Příspěvek
od LeonardoTM » 02.10.2017 16:16
LeonardoTM píše:...preventivní výměna baterie. Originální baterie tam byla 9 let...
Po vytažení staré baterie mě překvapilo, že tam na dně plastové schránky bylo velké množství šedobílého prášku. Prý je to produkt oxidace elektrolytu, který vzlíná při dobíjení baterie. Protože měla baterie servisní otvory, kontroloval jsem elektrolyt a za její životnost jsem dolíval destilovanou vodu asi 3x (do každého článku tedy celkově cca 3x10ml). Viděli jste u sebe něco podobného ?
Pokud to opravdu bylo z toho elektrolytu, tak předpokládám, že u bezúdržbové baterie by to mělo být minimalizované. Nevěřím ale tomu, že baterie, u které se nedoplňuje destilka (přitom má normální odvětrávací otvor) a která je provozována na delších dálničních úsecích (vysoké teploty v motoru) může vydržet tak dlouho, jako ta "údržbová" originál baterie.
Na fóru někdo psal, že mu originální baterka vydržela i 11 let a také jsem viděl, jak někteří nadšenci vrtali do bezúdržbové baterie díry do plastového krytu, aby tam doplnili destilku

Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)