Stránka 1 z 2
Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 14:23
od rocky7x
Dobry den,
Som cerstvym vlastnikom Ford Focus Collection X 1,8 benzin. Zatial som velmi spokojny s autom, musim uznat ze je to skutocny skvost

Vsimol som si vsak 2 veci, na ktore by som sa chcel spytat, ci su normalne:
1. Pri stlaceni plynoveho pedalu, otacky motora sa nezdvihnu hned. Je tam male oneskorenie, cca 1/2 sekundy, ktore mi zatial ale sposobilo zopar "skapani" pri pohynani

Je to normalne chovanie?
2. Mam na tom Focuse tempomat, ktory ma zrychlovacie a spomalovacie tlacitka. Pri stlaceni zrychlovacieho tlacitka mam pocit ze to auto "potiahne" viac nez pri rovnakych otackach stlacenim plynoveho pedalu (hoci aj poriadne) - ma to nejaky dovod? Neviem ci je to iba moj subjektivny pocit, alebo je v tom skutocne rozdiel, ale tiez sa mi zda ze pri zapnutom tempomate, stlacenim pedalu auto menej "taha" nez ked je tempomat vypnuty - je na to nejaky dovod?
Zatial sa mi nepodarilo najst odpoved na tieto otazky a neviem ci je to iba moj subjektivny pocit (najma otazka c. 2).
S pozdravom,
rocky
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 16:10
od Anndy
1. to je pri nastartovani, alebo vzdy?
2. to co pises nepozorujem.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 16:58
od KUTY
1. mam ten isty pocit...na FFI som dupol a slo to hned do otacok (lanko plynu) a tu mi to pride, ze je to cele prespikovane elektronikou
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 17:08
od Quickie
2. mám taky isty pocit. ale neriešim to. ja som to daval za "vinu" tomu že mám automat. prevodovku.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 20:26
od rocky7x
To Andy:
1. je to vzdy v podstate najviac je to citit pri pohynani v 1. stupni, lebo treba skor pritlacit plyn nez pustat spojku - inak zdochne, alebo "zatrepu valce". Ale v podstate pri zrychlovani uz z 2->3 a dalsich stupnoch je to badat menej, lebo tam ten prechod nie je taky prudky, resp je plynuly. V podstate som si na to uz zvykol, a pri prudkom zrychlovani je to aj celkom vyhoda, lebo tym ze skor stlacim plyn tak to auto rychlejsie zrychluje a hned bere ked pomalsie pustam spojku. Ale zaujimalo ma v podstate ci je to vada mojho Focusa, alebo je to "rozsireny jav" - proste ci je to bug alebo feature

V podstate je to len vec zvyku, jediny nedostatok je pri pohynani sa do kopca bez rucnej, lebo sa vzdy pohnem trochu dozadu - kym ten plyn zaberie, ked prehodim nohu z brzdy na plyn.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 20:34
od Anndy
moze to byt, takto detailne som to neskumal. obvykle len niektore diesle funguju tak, ze zacnem spojkou a plyn nemusim moc stlacat. Ale poznam aj opacne.
Ono elektronicke plynove pedale uz asi nemaju taku dobru reakcnu dobu.
Ked sa zamyslim nad tymm, co popisujes, tak proste vo velmi-spomalenom casovom useku sa deje, to co popisujes. Ale podla mna je to uplne normalne u vacsiny aut.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 20:45
od miro
elektronicky plyn ma vacsiu odozvu
tempomatom nepridavam pouzivam iba na udrziavanie rychlosti ale moze to byt sposobene tou odozvou lebo ak uz mas nohu na plyne a pridavas odozva je urcite mensia ako ked ides na tempomate a ides pridat plynom
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 21:31
od Anndy
rocky:
inak ked si chces s tym motorom uzit (potesit sa z neho), tak ho pod 4 tis. otacok nepustaj, naopak tam zacni a tlac ho az do maxima.
vtedy je zivy, pekne znie, konecne nevybruje, atd...
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 06.05.2009 22:35
od PeS
rocky7x píše:
1. Pri stlaceni plynoveho pedalu, otacky motora sa nezdvihnu hned. Je tam male oneskorenie, cca 1/2 sekundy, ktore mi zatial ale sposobilo zopar "skapani" pri pohynani

Je to normalne chovanie?
2. Mam na tom Focuse tempomat, ktory ma zrychlovacie a spomalovacie tlacitka. Pri stlaceni zrychlovacieho tlacitka mam pocit ze to auto "potiahne" viac nez pri rovnakych otackach stlacenim plynoveho pedalu (hoci aj poriadne) - ma to nejaky dovod? Neviem ci je to iba moj subjektivny pocit, alebo je v tom skutocne rozdiel, ale tiez sa mi zda ze pri zapnutom tempomate, stlacenim pedalu auto menej "taha" nez ked je tempomat vypnuty - je na to nejaky dovod?
Ad 1 - taky mám ten pocit (FoFo II 2005) ale jen tak 1/4 sekundy při sešlápnutí plynu.
Spíš pozoruju opak při puštění plynu to ještě asi 3/4 sekundy jede. Pořád si na to
nemůžu zvyknout - při řazení pustím plyn a hned šlapu spojku a motor ještě zařve
jak u žáka autoškoly...
Ad 2 - tohle nepozoruju na tempomat to zrychluje pomaleji než když šlápnu na plyn. Jen
by ta regulace mohla být vymakanější - mělo by to začít ubírat před dosažením
cílové rychlosti. Takhle to táhne a když dosáhne nastavenou rychlost tak hodně
ubere až to malinko škubne.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 07.05.2009 07:38
od mehturt
1. toto som si nevsimol, ale cital som tu uz viac krat na fore
2.
Pri stlaceni zrychlovacieho tlacitka mam pocit ze to auto "potiahne" viac nez pri rovnakych otackach stlacenim plynoveho pedalu (hoci aj poriadne) - ma to nejaky dovod?
Citim to tak isto, dovod tam myslim nejaky racionalny nie je - proste je to tak implementovane

.
Neviem ci je to iba moj subjektivny pocit, alebo je v tom skutocne rozdiel, ale tiez sa mi zda ze pri zapnutom tempomate, stlacenim pedalu auto menej "taha" nez ked je tempomat vypnuty - je na to nejaky dovod?
Toto tiez pozorujem, myslim ze dovod je ten ze ked mas tempomat a chces zrychlit plynovym pedalom, musis ho dat do urcitej polohy, kym sa dostanes na tie otacky, ake mas v skutocnosti, az potom zacnes skutocne pridavat - teda zda sa ze najprv stlacas plyn ale auto nezrychluje.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 07.05.2009 09:37
od Rumbo
PeS píše:
Ad 1 - taky mám ten pocit (FoFo II 2005) ale jen tak 1/4 sekundy při sešlápnutí plynu.
Spíš pozoruju opak při puštění plynu to ještě asi 3/4 sekundy jede. Pořád si na to
nemůžu zvyknout - při řazení pustím plyn a hned šlapu spojku a motor ještě zařve
jak u žáka autoškoly...
Toto iste mam na svojom FF1 ale iba pri vyuzivani turba 'naplno'. Pri pohodovej jazde som tento 'efekt' nespozoroval.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 07.05.2009 09:49
od Anndy
Dnes som sa na to zameral.
Nikdy mi to tak neprislo, ale mehturt ma pravdu, proste tlacitko okamzite zaberie a "prida" plyn, kdezto pedal treba dostat najprv do polohy, podla rychlosti a potom az zacne pridavat. Preto mi to prislo logicke a nezamyslal som sa nad tym. A cim vyssia rychlost, tym je to asi viac viditelne.
k bodu 1. Podla mna moc rychlo pustas spojku. Treba zvyk a nic ine

.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 07.05.2009 09:57
od rocky7x
Dakujem vsetkym za konstruktivne odpovede, myslim si, ze sa moja zahada plynoveho pedala vyriesila

Inac to s tymi 4000 otackami som si uz vsimol, ze ked sa k nim blizim, tak to potiahne o dost razantnejsie. Len este to nechcem nejako vytacat, lebo je auto v zabehu a predajca mi povedal ze prvych 5000 km nemam s tym chodit nejako velmi nad 3000-3500 rpm. Co v podstate znamena, ze fun s tym autom bude az potom

Dat si tak vylet to Roterdamu a naspat a je to

Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 07.05.2009 10:13
od Anndy
dobre taha aj od 1750 vyssie, najhorsie medzi 3 a 4 tis.
Re: Otazka ohladom plynoveho pedala
Napsal: 16.06.2009 14:16
od Kačud
Mám ten samý problém s plynem. Sešlápnu pedál a nic. Po chvilce se rozmyslí a jedem. Normálně mi to nevadí, ten okamžik než auto zareaguje je velmi krátký, ale když chci rychle vystřelit z křižovatky tak na to musím myslet nebo mi to chcípne. Je to k vzteku. Mají tyto problémy i FF první generace s benzínovým motorem? Nebo je to specialita dieselů?