Stránka 1 z 1
Klepani pri brzdeni od zadniho kotouce
Napsal: 05.04.2007 22:16
od pivas
Zdravim mistni zkusenejsi kolegy,
nenasel jsem tady odpoved na muj problem. Delsi dobu se mi od leve zadni brzdy ozyval pri brzdeni takovy lehce soupavy zvuk(jakokdyz mate rozcentrovane kolo na silnicce a ono soupe o spalek), rikal jsem si desticky? Sundal jsem kolo, kotouc vypada velmi dobre (vzadu se moc casto nikdo nevozi), desticky jete, ale ne nijak zle. Nebyly ale sjete rovnomerne, tak jsem je prohodil ve vire, ze se to treba spravi. Opak je pravdou a ted je ten zvuk pri brzdeni mnohem horsi, je to spis uz takove klepani. Jakkdyby byl ten kotouc zosmený a soupal o tu jednu desticku. Nevim ale z ceho. Dela to jen jedno kolo.
Diky vsem pritomnym za jakoukoliv radu.
Napsal: 05.04.2007 22:45
od driver
možná vybržděné kotouče
Napsal: 05.04.2007 23:13
od pivas
no nevim, kotouc vypada ze toho moc nenabrzdil, je to zadni kolo...
Napsal: 06.04.2007 08:12
od carlos
Měl jsem podobné problémy, stále se to zhoršovalo, až to bylo poznat i na pedálu brzdy. Dělalo mi to na zadním levém kole. (tloušťka kotoučů byla O.K.) Po sundání kotouče, jsme zjistili, že vnitřní destička byla mírně odlepená na okrajích od nosného plechu. Tím docházelo k nerovnoměrnému opotřebení kotouče i destičky. Může se také stát, že při výměně destiček člověk koupí měkké desky oproti kotoučům, nebo naopak. Pak kotouč buď narezne a nebo se zhobluje a zvlní. Já to vyřešil výměnou kotoučů i destiček a teď do jednak brzdí mnohem lépe a hlavně potichu. Koupil jsem kotouče i desky od stejného výrobce. Kotouče se dají samozřejmě přetočit, ale myslím, že se to nevyplatí.
(Také jezdím s poloprázdným autem, zadní část prakticky nezatěžuji)
Napsal: 06.04.2007 20:46
od herizn
to carlos:
proč by se to nevyplatilo?myslím,že jednou se kotouče klidně přetočit dají,nevidím v tom problém a běžně se to provádí,je však potřeba dodržet určitá pravidla.........
Napsal: 06.04.2007 22:09
od pivas
no dekuju za odpovedi, vypada to ze to bude neco podobneho. Nerozumim ale terminu "pretocit" kotouc...to jako zbrousit?
Kazdopadne je to velmi neprijemne a hlucne. Jeste jednou diky za tipy.
Napsal: 06.04.2007 23:45
od pelen
pivas píše:no dekuju za odpovedi, vypada to ze to bude neco podobneho. Nerozumim ale terminu "pretocit" kotouc...to jako zbrousit?
Kazdopadne je to velmi neprijemne a hlucne. Jeste jednou diky za tipy.
Pretocit kotouc znamena srovnat plochy kotouce na soustruhu. Tloustka brzdoveho kotouce nesmi byt mensi nez povolena minimalni tloustka.
Napsal: 09.04.2007 23:09
od pivas
tak jen na pro budouci generace vysvetleni, na zadnim kotouci byla z vnitrni strany takovy lehka vybouleninka, ktera soupala(klepala) do desticky takze demontaz a rozbruska to vyresila. zdravim
Napsal: 10.04.2007 08:11
od carlos
Také řešení s minimem nákladů
to herizn:
Mě se stočení kotoučů nevyplatilo, vyplatí se v případě, že je co brát z materiálu (10mm nový kotouč, 8mm minimum) já byl na 8,5 mm. Problém je spíše s destičkami, protože se stejně musí dát nové. Což se mi na kotouč před koncem životnosti nechtělo dávat. Teď jsem byl navíc na STK, tak jsem to vyměnil vše a je klid, brzdy super.

Napsal: 10.04.2007 19:24
od LANpartyzan
chtěl bych se zeptat, budu měnit zadní destičky (na jednom kole jsou už tak 1mm

) bude v tom nějakej problém, mám si na něco dát pozor nebo vše jde hladce podle knihy FF Jak na to?
Napsal: 10.04.2007 20:03
od herizn
to carlos:
no tak o tom žádná,když není z čeho brát,tak se samozdřejmně kotouče nepřetáčí,s tím máš pravdu,ale jinak v tom není problém.....

Napsal: 10.04.2007 22:38
od pelen
LANpartyzan píše:chtěl bych se zeptat, budu měnit zadní destičky (na jednom kole jsou už tak 1mm

) bude v tom nějakej problém, mám si na něco dát pozor nebo vše jde hladce podle knihy FF Jak na to?
Ja jsem menil vpredu, vzadu mam bubny. Zadni desticky by mely jit vymenit stejne dobre jako ty predni. Musis mit nachystany akorat to spravne naradi - torx nebo imbus.