Tak to asi nevies, co je svizna jizda
Chcel som nahradit mojho ropaka (to som tu uz pisal), takze som okrem inych aut skusal 2ks 74 kW FFII hatchbacky. S dvoma ludmi na palube na rovine bol fakt svizny tak do 90 km/h na trojke s plynom na podlahe. To aj Fabia 1.2 TSI 63kW je sviznejsia, ako zaryty fordak to musim skonstatovat krajne nerad, ale je to tak

Ked som sa ale zviezol s FFI 74kW, to bolo zvezenie uplne ine, svizny do 130 - 140, ked som v 90 podradil z patky na trojku a sliapol mu na krk, skoro sa postavil na zadne. To bola svizna jazda podla mojich predstav. Rozdiel 200 kilogramov bez navysenia vykonu sa prejavuje velmi drasticky. Skusal som aj stary Opel Vectra 1.6 74 kW, aj ten sa sprava podstatne lepsie nez FFII 1.6. Po dosiahnuti 5000 rpm zacne evidentne lepsie tahat a takto to slo az do obmedzovaca. FFII 74 kW nad 4500 rpm citelne vadne, takze vytacanie nema absolutne ziadny zmysel. Podobne ako Opel sa sprava 85 kW TiVCT - nastup tahu nad 4500 rpm a taha bez slabnutia az do 6000 rpm, kde mu dojde dych. Po cca 30 km jazdy s tymi FFII som nadobudol presvedcenie, ze by mal problem zbavit sa spolocnosti 55kW Fabie 1.4MPi
Podobnu skusenost ako s FFII mam aj s Mondeom Mk.III 1.8i. Nechapem, ako moze niekto napisat, ze s nim prehana TDicka Ochcavky. Na rozdiel od 2.0i, ktore si ich dava na ranajky
Ked to vyhodnotim, najlepsia nahrada mojho ropaka mi vysla prave ta 63 kW TSI Fobia. No zobudzat sa kazde rano spoteny zo zleho sna o kradezi auta - to nie je pre mna. Takze stale jazdim na 2.0TDCi. A tak to zostane, kym niekde nenatrafim na slusny FFII 2.0i, alebo 1.8i. Viac ma ale laka dvojliter, ma dlhsiu prevodovku, co citelne znizuje spotrebu.