po dolití: vylágrovaný zvuk a hvízdá turbo. V bazaru, kde jsem to koupil je napadl unik oleje přes turbo, ale to by někde kouřilo, nebo by se to projevovalo při jízdě. kde bych měl začít hledat závadu??
1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
-
kemidar
- Nováček

- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.02.2012 13:16
1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
má někdo zkušenost s náhlou ztrátou oleje. Pred mesicem jsem koupil FoFo 2005 80kW TDCI, nechal zběžně zkontrolovat u svého vyzkoušeného mechanika, vše bylo ok. Motor pěkně táhnul, bez kouře, krásný zvuk .....a v neděli mi náhle na dálnici vysadil..... zjištěno: žádný olej !!!
po dolití: vylágrovaný zvuk a hvízdá turbo. V bazaru, kde jsem to koupil je napadl unik oleje přes turbo, ale to by někde kouřilo, nebo by se to projevovalo při jízdě. kde bych měl začít hledat závadu??
po dolití: vylágrovaný zvuk a hvízdá turbo. V bazaru, kde jsem to koupil je napadl unik oleje přes turbo, ale to by někde kouřilo, nebo by se to projevovalo při jízdě. kde bych měl začít hledat závadu??
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
U zabozrutov by som niekoho za takto dojebabrany motor obesil, utopil, roztvrtil a hodil tigrom. Teraz k veci - na 99% som presvedceny, ze za stratu oleja moze vadne lozisko turba :
1. Daj dole hadicu z medzichladica stlacaneho vzduchu a pozri, ci je v hadici a chladici olej
2. Demontuj vyfuk a skontroluj, ci aj v nom nie je olej (svojho casu mi mechanik ukazal, kolko oleja vytieklo z vyfuku Ochcavky s mrtvym turbom, ta sa nastastie nezadrela, pretoze majitel si to vsimol vcas)
Hovori sa tomu PJD.
1. Daj dole hadicu z medzichladica stlacaneho vzduchu a pozri, ci je v hadici a chladici olej
2. Demontuj vyfuk a skontroluj, ci aj v nom nie je olej (svojho casu mi mechanik ukazal, kolko oleja vytieklo z vyfuku Ochcavky s mrtvym turbom, ta sa nastastie nezadrela, pretoze majitel si to vsimol vcas)
Hovori sa tomu PJD.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
Ponechme stranou spekulace, kdo za to může nebo ne.
Obecně je fajn, u staršího auta, které koupím, častěji kontrolovat provozní náplně, baterku, nafoukání kol. Já to u obou aut dělal pravidelně před jízdou. Pro jistotu. A možná zbytečně. Ale každé auto chce své. Na Formanu jsem už věděl, že co 1000 km, to 0,5 l oleje. Při prodeji jsem na to upozornil a dostali 1 l oleje - vozil jsem jej v motorovém prostoru (tam bylo místa i na 2l vodu a 1 l chladící směs.)
Nicméně, když po chvilce sledování jsem zjistil, že olej neubývá (např. po 1000 km), tak jsem prodloužil interval kontroly na každých 1000 km. A tak jsem to prodlužoval až jsem na občasné periodické kontrole.
To jen tak pro příště, teď už je to pasé.
Obecně je fajn, u staršího auta, které koupím, častěji kontrolovat provozní náplně, baterku, nafoukání kol. Já to u obou aut dělal pravidelně před jízdou. Pro jistotu. A možná zbytečně. Ale každé auto chce své. Na Formanu jsem už věděl, že co 1000 km, to 0,5 l oleje. Při prodeji jsem na to upozornil a dostali 1 l oleje - vozil jsem jej v motorovém prostoru (tam bylo místa i na 2l vodu a 1 l chladící směs.)
Nicméně, když po chvilce sledování jsem zjistil, že olej neubývá (např. po 1000 km), tak jsem prodloužil interval kontroly na každých 1000 km. A tak jsem to prodlužoval až jsem na občasné periodické kontrole.
To jen tak pro příště, teď už je to pasé.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
kemidar
- Nováček

- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.02.2012 13:16
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
na kontrole jsme to měl ca 500 km před poruchou. Dal jsem to bazaru jako reklamaci, uvidím kam mě pošle. Pokud to budu muset řešit z vlastních, tak půjdu dle vašich rad. Teď na tom nesmime dělat.
je fakt, že na předchozí HDI jsem nemusel nikdy šáhnout. Olej, který jsem tam nalil, se po 15 tkm vylil. Tak jsem se rozmazlil... tak asi to Eidž
ještě jeden dotaz k tomu. Motor sice nekouřil, ale měl takový jiný čmuch, trochu jako s FAP filtrem. mohl to být příznak??
je fakt, že na předchozí HDI jsem nemusel nikdy šáhnout. Olej, který jsem tam nalil, se po 15 tkm vylil. Tak jsem se rozmazlil... tak asi to Eidž
ještě jeden dotaz k tomu. Motor sice nekouřil, ale měl takový jiný čmuch, trochu jako s FAP filtrem. mohl to být příznak??
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
to mohla,ale původ vozu je DE
kolik to mělo najeto a servisní knížka je 
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
kemidar
- Nováček

- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.02.2012 13:16
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
původ je Holandsko a najeto dle tacho 118 tkm. o servisní knížce se moc říct nedá. jsou tam dva záznamy ze začátku, podle kterých se dá akorát určit, že majitel jezdil tak 20 tkm/rok, ale žádné pozdější záznamy. Po informacích o trendu padělání servisek, jsem ji ani nepřikládal takovou důležitost.
Spíš jsme v bazaru poslouchali zvuk motoru a jeho chování při jízdě a to bylo vše ok.
O reakci bazaru na reklamaci se určitě podělím ve foru. Reference měly dobré, tak uvidím.
Spíš jsme v bazaru poslouchali zvuk motoru a jeho chování při jízdě a to bylo vše ok.
O reakci bazaru na reklamaci se určitě podělím ve foru. Reference měly dobré, tak uvidím.
- silverwolf
- Test driver

- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
držím palce!
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

-
kemidar
- Nováček

- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.02.2012 13:16
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
autojsem nakonec prodal s vadným motorem se ztrátou 45 tis Kč
s bazarem by to bylo na dlouhé soudní spory a v současném "právním" státě je výsledek nejasný. Právní kancelář, se kterou jsem záležitost řešil mi dávala šance 60:40.
Nyní mám benzín C max 1.6 s 5letou zárukou a snad budu mít klid.
Nyní mám benzín C max 1.6 s 5letou zárukou a snad budu mít klid.
- Marod22
- Pokročilý

- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
Toto skôr vyzeralo, že autíčko bolo "kvalitne, precízne a odborne" poskladané a ty si si to bohužial vyžral
...aspoň napíš kde si to kúpil, aby bratia Česi vedeli komu sa vyhnúť 
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
Marod22 :
Uz to sem dal : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 72#p829472
kemidar :
Aspon si si vybral spravne palivo. Co tam mas za motor ?
Uz to sem dal : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 72#p829472
kemidar :
Aspon si si vybral spravne palivo. Co tam mas za motor ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
bp1
- Nováček

- Příspěvky: 106
- Registrován: 01.11.2012 14:42
- Bydliště: vysocina
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
na zahranicnich leasingovych aukcich jsou auta,ktery maji 200t km za dva roky.znamy,ktery nakupuje u ald,ma malokdy trilete auto z ukoncenyho leasingu pod 100tkm,vetsinou130-140.tohle ani jinak skoncit nemohlo
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw
- vita_k
- Člen klubu

- Příspěvky: 4023
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
rikam si, jestli se ti neboji odpovedet na otazku ohledne motoru, abys mu ten motor treba "nepochvalil". Jsou nejake 1.6 benziny od forda nedoporucitelne? Predpokladam, ze ten vse-resici downsizing postihl i Ford - tj. bezvadne parametry a velmi omezena celkova vydrz :) Presne to co automobilky potrebuji v dobe krize:)V12 píše:Marod22 :
Uz to sem dal : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 72#p829472
kemidar :
Aspon si si vybral spravne palivo. Co tam mas za motor ?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
Bude to silne OT, ale :
Ad 1.6i 74kW
Ja nadavam na 1.6i iba a len preto, ze do auta tazkeho 1.3 tony sa nehodi. Vysledkom je dynamika horsia, ako Fobia 63kW. Nebudem riesit dialnicne rychlosti 130 - 160, kde ma pred tou Fobiou jasnu vyhodu v podobe vacsieho krutiaku. Dat 1.6i do lahkej Fiesty ci Fusionu - skratka parada. Jeden taky bazarnicky Fusion som skusal a v porovnani s rovnako motorizovanym FFII ma velmi prijemne prekvapil.
Ad EcoBoost 1.0/92kW
Toto je ukazka buducnosti motorov - slusnym sposobom najazdit kilometricky limit zaruky, potom sa toho zbavit a modlit sa, aby mi to neprisiel niekto otrieskat o hlavu v podobe reklamacie skrytych vad. Papierove pruzne zrychlenie 50-100 na stvorke ma tento minitrojvalec lepsie, ako moj dynosauri 2.0i - aj to ukazuje opodstatnenost oturbenia minimotora. Aka bude zivotnost, to ukaze cas, ale zo sledovania predosleho vyvoja turbokos velmi svetla asi nebude. Kupa jazdenky vybavenej tymto motorom so 150k km a po zaruke bude stavka s velmi velkym rizikom velmi velkej straty.
Ad EcoBoost 1.0/92kW v novom Mondeu
Nieeeeeeeeeeee

Ad 1.6i 74kW
Ja nadavam na 1.6i iba a len preto, ze do auta tazkeho 1.3 tony sa nehodi. Vysledkom je dynamika horsia, ako Fobia 63kW. Nebudem riesit dialnicne rychlosti 130 - 160, kde ma pred tou Fobiou jasnu vyhodu v podobe vacsieho krutiaku. Dat 1.6i do lahkej Fiesty ci Fusionu - skratka parada. Jeden taky bazarnicky Fusion som skusal a v porovnani s rovnako motorizovanym FFII ma velmi prijemne prekvapil.
Ad EcoBoost 1.0/92kW
Toto je ukazka buducnosti motorov - slusnym sposobom najazdit kilometricky limit zaruky, potom sa toho zbavit a modlit sa, aby mi to neprisiel niekto otrieskat o hlavu v podobe reklamacie skrytych vad. Papierove pruzne zrychlenie 50-100 na stvorke ma tento minitrojvalec lepsie, ako moj dynosauri 2.0i - aj to ukazuje opodstatnenost oturbenia minimotora. Aka bude zivotnost, to ukaze cas, ale zo sledovania predosleho vyvoja turbokos velmi svetla asi nebude. Kupa jazdenky vybavenej tymto motorom so 150k km a po zaruke bude stavka s velmi velkym rizikom velmi velkej straty.
Ad EcoBoost 1.0/92kW v novom Mondeu
Nieeeeeeeeeeee

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
kemidar
- Nováček

- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.02.2012 13:16
Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření
1.6 - 77 kW. je to takový usazený a ve městě při popojíždění za studena dost nenažraný, ale jinak vyhovuje. Zas tolik km za rok nenajezdím, aby mě to zruinovalo. samozřejmě předjíždět jen s dostatkem prostoru 
-
FFF
- Nováček

- Příspěvky: 9
- Registrován: 31.01.2013 16:13
Vysoká spotřeba oleje.
Ahoj všem Forďákům,
Pravidelně čtu zdejší přízpěvky a protože jsou zde lidé co focusu rozumí,
chci vás poprosit o radu týkající se vysoké spotřeby oleje mého FF.
Jedná se o model 1.6 TDCi 80kw s DPF filtrem, najeto 145tis. Olej mám 5W-40 Catrol Magnatec vč. nového filtru.
Olej mi mizí (orientačně) tempem cca 1 dílek na rysce za 400 km, během cca 2000km mi v motoru zůstalo 0,7 ltr. oleje.
Zatím bylo vyměněno turbo (hřídelka měla velkou vůli, měli jsme za to že olej uniká díky tomu) a těsnění kolem víka ventilů. Po tomto zásahu už není při akceleraci vidět za focusem modrý kouř, přesto ale olej dál mizí. Napadá někoho kde by mohl být problém? Jediné co napadá mě je buď zapečený/prasklý pístní kroužek nebo ještě snad vadný ventil odvětrávání vaček (přesný název neznám).
Za jakékoliv rady Vám předem děkuji.
Pravidelně čtu zdejší přízpěvky a protože jsou zde lidé co focusu rozumí,
chci vás poprosit o radu týkající se vysoké spotřeby oleje mého FF.
Jedná se o model 1.6 TDCi 80kw s DPF filtrem, najeto 145tis. Olej mám 5W-40 Catrol Magnatec vč. nového filtru.
Olej mi mizí (orientačně) tempem cca 1 dílek na rysce za 400 km, během cca 2000km mi v motoru zůstalo 0,7 ltr. oleje.
Zatím bylo vyměněno turbo (hřídelka měla velkou vůli, měli jsme za to že olej uniká díky tomu) a těsnění kolem víka ventilů. Po tomto zásahu už není při akceleraci vidět za focusem modrý kouř, přesto ale olej dál mizí. Napadá někoho kde by mohl být problém? Jediné co napadá mě je buď zapečený/prasklý pístní kroužek nebo ještě snad vadný ventil odvětrávání vaček (přesný název neznám).
Za jakékoliv rady Vám předem děkuji.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 2 hosti

