Kolisanie otacok po starte
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Kolisanie otacok po starte
jj, zacina to uz aj u mna, dnes rano 2`C a po nastartovani otacky lietali jak besne, som cakal, kedy to skape. Ale v lete to nerobi...
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
po mojej poslednej vymene plynu som si isty, ze RJ sa neustale uci (teda aspon ta moja, lebo ja mam nejaku inu). Uci sa = po zmene podmienok postupne zacne menit parametre motora tak, aby auto normalne fungovalo. Napr. u mna na zaciatku blbol volnobeh, lebo ho ocakavala RJ niekde okolo 2000 ot/min (vacsi plyn = viac vzduchu = vyssie otacky). Postupne v priebehu asi 3-4 dni sa vsak naucila, ze to nie je optimalne a znizila otacky na tych 800 ot/min a vsetko zacalo fungovat normalne. Takze to, ze ti to robi teraz, ked sa zacalo ochladzovat, este nemusi nic znamenat. Mozno to casom prejde.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
tak ale kurvadrat nech sa uci rychlejsie 
U ziadneho ineho auta sa mi to nestavalo, nech si zirafak hovori co chce, aj ta najjednoduchsia felicia si vedela po starte ustrazit otacky, ani na volnobehu pocas jazdy som sa nemusel bat, ze mi skape motor. (u focusa sa mi to uz dvakrat stalo)

U ziadneho ineho auta sa mi to nestavalo, nech si zirafak hovori co chce, aj ta najjednoduchsia felicia si vedela po starte ustrazit otacky, ani na volnobehu pocas jazdy som sa nemusel bat, ze mi skape motor. (u focusa sa mi to uz dvakrat stalo)
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
Co to ma spolocne so mnou.Ja s tym problem nemam 

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
vcedula, podla mna sa neuci ale podla hodnot emisii (koncova lambda) reguluje startovaciu zmes a tesne po startevcedula píše:po mojej poslednej vymene plynu som si isty, ze RJ sa neustale uci (teda aspon ta moja, lebo ja mam nejaku inu).

a to si pamata medzi startami, je jasne, ze tu zmes musi menit uz len kvoli teplotam (zima/leto) a ked vymenis plyn urobi presne to iste, si myslim

a tu niekde by som hladal aj pricinu toho zhasania. proste nejaky z tych snimacov, sice ide (nenajdes ho na diagnostike) ale asi nepresne meria a RJ tam neda pozadovanu zmes. motor zhasne

a je to len v uvode lebo to znizovanie otacok po starte (podla mna je to kvoli CO euro norme) robia setky fordy co som doteraz jazdil.
skodovky to napr vobec nerobia

ked stlacis plyn, tak mu tu logiku prebijes tvojim rozhodnutim
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 19.10.2009 09:58, celkem upraveno 1 x.
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
zirafak: nie, ale uz sme o tom debatovali a povedal si, ze to robia aj ine auta, ze je to normalne. Bolo to pri debate, ze po nastartovani musim par sekund pockat, inak mi skape motor po pridani plynu
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
Mne to uz prestalo robit. Robilo mi to pred tymto ochladenim, niekedy od konca leta. Akonahle zacali byt velke vykyvy teploty. Teraz to prestalo par dni dozadu. Nastasei mi to chcipne iba vtedy, ak na to zabudnem a hned po nastartovani pridam plyn s rozbehom a nedam si opzor a nepridam viac. Aj to nie vzdy chce zdochnut, niekedy sa iba zakucka. Ale rano - sadnem do auta, nastartujem dam si pasy, dam mobil do stojana a to obvykle staci, aby to uz nerobilo (ked to robi). Takze neriesim zatial a dufam, ze to tak ostane.Dzefer píše:jj, zacina to uz aj u mna, dnes rano 2`C a po nastartovani otacky lietali jak besne, som cakal, kedy to skape. Ale v lete to nerobi...
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
prave naopak, ked nedas plyn tak zhasneDzefer píše:zirafak: nie, ale uz sme o tom debatovali a povedal si, ze to robia aj ine auta, ze je to normalne. Bolo to pri debate, ze po nastartovani musim par sekund pockat, inak mi skape motor po pridani plynu
to bude iny problem ako ma wildman
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 19.10.2009 10:04, celkem upraveno 1 x.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
Jaj,to sa stane aj mne sem,ked spominanych par sekun nenecham motor bezat,hlavne za studena,alebo dlhsieho stania.To neberiem ako chybu.Presne toto iste nam robi aj sluzobny Golf,robil mi to aj Renault.Otacky mi ale hore dole,ako Vam nebehaju.
Ale o to tu momentalne v tejto teme nejde.
Ale o to tu momentalne v tejto teme nejde.
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
Praveze u mna (neviem, ci aj u Dzefera) po stlaceni plynu, najpr chvilu idu otacky smerom DOLU! a az ked dosiahnu kriticke hodnoty (400-500), tak ak motor nezdochol (nebol v zabere), tak RJ zacne "pocuvat" plyn. pedal a idu otacky hore. Ale vzdy v tom rozmedzi 10s. kazde prve stlacenie plyn. pedala otacky idu DOLU!killerhammer píše: ....
ked stlacis plyn, tak mu tu logiku prebijes tvojim rozhodnutim...
Potom je uz vsetko o.k. Aj ked to nahodou zdochne, na dalsie nastartovanie je to uplne O.K.
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
to bude ale iny problem
wildman ma problem, nastartuje, otacky vyssie nad volnobehom, otacky klesnu a potom stupnu na volnobeh. to setko v priebehu par sekund bez toho ze sa dotknes nejakeho pedala
toto robil aj moj focus ale nikdy nezhasol
je to presne ako keby elektronika hladala tu spravnu zmes po starte aby si bol v CO norme
wildman pisal, ze mu vymenili skrtiacu klapku
ja by som ich este tlacil do toho, aby vymenili vsetko co s tym suvisi a hlavne s meranim,
lebo podla mna nie je problem mechanicky (skrtiaca klapka) ale v elektronike (nieco zle nieco odmera alebo da zly pokyn do RJ)
to, ze to namiesa chudobnu zmes je len dosledok


wildman ma problem, nastartuje, otacky vyssie nad volnobehom, otacky klesnu a potom stupnu na volnobeh. to setko v priebehu par sekund bez toho ze sa dotknes nejakeho pedala

toto robil aj moj focus ale nikdy nezhasol

je to presne ako keby elektronika hladala tu spravnu zmes po starte aby si bol v CO norme

wildman pisal, ze mu vymenili skrtiacu klapku
ja by som ich este tlacil do toho, aby vymenili vsetko co s tym suvisi a hlavne s meranim,
lebo podla mna nie je problem mechanicky (skrtiaca klapka) ale v elektronike (nieco zle nieco odmera alebo da zly pokyn do RJ)

to, ze to namiesa chudobnu zmes je len dosledok


-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
To,co sposobuje tento problem,nechajme na Ford,alebo do inej temy a skusme tuto temu nechat primarne na to,na co je urcena
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
ano su to dva problemy, aj u mna:
1. nastartujes, otacky lietaju, motor to mozno niekedy neustoji a zhasne, trva to tak 2 - 3sekundy
2. ked po tomto ustaleni tuknem do plynu, tak otacky idu dole, namiesto hore, tiez s moznostou skapania . Toto viem navodit tak do 10sekund po nastartovani, potom je secko ok
vidim to na presun do inej temy
1. nastartujes, otacky lietaju, motor to mozno niekedy neustoji a zhasne, trva to tak 2 - 3sekundy
2. ked po tomto ustaleni tuknem do plynu, tak otacky idu dole, namiesto hore, tiez s moznostou skapania . Toto viem navodit tak do 10sekund po nastartovani, potom je secko ok
vidim to na presun do inej temy
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
kh: jasne, ze to je iny problem. Ja len, ze ford to nema odchytane bohvie ako. Lebo takto "sialene" sa spravat RJ som malokedy videl
Myslim aj ine spravanie sa - napr. rozbehnem sa normalne (aj to pomerne nedynamicky) na 1-ke,ale som v zapche, tak len dam neutral potom, ale idiotska RJ si mysli, ze chcem radit vyssie a vyzenie otacky cez 2 tis. (aj ked som plyn pustil a vyradil len napr. na 1500 otackach), potom to klesne a pre istotu este raz zopakuje. Ked sa vsak uplne pianko rozbehnem, takmer bez plynu a vyradim, RJ uz si nemysli, ze chcem radit vyssie. Alebo s tymi otackami a neutralom...
Cize moj nazor je taky, ze je to standardne spravanie sa motora/RJ/auta/etc... a to preto, lebo niekto nieco bud neurobil poriadne alebo niekde setril, alebo potrebovali veelmi splnit emisnu normu so starym motorom, alebo nieco medzi tym...
Na stastie ma to az tak netrapi, ako ine veci
.

Cize moj nazor je taky, ze je to standardne spravanie sa motora/RJ/auta/etc... a to preto, lebo niekto nieco bud neurobil poriadne alebo niekde setril, alebo potrebovali veelmi splnit emisnu normu so starym motorom, alebo nieco medzi tym...


- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava
a to si este nevidel co robi RJ na 2.5T. uz to ani neriesim. napr. rovnaky dolu kopec, rovnaka rychlost, rovnaky den. prvy prejazd dolu na 5tke aktualna spotreba 0.0, o 20 minut, druhy prejazd dolu na 5tke aktualna spotreba 3.6
alebo ako sa pripravuje na radenie, neurobis co caka, rozhadzes ho, odmeni sa ti stratou vykonu alebo niecim
ono, cim zlozitejsie motory, preplnanie, priame vstrekovanie atd, atd, znamena, ze je viacej a viacej elektroniky, typicky elektronicky plyn, RJ podla programu sa rozhodne ci zvysi vykon alebo nie, tvoj povel je len spustac nejakeho procesu v RJ
akakolvek chybicka v tychto systemoch ti moze pokazit dobry pocit z takeho auta
a najlepsie na tom je, ze cim je to auto drahsie, tym viac je v nom takejto elektroniky

alebo ako sa pripravuje na radenie, neurobis co caka, rozhadzes ho, odmeni sa ti stratou vykonu alebo niecim

ono, cim zlozitejsie motory, preplnanie, priame vstrekovanie atd, atd, znamena, ze je viacej a viacej elektroniky, typicky elektronicky plyn, RJ podla programu sa rozhodne ci zvysi vykon alebo nie, tvoj povel je len spustac nejakeho procesu v RJ

akakolvek chybicka v tychto systemoch ti moze pokazit dobry pocit z takeho auta
a najlepsie na tom je, ze cim je to auto drahsie, tym viac je v nom takejto elektroniky

Naposledy upravil(a) killerhammer dne 19.10.2009 10:25, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů