Stránka 1 z 2

Otáčky motoru u TDCi

Napsal: 18.02.2007 17:32
od lewis
Mám dotaz ohledně otáček motoru po ubrání plynu při řazení. Nevím jestli je to standartní, že po ubrání plynu se otáčky motoru ihned nesníží, ale mají trochu prodlevu. Je to dáno tím, že plyn je elektronický (potenciometr) - odezva elektroniky? Trochu to vadí při rychlejším řazení. Má někdo z vás podobnou zkušenost? Nebo to moc prožívám... Jinak zdravím všechny modrásky (nejen...samozřejmě).

Napsal: 18.02.2007 17:38
od Damon
Číhni sem jsou tam bezíny ale i TD.Třeba tam najdeš odpověď.
Já jsem to celý nečetl.Uvidíš.
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... cab697dff0

Napsal: 18.02.2007 17:50
od lewis
Damon píše:Číhni sem jsou tam bezíny ale i TD.Třeba tam najdeš odpověď.
Já jsem to celý nečetl.Uvidíš.
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... cab697dff0

Dík za link...tak jsem to prolít a vše se točí kolem benzíňáků....Tak se mi asi jen zdá... že bych byl jediný...

Napsal: 18.02.2007 17:54
od Damon
na str 3 je toto a ten má TDI"
strasnyde píše:Taky jsem si ted vsiml, ze mi nepadaji otacky, ale dela to az po nejake dobe co s autem jedu. Drzi se tak na 1500-1700:-( Jel jsem na volnobeh tak pul minuty a porad to drzelo:-( Kdyz vypnu motor a znovu nastartuju, tak pohoda. Az zase za chvili. Vsude ctu, ze to drzi jen benziny, tak by me zajimalo co to muze byt u diesela???
Ale asi tam není řešení.

Napsal: 18.02.2007 18:05
od lewis
To jsem četl...ale jak říkáš..bez řešení situace..a půl minuty? Ne, u mě se jedná tak o půl vteřiny, ale je to znát... Jezdil jsem už ve více autech...jinak by mne nenapadlo se ptát. Při rychlém přeřazení to má za následek cuknutí..A někdy mám pocit, že při sešlápnutí plynu v oblasti otáček kolem 2000 jaky vyrazí...(turbo)?

Napsal: 18.02.2007 18:11
od pelen
Tento tyden resil pritel dcery neco podobneho u favorita 1bodove vstrikovani - opozdene reakce na plyn. Vcera jsme stahli z netu popis ovladani skrtici klapky. Dnes dopoledne ji demontoval, rozebral elektricky pohon a zjistil nasledujici. Na velmi tenke hridelce motorku je nalisovany plastovy snek. Je to sice vyrobne jednoduchy zpusob, ale snek se na hridelce posouval a take protacel. Po provizornim zafixovani vterinovym lepidlem se reakce na plyn podstatne zlepsily.
Mozna, ze neco podobneho je i u FoFo.

Napsal: 18.02.2007 18:19
od lewis
pelen píše:Tento tyden resil pritel dcery neco podobneho u favorita 1bodove vstrikovani - opozdene reakce na plyn. Vcera jsme stahli z netu popis ovladani skrtici klapky. Dnes dopoledne ji demontoval, rozebral elektricky pohon a zjistil nasledujici. Na velmi tenke hridelce motorku je nalisovany plastovy snek. Je to sice vyrobne jednoduchy zpusob, ale snek se na hridelce posouval a take protacel. Po provizornim zafixovani vterinovym lepidlem se reakce na plyn podstatne zlepsily.
Mozna, ze neco podobneho je i u FoFo.
Možná u benzínu, ale u nafty...? Tam se ovládá (jestli se nepletu) čerpadlo. Nemám auto ještě prozkoumané....mám ho jen 3 týdny. Tak se pomalu zbližujeme.

Napsal: 01.03.2007 11:24
od nici
Tak som sa tomuto problému trocha podrobnejšie venoval a zistil som, že pri motorch TDCI sa stlačením spojky pri preraďovaní dáva podnet riadiacej jednotky na pripravoný rozjazd a tak táto dá pokyn k trochu väčšiemu vstriku paliva. Takže by to malo byť OK.

Napsal: 01.03.2007 13:36
od Hallogen
A ha..mě tedy klesnou otáčky hned... tedy mému fofu :D ,ale když chci brzdit motorem..podřadím , v první chvíli mám dojem jako by se fordík chtěl rozjet..což by odpovídalo tomu co píše NICI

Napsal: 01.03.2007 14:36
od nici
Mne to fofo robí len pri malých rýchlostiach, keď preraďujem pri vyššej rýchlosti otáčky pri pustení plynu klesajú plynule a rýchlejšie. Ten príspevok, ktorý som vyššie uviedol nebol z mojej hlavy výmysel.

otázka

Napsal: 26.06.2007 08:25
od polkiboj
nazdar hoši. Nevedeli by ste mi poradiť na jednu otázku. Chcem sa Vás proste opýtať, či motor TDCi pri 60km/h na 5 rýchlostnom stupni na rovinke netrpí, keď točí asi tak 3mm nad 1000 otáčkami. na 4ke mi to točí tak 1500 otm/h. Díki

Napsal: 26.06.2007 08:56
od TDCi
Podľa mňa je jazdiť na 5 rýchlostnom stupni cca 1000 ot/min je týranie motora.

Napsal: 26.06.2007 12:29
od martinsk
nici píše:Mne to fofo robí len pri malých rýchlostiach, keď preraďujem pri vyššej rýchlosti otáčky pri pustení plynu klesajú plynule a rýchlejšie. Ten príspevok, ktorý som vyššie uviedol nebol z mojej hlavy výmysel.
Mne to robí Fofo tak isto, len pri malých rýchlostiach a otáčkach.

Napsal: 26.06.2007 12:38
od lewis
martinsk píše:
nici píše:Mne to fofo robí len pri malých rýchlostiach, keď preraďujem pri vyššej rýchlosti otáčky pri pustení plynu klesajú plynule a rýchlejšie. Ten príspevok, ktorý som vyššie uviedol nebol z mojej hlavy výmysel.
Mne to robí Fofo tak isto, len pri malých rýchlostiach a otáčkach.
Máte pravdu. Přesně tak. Už jsem si zvykl. O závadu se nejedná. Také jsem si už zvykl. Tak koukám, že zde sešlo několik TDCičkářů. Vím, že to není na tohle vlákno, ale jen jsem trochu zvědaví jak to máte s polosami a setrvačníkem...Ten točák to trochu více namáhá než u benzíňáků...namám pravdu?

Re: Otáčky motoru u TDCi

Napsal: 11.06.2008 18:09
od Taec
Zdravím, taky se přidám s motorem 1.6 TDCi. Po sešlápnutí a uvolnění pedálu plynu na neutrál má tak sekundovou "díru", než se motor roztočí a potom zase jako by chvilku držel otáčky, než spadne na volnoběh. Při jízdě zabírá tak do 1/2 plynu a po přidání na "plnej" ztratí výkon a pomalu, opravdu pomalu jde do otáček. Jako by mu chybělo palivo, nebo jako by vás někdo držel za "zadek" :(