extrémy (teda pokud nemáte u vás silnice, jako naši západní sousedé). Mě už stačí Focus s podvozkem Trend - jsem vyléčenej. Oproti druhýmu mému Fofíkovi (Ambient+) to je tvrdší, tolik se to nenaklání, ale ještě je to snesitelný takže se s tím dá normálně jezdit.

Sériovej Escort byla "loď, kolíbalo se to jak pramice (na můj vkus), takže jsem ho hned měnil. dal jsem tam žlutej stavitelnej komplet od KONI + stabilizátory z RS Turba (měl jsem motor 1.4). Samozřejmě, jsem ho nejdřív utáhnul co to šlo, ale byl to extrém, takže jsem ho postupně povolil na snesitelnej kompromis - auto sedělo, ale jěště se relativně pohupovalo.
Na druhém (XR3i) bylo něco přišernýho - dovoz z CH i s autem, plynový, stavitelný (ani nevím už od koho) -50mm oproti serii XR3 + silnější stabilizátory (předek i zadek - Escort v sérii vzadu stabilizátor nemá). I když jsem to postupně povolil co to šlo, stabilizátory to prostě stejně nepustili a svezení u nás po silnicích bylo přišerný. Jakmile jsem přejel do německa, rakouska, francie, prostě na západ od našich hranic, byla to pohoda, ale u nás opravdu běs.

Takže nacpeš do toho asi hodně peněz, a věř mi, že za nějakej čas začneš uvažovat o opaku - o tom, jak to povolit, aby se s tím dalo normálně jezdit...

...to je moje zkušenost... :wink:

Re: Konkrétne skúsenosti s výmenou podvozku

Napsal: 07.04.2007 16:48
od zirafak
martin170 píše:Chcel by som sa spýtať zainteresovaných, aké majú skúsenosti s výmenou podvozku za nižší, tvrdší, resp. nastaviteľný (výška, tuhosť)

Zaujíma ma vzťah: posun limitu pri ostrej jazde vs. jazda v dennej premávke
Mám pocit, že ten môj sériový je mäkký a vysoký...
preferované značky: Eibach, H&R, KW


http://www.youtube.com/watch?v=QFlD2-YAQ58
Na to tvoje jazdenia ten tvoj podvozok ozaj optimalny nieje.Siel by som do tych EIBACH PRO KIT strun,zmena bude urcite velmi citelna a urcirte budes spokojnejsi.
Este by ma zaujimalo,preco tam mas iba 16" kolesa?Ake tam mas pneu,typ,rozmer?Urcite by tomu prospely 17"+215-45-17...
Urcite by som na to isiel tymto smerom a ak by to nestacilo,tak potom by som rozmyslal tlmice,stabilizatory,mozno podlozky pod kolesa :idea: :wink:

Napsal: 07.04.2007 22:44
od lubec
Ja som mal ponuku na tie Eibachy -30mm z Renocaru Žilina za 7100.-sk. Nakoniec som kúpil H&R -35mm za 5100.-kč. Znížilo sa to pekne, tvrdšie to moc neni a v zákrutách sa to o moc menej nakláňa. :wink:
martin170 dnes som videl v Brne na tuning zraze tvojho FoFo ale majitela som pri ňom nezastihol :(

Napsal: 08.04.2007 09:47
od martin170
16" sú tam kvôli slickom, rozmer 210/605R16 je bežne dostupný a doporučovaný (210-šírka behúňa v mm, 605-polomer nezaťaženého kolesa v mm a R16- rozmer disku)
rád by som prešiel na rozmer 240/605R17, ale neviem, či pri zníženej výške podvozke sa tam vôbec zmestia....

apropó:
má niekto skúsenosti s vyťahovaním falcov blatníkov na fofo??

v sérii nosím samozrejme 215/45R17,
nejaké foto: forum/podvozek/servo help

lubec, bol som na tribúne
:wink:

Napsal: 15.04.2007 21:53
od martin170
dal som tam pro kit z fordu

spokojnosť
aj v bežnej premávke aj na kopci,
uvidíme ako na okruhu....

Napsal: 16.04.2007 06:13
od zirafak
Vcera som mal moznost vydiet na vlastne oci...
Neviem sice,ake to bolo predtym,ale teraz to sedi a vypada veeelmi dobre :idea:
A ten motor/zvuk,zatah/....rozpravkove zvezenie

Napsal: 16.04.2007 09:47
od misoo
ja tam mam tie eibach pro kit od fordu. (iba struny) neviem si to vynachvalit 8) :wink:
PS: setri to aj brzdy !! :wink:

Napsal: 19.04.2007 14:10
od martin170
mne to životnosť bŕzd asi neovplyvní....kiež by

ale na rozbitých cestách je to tak na prežitie, radšej dlhšia trasa po dobrej, ako rozbitá skratka

aj keď st170 nemalo oveľa mäkšie pruženie teraz to v závodnej sedačke preciťujem o čosi intenzívnejšie......au.....au :roll:

Napsal: 19.04.2007 15:03
od misoo
martin170 píše:mne to životnosť bŕzd asi neovplyvní....kiež by
jak ne, sak zatacky sa daju chodit rychlejsie a tym netreba brzdit pri najazdoch do nizsich rychlsti, ne ? :wink:
PS: a co si ty, nejaky profi zavodnik ?? 8O