Samovolne vybijanie baterie
- tromar
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 27.02.2011 17:22
- Bydliště: Levice SR
Samovolne vybijanie baterie
Nieco my vybija bateriu. Auto po par dnoch ledva toci. Tak som odmeral odber v kludovom stave, a po "uspati" auta (vypne sa pal.pocitac + radio) som nameral odber 230mA co je podla mna strasne moc. Vyberal som poistky jednu po druhej, aby som zistil, ktory el.okruh tolko papinka. Zial, nezistil som nic, az na poistku cislo 80(setric baterie, osvetlenie interieru) pod schrankou spolujazdca. Ta ma odber cca 100mA. Poistka napaja nejake rele v GEM, ktore je i v kludovom stave zopnute (zato ma aj urcity odber). Zistil som to tak, ze po nasuvani poistky rele vo vnutry GEM cvakalo. Dobre, nechapem sice preco je to rele pod stalym napetim (interier nesvieti a auto je zamknute a uspate), ale stale je to "len" 100mA.
A teraz:
Co my moze este zrat tak baterku?
Preco je to rele chranene poistkou c.80 pod stalym napetim?
A teraz:
Co my moze este zrat tak baterku?
Preco je to rele chranene poistkou c.80 pod stalym napetim?
Ford Focus combi 2, 1,6TDCi 80kW 2005
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Samovolne vybijanie baterie
Přesunuto do odpovídajícího fora.
Tohle jsi četl? Mohlo by to být podobné. Úbytek napětí autobaterie
Tohle jsi četl? Mohlo by to být podobné. Úbytek napětí autobaterie
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Samovolne vybijanie baterie
Podle mých zkušeností není těch 238 mA zas nějak tragických - mám to podobně. Šetřič baterie začíná pracovat po 30 minutách po zamknutí. Teprve tehdy to změř - mě se problém projevoval až po ve půl hodině..
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- tromar
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 27.02.2011 17:22
- Bydliště: Levice SR
Re: Samovolne vybijanie baterie
Dakujem.
No taky cas som veru necakal. Akonahle zhaslo podsvietenie palubaku a radia, tak som to povazoval za konecne hodnoty.
Skusim to nehat celu noc a rano to odmeriam.
Ak by este mal niekto nejake namerane hodnoty, tak by my moc pomohli.
No taky cas som veru necakal. Akonahle zhaslo podsvietenie palubaku a radia, tak som to povazoval za konecne hodnoty.
Skusim to nehat celu noc a rano to odmeriam.
Ak by este mal niekto nejake namerane hodnoty, tak by my moc pomohli.
Ford Focus combi 2, 1,6TDCi 80kW 2005
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Samovolne vybijanie baterie
Já když jsem to měřil (nasimuloval jsem zavřený dveře a zamknul auto), tak po cca 10 minutách zhasne palubní PC a pak byl odběr pořád stejnej.. Jestli si to dobře pamatuju, tak po těch 10 minutách jsem měl kolem 200 mA (jede tam teda ještě alarm + 1 relátko + mobil na nabíječce). Tak jsem čekal a čekal - pořád žádná změna. Když jsem byl asi u 25 minut a pořád nic (seděl jsem v autě, protože jsem ho nemohl nechat otevřený před barákem), tak si říkám - vydržím to do půl a pak na to kašlu. A na sekundu přesně 30 minut po zamknutí najednou cvak (to šetřící relé) a začli mi tam lítat hodnoty jako prase (0,9-1,6 A). Zkoušel jsem vytahovat všechny možný pojistky a nakonec po nějakým bádání zjistil, kde je problém. Já jsem si ho ale udělal sám, hrabal jsem se v eletrice a po změně zapojení jsem jeden drát zapomenul odpojit z GEMu
. Teď jsem teda pořád kolem těch 200 mA - což není zrovna málo, ale není to nic, co by dokázalo v řádu dní nebo 1-2 týdnů bez provozu vyflákat baterku.

Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Samovolne vybijanie baterie
200 mA klidovej proud je celkem dost. Na mým ff 1 je klidovej proud kolem 9 mA.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Samovolne vybijanie baterie
Do těch 100/150 mA se to považuje pořád za normál. Vím, že mám o něco víc, ale netrápí mě to. Možná je FF1 jednodušší auto a po zamknutí uřízne úplně vše, ale 9 mA je utopie i na Š120 bez centrálu, dálkovýho, rádia atd. Na FF1 je to podle mě nedosažitelný.
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Samovolne vybijanie baterie
Byl jsem přiložit,tak jsem si skočil cvičně změřit po delší době klidový proud a stále je to lehce nad 9 mA. Jinak nevím co by na š 120 mělo v klidu žrát,když tam nic není (pokud není něco prošlehnutý) co by bylo v klidu pod proudem.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Samovolne vybijanie baterie
Hmm.. Jak to měříš?
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Samovolne vybijanie baterie
Povolím si mínusovou svorku. Jeden vývod ampermetru dám na mínusovou svorku,druhej vývod držím na mínus polu baterky. Svorku potom nadzvednu z baterky,takže veškerej proud jde přes měřák a baterka není ani na okamžik odpojená tzn. nic se nevymaže ani radio,ani km.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Samovolne vybijanie baterie
Tak to máš fakt luxusní, ani se mi tomu nechce věřit.. Já mám alarm, takže musím měřit tak, že si to napřed u baterky připravím (A-metr mezi -svorku a -baterie), vyhodit si ho ven, zavřít auto, zamknout a pak čekat.. Když totiž lezu do motoru, tak buď spustím alarm (když půjdu klíčem) nebo odemknu auto (dálkáčem). Ale ať odpojím co chci, tak se moc pod 100 mA nedostanu - že by ŘJ u FF2 žrala o tolik víc? Každopádně mě to netrápí, takže to nezkoumám 

Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- tromar
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 27.02.2011 17:22
- Bydliště: Levice SR
Re: Samovolne vybijanie baterie
Takze dneska som sa konecne k tomu dostal, a tu su namerane hodnoty. Mozno to niekomu do buducna pomoze.
- po zamknuti auta (svieti palubny pocitac + hodinky na radiu SONY) - 1,21A
- po niekolkych minutach palubny pocitac a radio zhasnu - 230mA
- cca po 30min. sa vsetko uspinka a mame 20mA
Kedze dobijanie mam v poriadku, zajtra hladam blocek od rocneho akumulatora a idem ho reklamovat. Napetie akumulatora je 11,8V, co je dost zle.
Dakujem vsetkym za rady.
- po zamknuti auta (svieti palubny pocitac + hodinky na radiu SONY) - 1,21A
- po niekolkych minutach palubny pocitac a radio zhasnu - 230mA
- cca po 30min. sa vsetko uspinka a mame 20mA
Kedze dobijanie mam v poriadku, zajtra hladam blocek od rocneho akumulatora a idem ho reklamovat. Napetie akumulatora je 11,8V, co je dost zle.
Dakujem vsetkym za rady.
Ford Focus combi 2, 1,6TDCi 80kW 2005
- sibari
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25.02.2009 18:43
- Bydliště: okr.PK Slovakia
Re: Samovolne vybijanie baterie
A ako vieš , že máš dobíjanie v poriadku
Ked podla kontrolky dobíjania na palubke ,aby si nebol prekvapený
Alternátor odpálené diody v diodovom mostíku a signalizácia na palubke žiadna
Nevydáva alternátor taký "sanitkový" zvuk náhodou






FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Samovolne vybijanie baterie
Tie odpalene diody si ako zistil? Islo by to osciloskopom, ale ten k nastartovanemu autu nedostanem. Jedine tak s merakom sa tam dostanem.
Ak stoji auto na volnobeh oproti stene je vidiet kolisanie jasu svetiel. V premavke vobec, ani nemam problemy s nenabijanim baterky, ani kontrolka nesvieti. Len to pulzovanie jasu mi neda pokoj...
Ak stoji auto na volnobeh oproti stene je vidiet kolisanie jasu svetiel. V premavke vobec, ani nemam problemy s nenabijanim baterky, ani kontrolka nesvieti. Len to pulzovanie jasu mi neda pokoj...
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Samovolne vybijanie baterie
Přesně tak! Taky mám tu neblahou zkušenost!sibari píše:A ako vieš , že máš dobíjanie v poriadkuKed podla kontrolky dobíjania na palubke ,aby si nebol prekvapený
Alternátor odpálené diody v diodovom mostíku a signalizácia na palubke žiadna
Nevydáva alternátor taký "sanitkový" zvuk náhodou
![]()
Blbnutí elektrických částí, seklý EGR, podezření na vstřiky, ... houkavý zvuk a žádná kontrolka dobíjení. Pak jednou blikla a zhasla a ani, když byl alternátor mrtvý nesvítila! Při nastartovaném motoru 12V bez kontrolky! a pak totální kolaps, než auto vycuclo baterku.

Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti