Stránka 1 z 3

1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 14.02.2012 13:31
od kemidar
má někdo zkušenost s náhlou ztrátou oleje. Pred mesicem jsem koupil FoFo 2005 80kW TDCI, nechal zběžně zkontrolovat u svého vyzkoušeného mechanika, vše bylo ok. Motor pěkně táhnul, bez kouře, krásný zvuk .....a v neděli mi náhle na dálnici vysadil..... zjištěno: žádný olej !!!
po dolití: vylágrovaný zvuk a hvízdá turbo. V bazaru, kde jsem to koupil je napadl unik oleje přes turbo, ale to by někde kouřilo, nebo by se to projevovalo při jízdě. kde bych měl začít hledat závadu?? :bebng:

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 14.02.2012 15:57
od V12
U zabozrutov by som niekoho za takto dojebabrany motor obesil, utopil, roztvrtil a hodil tigrom. Teraz k veci - na 99% som presvedceny, ze za stratu oleja moze vadne lozisko turba :
1. Daj dole hadicu z medzichladica stlacaneho vzduchu a pozri, ci je v hadici a chladici olej
2. Demontuj vyfuk a skontroluj, ci aj v nom nie je olej (svojho casu mi mechanik ukazal, kolko oleja vytieklo z vyfuku Ochcavky s mrtvym turbom, ta sa nastastie nezadrela, pretoze majitel si to vsimol vcas)

Hovori sa tomu PJD.

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 15.02.2012 07:01
od Eidž
Ponechme stranou spekulace, kdo za to může nebo ne.
Obecně je fajn, u staršího auta, které koupím, častěji kontrolovat provozní náplně, baterku, nafoukání kol. Já to u obou aut dělal pravidelně před jízdou. Pro jistotu. A možná zbytečně. Ale každé auto chce své. Na Formanu jsem už věděl, že co 1000 km, to 0,5 l oleje. Při prodeji jsem na to upozornil a dostali 1 l oleje - vozil jsem jej v motorovém prostoru (tam bylo místa i na 2l vodu a 1 l chladící směs.)
Nicméně, když po chvilce sledování jsem zjistil, že olej neubývá (např. po 1000 km), tak jsem prodloužil interval kontroly na každých 1000 km. A tak jsem to prodlužoval až jsem na občasné periodické kontrole.
To jen tak pro příště, teď už je to pasé.

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 15.02.2012 07:50
od kemidar
na kontrole jsme to měl ca 500 km před poruchou. Dal jsem to bazaru jako reklamaci, uvidím kam mě pošle. Pokud to budu muset řešit z vlastních, tak půjdu dle vašich rad. Teď na tom nesmime dělat.
je fakt, že na předchozí HDI jsem nemusel nikdy šáhnout. Olej, který jsem tam nalil, se po 15 tkm vylil. Tak jsem se rozmazlil... tak asi to Eidž
ještě jeden dotaz k tomu. Motor sice nekouřil, ale měl takový jiný čmuch, trochu jako s FAP filtrem. mohl to být příznak??

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 15.02.2012 08:00
od tomason
to mohla,ale původ vozu je DE :?: kolik to mělo najeto a servisní knížka je :?:

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 15.02.2012 09:48
od kemidar
původ je Holandsko a najeto dle tacho 118 tkm. o servisní knížce se moc říct nedá. jsou tam dva záznamy ze začátku, podle kterých se dá akorát určit, že majitel jezdil tak 20 tkm/rok, ale žádné pozdější záznamy. Po informacích o trendu padělání servisek, jsem ji ani nepřikládal takovou důležitost.
Spíš jsme v bazaru poslouchali zvuk motoru a jeho chování při jízdě a to bylo vše ok.
O reakci bazaru na reklamaci se určitě podělím ve foru. Reference měly dobré, tak uvidím.

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 15.02.2012 09:58
od silverwolf
držím palce!

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 07.11.2012 16:00
od kemidar
autojsem nakonec prodal s vadným motorem se ztrátou 45 tis Kč :( s bazarem by to bylo na dlouhé soudní spory a v současném "právním" státě je výsledek nejasný. Právní kancelář, se kterou jsem záležitost řešil mi dávala šance 60:40.
Nyní mám benzín C max 1.6 s 5letou zárukou a snad budu mít klid.

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 07.11.2012 16:35
od Marod22
Toto skôr vyzeralo, že autíčko bolo "kvalitne, precízne a odborne" poskladané a ty si si to bohužial vyžral :evil: ...aspoň napíš kde si to kúpil, aby bratia Česi vedeli komu sa vyhnúť :!:

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 07.11.2012 18:20
od V12
Marod22 :
Uz to sem dal : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 72#p829472

kemidar :
Aspon si si vybral spravne palivo. Co tam mas za motor ?

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 07.11.2012 20:53
od bp1
na zahranicnich leasingovych aukcich jsou auta,ktery maji 200t km za dva roky.znamy,ktery nakupuje u ald,ma malokdy trilete auto z ukoncenyho leasingu pod 100tkm,vetsinou130-140.tohle ani jinak skoncit nemohlo

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 07.11.2012 22:25
od vita_k
V12 píše:Marod22 :
Uz to sem dal : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 72#p829472

kemidar :
Aspon si si vybral spravne palivo. Co tam mas za motor ?
rikam si, jestli se ti neboji odpovedet na otazku ohledne motoru, abys mu ten motor treba "nepochvalil". Jsou nejake 1.6 benziny od forda nedoporucitelne? Predpokladam, ze ten vse-resici downsizing postihl i Ford - tj. bezvadne parametry a velmi omezena celkova vydrz :) Presne to co automobilky potrebuji v dobe krize:)

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 08.11.2012 08:40
od V12
Bude to silne OT, ale :

Ad 1.6i 74kW
Ja nadavam na 1.6i iba a len preto, ze do auta tazkeho 1.3 tony sa nehodi. Vysledkom je dynamika horsia, ako Fobia 63kW. Nebudem riesit dialnicne rychlosti 130 - 160, kde ma pred tou Fobiou jasnu vyhodu v podobe vacsieho krutiaku. Dat 1.6i do lahkej Fiesty ci Fusionu - skratka parada. Jeden taky bazarnicky Fusion som skusal a v porovnani s rovnako motorizovanym FFII ma velmi prijemne prekvapil.

Ad EcoBoost 1.0/92kW
Toto je ukazka buducnosti motorov - slusnym sposobom najazdit kilometricky limit zaruky, potom sa toho zbavit a modlit sa, aby mi to neprisiel niekto otrieskat o hlavu v podobe reklamacie skrytych vad. Papierove pruzne zrychlenie 50-100 na stvorke ma tento minitrojvalec lepsie, ako moj dynosauri 2.0i - aj to ukazuje opodstatnenost oturbenia minimotora. Aka bude zivotnost, to ukaze cas, ale zo sledovania predosleho vyvoja turbokos velmi svetla asi nebude. Kupa jazdenky vybavenej tymto motorom so 150k km a po zaruke bude stavka s velmi velkym rizikom velmi velkej straty.

Ad EcoBoost 1.0/92kW v novom Mondeu
Nieeeeeeeeeeee :dih: :irre: :wallbash: Obrázek

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Napsal: 08.11.2012 13:26
od kemidar
1.6 - 77 kW. je to takový usazený a ve městě při popojíždění za studena dost nenažraný, ale jinak vyhovuje. Zas tolik km za rok nenajezdím, aby mě to zruinovalo. samozřejmě předjíždět jen s dostatkem prostoru :)

Vysoká spotřeba oleje.

Napsal: 19.02.2013 21:07
od FFF
Ahoj všem Forďákům,

Pravidelně čtu zdejší přízpěvky a protože jsou zde lidé co focusu rozumí,
chci vás poprosit o radu týkající se vysoké spotřeby oleje mého FF.
Jedná se o model 1.6 TDCi 80kw s DPF filtrem, najeto 145tis. Olej mám 5W-40 Catrol Magnatec vč. nového filtru.

Olej mi mizí (orientačně) tempem cca 1 dílek na rysce za 400 km, během cca 2000km mi v motoru zůstalo 0,7 ltr. oleje.

Zatím bylo vyměněno turbo (hřídelka měla velkou vůli, měli jsme za to že olej uniká díky tomu) a těsnění kolem víka ventilů. Po tomto zásahu už není při akceleraci vidět za focusem modrý kouř, přesto ale olej dál mizí. Napadá někoho kde by mohl být problém? Jediné co napadá mě je buď zapečený/prasklý pístní kroužek nebo ještě snad vadný ventil odvětrávání vaček (přesný název neznám).

Za jakékoliv rady Vám předem děkuji.