Stránka 1 z 1
Brzdění studeným motorem
Napsal: 21.02.2011 21:18
od Croog
Práci mám na kopci, takže po výjezdu mě každý den čeká pár minutový sešup dolů s čerstvě nastartovaným motorem (třeba v -10..). Jak hodně motor dostává zabrat, když ho v tomto momentě neprohřívám pod plynem, ale naopak ho bez plynu nechávám vytáčet do cca 2500 ot.?
Nebo je lepší to sjet na neutrál a každou chvílí zamezovat zrychlování brzdami? (nic moc, pokud je namrzlo)
Jak byste to řešili vy?

Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 21.02.2011 22:08
od miki21
K těm brzdám...řekl bych,že na namrzlém povrchu je lepší,když brzdí obě nápravy(ABS)než jenom předek motorem.
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 21.02.2011 23:31
od Mudr.Hematolog
Pouzivaj aj motor aj brzdy......nenechavaj ho vytacat do 2500......staci do 2000.......idealne by bolo to to nechat aspon na volnobeh avsak neviem ake su tam podmienky na take to jazdenie na neutrale.
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 21.02.2011 23:40
od FUGAS
Já v případech kdy je motor promrzlý, tak ho k brždění nepoužívám, a používám pouze brzdy a to extrémně citlivě. Neberte to ale jako návod, nerad bych aby mi tu pak někdo vyčítal, že si kvůli mě rozbil hubu, nebo auto, jen říkám, jak to dělám já

Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 22.02.2011 07:15
od Eidž
Neznám přesně tu situaci. Ale asi bych lehce brzdil tak, aby se auto moc nerozjelo a měl neutrál. Ale neznám délku a sklon kopce.
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 07.03.2011 23:04
od V12
Pokial brzdis motorom, nemusis to mat zohriate a mozes ho nechat tocit aj 3000 otacok - nicomu neublizis. Aj dvojhmota bude spokojnejsia. Studeny motor sa nema hnat na plny plyn len a len z toho dovodu, ze dochadza k velmi rychlemu lokalnemu narastu teploty, co spolu s roztaznostou materialov moze vyvolat nadmerne vnutorne pnutia bloku a hlavy, co v extreme moze sposobit praskliny. Preto treba motor zohrievat plynule. Dnesne oleje 5W-40 pri beznych teplotach mazu ihned vsetko, kam sa dostanu. Aj turbo alebo vacky.
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 08.03.2011 08:55
od matys
Zdravím pánové..........můj názor je , že jízda se studeným motorem z kopce na neutrál s volnoběhem se může změnit na nechtěnou sebevraždu a nebezpečí pro okolí . Když zhasne motor (co se někdy i může stát) , nejdou posilovače ani brzd a ani řízení a v ten moment jedete v 1,5tuně neřiditelného vozu .
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 08.03.2011 09:07
od V12
matys :
Precitaj si po sebe, co si napisal. Ked mas zaradenu rychlost a auto sa hybe, motor NEMOZE zastavit, je pohanany od kolies. Tym padom neprides o posilovac riadenia ani o posilovac brzd. Oba su pohanane ci uz priamo (brzdy, servo) alebo nepriamo (elektroservo) od motora.
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 08.03.2011 09:23
od matys
V12............Přečti si po mně , co píšu ...na neutrál (což značí bez zařazené rychlosti)s volnoběhem.........
PS.......Ford používá motorové oleje 5W30
Re: Brzdění studeným motorem
Napsal: 08.03.2011 13:24
od V12
Sorry, mas pravdu, kedze sa jedna o vlakno o brzdeni motorom, Tvoja poznamka o neutrali mi akosi unikla
Ford pouziva 5W-30
Ford ano, ja nie a mam na to dost dobre dovody
5W-30 - 5W-40 za studena jedno, rozdiel je az v schopnosti mazania vo vysokych teplotach. Tema oleja ale patri inde a je o tom napisanych tak vela prispevkov, ze dalsi pripisovat uz nebudem.