Stránka 1 z 2

Váha vzduchu

Napsal: 23.11.2010 11:13
od Costas79
Zdravím všechny Focusáky,

můj problém je tento: V rodině máme 2 Focusy, jeden ročník 2005, najeto cca 95000 km, 1,6 TDCi 80 kW bez filtru pevných částic. Druhý je ročník 2006, najeto 112000 km, 1,6 TDCi 80 kW ovšem s filtrem pevných částic - nedávno čištěným. Já jezdím s tím druhým, čili s filtrem. Nedávno sem měl příležitost se svézt s prvně jmenovaným a zjistil sem, že je daleko živější, reakce na plyn proběhne okamžitě, zatímco ten můj, je i při rozjezdu pocitově jakoby o 2 metráky těžší. Mluvil sem s panem Pavlíčkem v jeho brněnským servisu a ten mi řekl, že samotný DPF by takto výrazně výkon ubírat neměl a že na vině budou asi vstřikovače - 1 za 4500 Kč. Já s tím zatím problém nemám a budu i dál jezdit i s tímto nižším výkonem, protože mi to tak stačí a spotřeba je do 5,7 litrů, když většinu najezdím po městě. Rád bych se Vás ale zeptal, jestli s tímto nemáte někdo zkušenosti....přijde mi totiž, že něco podobnýho způsobovala u motorů VW, které sem dřív vlastnil u Seatů, vadná váha vzduchu... Má vůbec motor 1,6 TDCi váhu vzduchu a bývá problematická ?

Re: Váha vzduchu

Napsal: 23.11.2010 13:58
od eda.davids
má je před turbem,čili hned za vzduchovym filtrem.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 23.11.2010 19:00
od nashp
Váha vzduchu tam určitě je, ale když je špatná, většinou to poznáš na spotřebě paliva která je o dost větší, cukání za jízdy a neprvidelné otáčky na volnoběh.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 23.11.2010 19:15
od nashp
Neš začneš řešit výměnu vstřikovačů, doporučuji udělat tzv. baňkový test , ten zjistí množství nafty tekoucí do přepadu. Když do přepadu teče moc nafty, znamená to přidřené nebo jinak poškozené vstřikovače. Mě ten test stál 500kč ve Fordu. Pokud bude zjištěn problém, lepší je zajet do BOSH DIESEL SERVISU. Dokážou toho dost opravit a né hned měnit půl auta. Repas jednoho vstřikovače stojí kolem 3200 i s prací a dostaneš na to normálně záruku.
Tak hodně štěstí :palec_nahoru: a pamatuj, že ve fordu toho moc neopraví, jen mění kus za kus.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 24.11.2010 07:03
od V12
Stastni ludia s repasovatelnymi vstrekovacmi. Majitelia 1.8TDCI a 2.0TDCI maju ale smolu, Continentaly sa neopravuju, iba menia :wallbash:

Re: Váha vzduchu

Napsal: 26.11.2010 14:42
od nashp
jj máš pravdu Continentály a myslím, že i Delphi nejdou repasovat.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 26.11.2010 15:14
od tomason
Váha vzduchu u Focuse není obvyklá závada a vstřikovače má motor od Bosche solenoid a rovněž vydrží déle než 100000km taky záleží jakou má auto historii.
Zajímalo by mě kdo by ty Continentaly opravoval jeden nebo dva za měsíc :irre:
Kdo by tu stolici asi tak zaplatil :hah:
Přestaň te plácat nesmysli až tam budete mít Denso za kus 12 táců pak brečte tady ten vstřik vyjde nový na 5000 bez DPH
A nově i 1,6TDCI /HDI 82KW má piezo Continental.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 02.12.2010 11:39
od Costas79
Včera mi auto skoro přestalo jet. Nemělo výkon. Zavezl sem ho do servisu a před chvilkou mi volali, že je turbo v ..... však víte kde. Nabídli mi nový za 17 tisíc. Volal sem do jiné firmy a nový originál za 15 a nebo do třetice repase přijde na 10800 Kč. Vše jsou ceny s daní. Co byste mi doporučili ?

