zadná náprava -odklon kol

Uživatelský avatar
fukdes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

zadná náprava -odklon kol

Příspěvek od fukdes » 07.01.2007 23:53

Ahojte,bol som dnes na geometriu kvôli na pohľad velkému odklonu zadných kolies napravy .
Po zmeraní celkovej zbiehavosti a odklonu prednej a zadnej napravy mi mechanik povedal že je všetko ok.
Odklon zadných kolies nameral -2 stupne ,co je na hornej hranici tolerancii.Bolo mi povedane ,ze pokial to nedere pneumatiky tak s tym nebude nič robit,lebo je to komplikované a on sam nevie ako sa to presne nastavy, aby bol odklon dobry.
Mne sa ale zda ze tie kolesa su moc odklonene od kolmej osi, rozbiehaju sa ako na starej škodovke.
Vravel niečo o dvoch skrutkách s excentrickymi podlozkami ktorými sa to da čiastočne spravit ale neni to 100 % zaručené a musia sa najprv objednat nové ...
Mal alebo riešil niekto podobný problem ohľadom velkého odklonu zadných kolies do A? Ak ano tak ako ?
Ford Focus 1,8TDDi kombi r.v.2001

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zadná náprava -odklon kol

Příspěvek od zirafak » 08.01.2007 05:57

fukdes píše:Ahojte,bol som dnes na geometriu kvôli na pohľad velkému odklonu zadných kolies napravy .
Po zmeraní celkovej zbiehavosti a odklonu prednej a zadnej napravy mi mechanik povedal že je všetko ok.
Odklon zadných kolies nameral -2 stupne ,co je na hornej hranici tolerancii.Bolo mi povedane ,ze pokial to nedere pneumatiky tak s tym nebude nič robit,lebo je to komplikované a on sam nevie ako sa to presne nastavy, aby bol odklon dobry.
Mne sa ale zda ze tie kolesa su moc odklonene od kolmej osi, rozbiehaju sa ako na starej škodovke.
Vravel niečo o dvoch skrutkách s excentrickymi podlozkami ktorými sa to da čiastočne spravit ale neni to 100 % zaručené a musia sa najprv objednat nové ...
Mal alebo riešil niekto podobný problem ohľadom velkého odklonu zadných kolies do A? Ak ano tak ako ?
Ak ti to v uvedenom servise nevedia nadstavit,chod do ineho,alebo priamo do Fordu.Zadna naprava je so systemom multilink Control Blade,takze preto ten vyraznejsi odklon.Dbaj na skutocne seriozne a spravne nadstavenie.

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 08.01.2007 10:31

Odklon zadných kolies sa nastavuje srobom na priecnom spodnom ramene. Ja som musel vymeniť aj sroby, lebo som ich mal zahrdzavené a nedalo sa s nimi pohnut. Ak to v tom servise nevie, alebo sa boji, tak by som zmenil servis :wink:
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 08.01.2007 12:01

tiez mam zadne kolesa trochu "jak skodovka", ale to je pri multilinku normalne. pri zatacani je potom vonkajsie koleso kolmejsie na cestu a to je len dobre ! :wink:
samozrejme servis, ktory sa boji nieco spravit neni servis, ruky prec !!! :?

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 08.01.2007 12:09

Pozerám, že toto je len slovenské vlákno :lol: :lol: :lol:
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
fukdes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od fukdes » 08.01.2007 13:13

lubec píše:Odklon zadných kolies sa nastavuje srobom na priecnom spodnom ramene. Ja som musel vymeniť aj sroby, lebo som ich mal zahrdzavené a nedalo sa s nimi pohnut. Ak to v tom servise nevie, alebo sa boji, tak by som zmenil servis :wink:
ahoj a čo pomohlo to keď sa to nastavilo tymi šroubami na priečnom ramene,bol si s tym na geometriu? Koľko ti namerali odklon zadných kolies pred a po oprave?
Ford Focus 1,8TDDi kombi r.v.2001

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 08.01.2007 22:57

Zmenilo sa dosť, pretože mi pritom menili aj tlmiče :) Ale nastavili geometriu, ktorá sa predtým nedala. Ale čísla si už nepamätám :(
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
siki
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: u F-M
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od siki » 09.01.2007 12:25

To Lubec
To ti tam dali tyto šrouby? četl jsem , že tím jde opravit odklon o cca 1°.

