Stránka 1 z 3

Ucpávání sacího koše

Napsal: 31.01.2013 11:56
od dan76
Ahoj,
mám c-max 1.6TDCi 66Kw 140tis. 12/07 a mám problém.
Auto jsem koupil v bazaru, vyměnil jsem olej atd a po cca 3měsících se ucpal sací filtr.
Tak jsem sundal vanu, vyčistil sací filtr a vyměnil olej 5w30, a opět se to stalo.
Můžete mi poradit?

Re: Ucpávání sacího filtru

Napsal: 31.01.2013 12:25
od lucky.jack
Uprav si název na sací koš, ne sací filtr :wink:

Něco je v motoru špatně.
Nebylo by od věci olej vypustit do čistý nádoby a potom procedit přes nějakou látku, aby si zjistil co všechno ti v oleje plave.
Nalej tam nějak kvalitní čistič olejovýho systému. Použij ho podle návodu a potom uvidíš. Případně to vem 2x za sebou.

Re: Ucpávání sacího filtru

Napsal: 31.01.2013 12:53
od dan76
ahoj,
olej jsem procedil přes punčochu a byl tam asi karbon.
tak když se to bude opakovat tak mám zkusit čistič systémů?

Re: Ucpávání sacího filtru

Napsal: 31.01.2013 13:02
od lucky.jack
Já bych ho tam nalil preventivně a pak nový olej a filtr.

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 31.01.2013 20:20
od V12
Nech si precita prispevky uzivatela liborm. Toto je zaciatok. Divim sa, ze mu este zije turbo. Ked sa toto stalo po 140k km, som papez. To auto ma cez 200k km, preplachnut a sup s tym do vykupu.

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 02.02.2013 20:44
od dan76
nechápu jak to myslíš!

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 02.02.2013 21:20
od Marod22
Buď rád. :dih:

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 02.02.2013 21:23
od dan76
Tak napiš co mám s autem?

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 02.02.2013 21:55
od Marod22
V12 chcel povedať, že máš pravdepodobne dosť zasratý motor karbónom, čo pravdepodobne spôsobuje upchatie sacieho koša a je prekvapujúce, že nemáš problém s turbom, pretože jeho funkčnosť je závislá na dostatočnom mazaní. liborm je chlapík ktorý mal nevyriešiteľný problém s mazaním turba. V12 ti radí, aby si prepláchol motor nejakým maglajzom na rozpúšťanie karbonu a potom sa ho urýchlene zbavil vo výkupe napríklad v 3A, pretože tam predajom strácaš za auto zodpovednosť a nedržíš záruku. Pri bežnom predaji ti ho niekto môže zakrátko prísť otrepať o hlavu, pretože zo zákona poskytuješ záruku na skryté vady.
Poznámka: Ide o voľný preklad komentára užívateľa V12,neznamená to, že sa s ním stotožňujem :mrgreen:

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 02.02.2013 22:17
od V12
Diky marod, usetril si mi vela pismeniek.

dan76 :
Ak chces autu pomoct, bolo by vhodne niekolkonasobne dosledne preplachnutie motora nejakym cistiacim pripravkom. Samozrejme vybrat sitko v holandri v bloku motora. Prve 2 - 3 vymeny oleja urobit po 2000 - 3000 km, spojit to s kontrolou sacieho sitka olejoveho cerpadla. Takto mozno zabranis smrti turba a ich dalsej spotrebe 5 ks na 2000 km ako v pripade liborm.

Byt Tebou, toho auta sa co najrychlejsie zbavim vo vykupe. V takom pripade by som vynechal tu dokladnu ocistu, urobil by som iba nevyhnutne nutne.

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 06.02.2013 04:56
od Fossa
Já na tom sacím koši měl karbon a špóny, prostě hnus! Tu vanu s tím košem chci čistit tak po 50ti tis.km. To jen pro jistotu. :idea:

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 06.02.2013 14:34
od vita_k
Ja bych ještě připojil abys vždy pri vymene oleje sundal olejovou vanu a vybral sajrajt .

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 06.02.2013 16:07
od dan76
a jaký olej doporučuješ?

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 06.02.2013 16:27
od zaks
Teda co vy s těma autama děláte... Mě z toho vždycky vyteče akorát čistý olej. (čistý černý :mrgreen: ) najeto 184 000 km...

Re: Ucpávání sacího koše

Napsal: 06.02.2013 18:23
od V12
Privela karbonu v motore :
- podfuknuty vstrekovac
- vadny vsrekovac
- pouzivanie nevhodneho oleja
- motor na pokraji smrti

Ak to bolo raz vycistene a zopakovalo sa to, ten motor ma sakra problem, na ktory treba prist, pretoze inak to s nim skonci velmi zle. Vrelo odporucam ist do servisu, najprv urobit diagnostiku za jazdy s meranim tlaku paliva v raile a plniaceho tlaku turba. Tlak paliva by pod plnou zatazou mal byt cca 1600 barov, turbo by malo tlacit 2 - 2.3 baru (absolutne). Ak sa nezisti nic podozrive, pokracovat dalej testom vstrekovacov v dieselservise. Ak bude opat vsetko OK, nepomoze nic ine iba kompletna rozborka motora, kontrola kruzkov, piestov, ventilov, rozmerov ojnic. 1.6TDCI je sice riadny srot, ale toto by po 140k km rozhodne robit nemal. Aby to ale naaaahodou nemalo 240 tisic, kdesi tam je totiz podla mechanikov hranica beznej zivotnosti tohto motora.