Re: Váha vzduchu

Napsal: 02.12.2010 12:11
od tomason
Zeptat se jich proč turbo odešlo a pokud nedostatečním mazáním tak sundat olejový sací koš a vyčistit a propláchnou celý motor.Vyndat sítko co je před turbem nebo ho vyčistit dát nové v tom motoru se přepaluje olej na carbon a ten zasere uplně všechno,důsledek je turbo KO.Možná bych tam fouk závodní olej 5W-50 ten by měl vydržet,ale ten se mění do 10000km.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=60

Váha vzduchu

Napsal: 22.12.2011 09:27
od fesof
Svítí mě žlutá kontrolka motoru. Řídící jednotka mě jako chybu hlásí slabý signál z váhy vzduchu, vyčistili mě ji, ale nepomohlo to. Nová údajně stojí 4.000,-Kč a teď na ni nemám. Dá se jezdit prozatím než našetřím i bez ní (před měsícem jsem platil 8.000,-Kč za diodový můstek a řemen a řemenici, tak nemám peníze momentálně před vánoci)? Neničí se tak motor? Jelikož jezdím pomalu, tak úbytek výkonu nepozoruji a emise a spotřeba jsou mě ukradené. Mám 1,6 TDCI 66 KW 2005. A slabý signál znamená žádný signál?

Re: Váha vzduchu

Napsal: 11.05.2012 21:49
od vita_k
Tak a ted mam trable s MAF ja, prosim poradte, kdo by vedel.

1. Jedu a pridam plyn najednou ztrata vykonu, vzpamatuje se, jede normalne.
2. P0103 v jednotce - necham ji tam byt. Kontrolka motoru je vypnuta
3. zastavim. Pak nastartuji. Ztrata znovu a prida se P0100.
4. kontrolka motoru se rozsviti
5. auto stale jede vlastne normalne a v jednotce je P0100 a P0103 :(

Nevedel by nekdo co s Maf zkusit? Je spinava od oleje, ale to byla vzdy.
Je v 66 kW verzi stejna MAF jako v 80 kW verzi? Maf pro 66 kW si totiz muzu pujcit a zkusit.
Napadlo me, jestli se nepridrelo turbo a pak to hlasi chybny senzor vzduchu... Je to mozne? Ale zvuk turba stale stejny a neprijde mi pridreny.

diky za napady

Re: Váha vzduchu

Napsal: 14.05.2012 07:26
od V12
Tie kody su jednoznacne - blbne Ti MAF - vaha vzduchu. Skus skontrolovat kablovanie, prestrekni Kontoxom konektory. Ak to nepomoze, skus ju vycistit, posledna stacia je vymena.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 14.05.2012 08:55
od vita_k
diky, asi jo. ukazuje to dost izolovane na vahu. Kdyby blblo turbo, tak bude hlasit i spatny tlak a kdeco kolem.

Cistic na vahy vzduchu jsem nesehnal, tak jsem to prostrikal cistym lihem, uvidim, co to bude delat. Doporucuje se na to nesahat.

Cisti se to i cisticem na karburatory, ale to bych radsi nedelal, protoze obsahuje aceton a jine agresivni veci. Myslim ze isopropylalkohol je idealni.

Re: Váha vzduchu

Napsal: 03.07.2012 11:07
od vita_k
tak jsem tu zpet. Nevedel by nekdo hodnoty napeti na jenotlivych dratech na vaze vzduchu na volnobehu? nebo je ta vaha nejaka pulsni? Mam ted p0103 stabilne a rad bych nejdriv vyloucil chybu v dratech k sonde. diky predem

Re: Váha vzduchu

Napsal: 03.07.2012 11:33
od Komi
zrejme je to pulzne, pisu o tom napr:
Napájecí napětí snímače MAF: asi 12 V (digitální signál).
Následky v případě závady
Při výpadku snímače MAF je systém EGR odpojen.
Při výpadku signálu je pro výpočet hmoty vzduchu vzata náhradní hodnota. Náhradní hodnota
hmoty vzduchu na jeden válec je modulem PCM vypočítávána z otáček motoru.
Funkce EOBD
Monitorovací systém kontroluje:
zda se výstupní hodnoty snímače MAF nacházejí uvnitř mezních hodnot,
zkrat snímače na kostru/akumulátor,
dočasné poruchy (např. uvolněný kontakt),
věrohodnost signálu snímače.
Protože systém EGR je v případě závady odpojen, jedná se o MIL aktivní díl.
Možné kódy závad:
Snímač MAF: P0100, P0101, P0102, P0103.