Obrázek
Ford Focus 1.6 HB 2001

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fuks » 09.01.2007 20:23

to fukdes:
Mám před sebou hodnoty geometrie náprav na FOFO.
Přední náprava odklon v rozmezí 0°46´ až -1°51´ mám -1°05´ a -1°08´
Zadní náprava odklon v rozmezí -0°07´ až -2°46´ mám -1°37´ a -1°40´
Mám sice o 40mm snížený podvozek, ale kola do ,,A" jsou u multilinku normální i když jseš blíž k horní hodnotě :wink:

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 09.01.2007 22:26

siki píše:To Lubec
To ti tam dali tyto šrouby? četl jsem , že tím jde opravit odklon o cca 1°.

Obrázek
Zdá sa že sú to tie šroby. Musia byť excentrické, na tej fotke to nevidno.
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
JVN
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 10.03.2008 13:49
Bydliště: kousek od HK
Kontaktovat uživatele:

Re: zadná náprava -odklon kol

Příspěvek od JVN » 30.05.2008 06:20

... mám skromný dotázek... co je to ten multilink :?: :twisted:
Ford Focus 1.8i 16V 85kW Ghia combi , r.v. 2002 Silver
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zadná náprava -odklon kol

Příspěvek od zirafak » 30.05.2008 06:46

hmmm....trosku hanba,ze Focusak nevie,co je multilink.Ved prave podla toho vsetci poznaju,zboznuju a vychvaluju Focusa.
Viacprvkové zavesenie zadnej nápravy multilink
Konštrukcia zadnej nápravy je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré určujú jazdné vlastnosti vozidla.
Pre dosiahnutie vynikajúcej dynamiky jazdy pri súčasnom zachovaní najvyššej úrovne bezpečnosti a pohodlia, je Focus vybaveny progresívnym typom zadnej nápravy s viacprvkovým zavesením multilink control blade.
Konštrukcia novej zadnej nápravy umožňuje zamatovo hladké riadenie a vynikajúcu bezpečnosť a zároveň bezkonkurenčnú úroveň dynamiky, presnosti a výborného ovládania...asi takto v skratke :idea:

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: zadná náprava -odklon kol

Příspěvek od zewl » 30.05.2008 07:32

toz nerekl bych hanba, spis nevedel, ze se to tak nazyva....
autoweb.cz píše:"Víceprvková náprava je druh zcela nezávislého zavěšení. (O nezávislém zavěšení mluvíme tehdy, když levé a pravé kolo nejsou žádným způsobem mechanicky propojené, tzn. propružení jednoho kola neovlivňuje polohu kola druhého.) Existuje mnoho různých variant, ale nejčastěji se setkáte se čtyřmi rameny. Na první pohled se takové zavěšení podobá lichoběžníkovému – u toho jsou ale horní a spodní ramena tvořena vždy jedním kusem, kdežto u multi-linku jsou ramínka oddělená.

Díky množství různých kloubů dokáže multi-link udržet ideální postavení kola vůči vozovce, i když pérování propruží téměř nadoraz nebo je auto silně nakloněno vlivem rychlého průjezdu zatáčkou. Spousta pohyblivých bodů také konstruktérům umožňuje přesně definovat, jak se bude geometrie zavěšení měnit působením fyzikálních sil.

Multi-link nabízí nejpřesnější vedení kola za všech okolností, ale jeho nevýhodou je náročnost na zástavbový prostor a vysoké výrobní náklady. Proto se s ním nejčastěji setkáte u dražších aut.

Kromě toho existuje ještě víceprvkový systém, odvozený od tradičního zavěšení vlečenými rameny. Říká se mu Control Blade, podle dodatečného vodicího ramena, a poprvé ho použil Ford na první generaci Focusu. Dnes tohle řešení používá také Volkswagen u modelu Golf a všechny z něj odvozené koncernové vozy."
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
JVN
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 10.03.2008 13:49
Bydliště: kousek od HK
Kontaktovat uživatele:

Re: zadná náprava -odklon kol

Příspěvek od JVN » 30.05.2008 10:15

... jak píše ZEWL nevěděl jsem že se to takhle jmenuje... mám FoFo "jen" od konce ledna...

... a podle mě by byla chyba když něco nevím , nezeptat se... :oops:

... o nezávislém zavěšení zadních kol jsem věděl...

... a děkuji za objasnění :twisted:
Ford Focus 1.8i 16V 85kW Ghia combi , r.v. 2002 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re:

Příspěvek od richisan » 25.06.2009 23:37

lubec píše:Odklon zadných kolies sa nastavuje srobom na priecnom spodnom ramene. Ja som musel vymeniť aj sroby, lebo som ich mal zahrdzavené a nedalo sa s nimi pohnut. :wink:
Menil si len tie sroby+ silentbloky alebo cele zadne ramena? Ja mam zrejme podobny problem :!:

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů