Stránka 1 z 5
kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 23.11.2011 16:55
od MaCrek
Chalani,
Som na vazkach. Momentalne mam svoje fofo v servise kvoli viacerym problemom.
Ma najazdene 214000 (vyzera ze skutocnych), rok vyroby 2005.
V servise je kvoli miznucej nemrznucej zmesy, ale hlavne kvoli celkom slusnemu klepaniu z motora (pravdepodobne pod hlavou, ale nesom isty).
Minuly tyzden siel motor pri jazde do kopca 2x do usporneho rezimu (engine system fault) - uvidime co ukaze diagnostika.
Otazka je, co sa na takomto motore moze vsetko pokazit, ci sa oplati investovat do oprav, alebo auto radsej vymenit. Ked si to zratam a siel by som do noveho fofo, tak za neho teraz dam cca 23t, po troch rokoch jeho hodnota klesne na cca 8t. Celkom "pekny" balicek prachov, za ktory by som tento stary mohol este pekne dlho servisovat

Otazka je ci sa to oplati.
Co vy na to ?
Dik
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 23.11.2011 17:30
od tomason
Vyplatí se to v tom případě,že motor ještě něco vydrží,ale ten tvůj na to teda nevypadá má DPF?
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 23.11.2011 20:53
od MaCrek
DPF neviem, ja som ho neodstranoval - jedine ze predchadzajuci majitel, neviem.
Co znamena, ze "motor este nieco vydrzi" ? Kazda vada sa da opravit, nie ?

Alebo sa na to zle pozeram ?
Vstreky, turbo, zotrvacnik by sa dali skor zobrat ako spotrebny tovar, co este moze byt problem ?
Sorry ked kladiem hlupe otazky - nie som z fachu
dik za kazdu odpoved
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 24.11.2011 18:34
od V12
Ano, mas pravdu, vsetko sa da opravit. Je to iba otazka pouzitych prostiredkov. Dat dokopy olietany diesel s 200k km ale bude stat kua velke prachy :
- 700 EUR CRcerpadlo
- 1200 EUR vstrekovace
- 1000 EUR spojka + lozisko + dvojhmota
- 1000 EUR turbo (vynutena investicia do dalsich veci tu cenu este poriadne zvysi)
Ceny su odhadovane a bez roboty, za nove diely, ziadne repasy. Specialne motor 1.6TDCI s 214k km by som novymi dielmi neopravoval, ale sa toho co najrychlejsie zbavil, od toho auta nemozes cakat nic dobre. Iba nechutne prekvapenia, ked je to najmenej vhodne. Okrem toho, na tom aute je okrem motora hromada dalsich komponentov - loziska, servoriadenie, ramena, silentbloky, tlmice atd. atd. atd. Preto by som Ti odporucal to opravit s minimalnymi nakladmi a sup s tym do vykupu. Takto sa zbavis rizika, ze Ti ho po pol roku pride novy majitel omlatit o hlavu s nejakou skrytou zavadou.
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 28.11.2011 11:59
od wilder01
Mna by celkom zaujimalo co si nakoniec s tym motorom mal.
A preco porovnavanie oprav s cenou noveho auta? Tak si kup starsi benzin a porovnavaj cenu oprav s nim....
Popripade ak sa poznazis tak sa vyber do Nemecka a dovez si nejake malo jazdene tdi, sdi alebo peugeotacky 1,9 D...
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 30.11.2011 08:40
od MaCrek
Tak na koniec to nie je az take zle.
Je zlomeny klzak retaze niekde pri vackovom hriadeli.
Motor vraj z vnutra vyzera "obstojne"
Nesom este plne rozhodnuty ako dalej, ale zatial si to auto asi nechavam

Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 07.01.2012 20:12
od wilder01
tak daj obcas vediet ako s tym autom pokracujes..... ma to celkom slusny nabeh... co vsetko si uz na motore menil?
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 08.01.2012 11:54
od V12
Zaujima to aj mna. Sused sa na svojom 1.6TDCI 66kW blizi k 160k km a z pod kapoty mu idu zvuky, z ktorych by som ja zosedivel.
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 10.01.2012 14:06
od MaCrek
Takze... Tak ako som uz pisal problem bol s klzakom retaze ktora pohana vackove hriadele..
Okrem toho este par netesnosti, kde bol problem s ostriekanym motorom od oleja. A netesnost kvoli ktorej mizla chladiaca kvapalina.
Dal som tam aj vymenit prevodovy olej a brzdovu kvapalinu. Plus aby som bol kompletny bola vymenena aj vyhorena ziarovka.
cena cca 620e
Lenze

Po dalsich cca 100 - 150 km mi drblo turbo.
Takze dalsia investicia bola cca 800e za vymenu turba.
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 10.01.2012 14:08
od wilder01
tak na povodnom turbe 215 000 km je fakt slusne
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 10.01.2012 14:15
od MaCrek
Vraj bolo fakt povodne... (aspon tak vyzeralo).
Teoria od mechanika je taka, ze po zatesneni motora sa turbo dostalo pod vyssi tlak a nevydrzalo to.
Ked mi odovzdaval auto po tej prvej oprave tak spominal ze vstreky vyzeraju slusne a ze celkovo motor pekne slape (tak som zvedavy)...
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 10.01.2012 14:23
od wilder01
tak nakoniec mozno vsetky tie odpasene turba, vstrekovace a ine lacne komponenty sa vyskytuju na stocenkach... a ludia nadavaju a nadavaju... hlavne ze kupili superlacne auto s malo km.
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 10.01.2012 16:36
od V12
Stocene - nestocene - vsetko jedno, ked to ma 200k km. Je jasne, ze ked turbo klakne po 80k km a auto ma 2 a pol roka a stalo tretinu noveho, nieco nie je vporiadku, obvykle kilometre

Takze ked to turbo klakne, klaklo po de-facto standardnych 200k km. To iste sa tyka vstrekovacov, zotrvakov, hlavnych remenic atd.
Z toho vyplyva, ze jazdeneho diesla sa treba zbavit najneskor po 200k km, este lepsie po 150k km, ked je v tom 1.6TDCI. Pretoze to tak vyzera, ze tento typ motora zacina mat vazne problemy podstatne skor, ako napr. 1.8TDCI, alebo jeho vacsi bracho 2.0TDCI. O pritomnom DPF sa nema vyznam bavit, vieme, co vsetko sposobuje.
Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 11.01.2012 08:24
od wilder01
tak ja mam so 112 000 km, vykuchanym dpf a novym turbom este cas

Re: kedy sa zbavit 1.6TDCi 80kw
Napsal: 11.01.2012 17:58
od V12
112k km a nove turbo ? Nieco prehnite je v state zabozrutskom

Na dalsi problem ale mas casu naozaj dost, prajem Ti to z celeho srdca.