Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 19:29

Zdravím všechny Focusáky a měl bych dotázek.Mám 1.8 16V benzína r.v.99 a baterka mě ted v zimě zase vystřeluje ručičky,což ostatně dělala i loni v zimě,ale vydržela zatím do ted :) Je tam 43Ah origoš Ford,ale je na ní vyraženo 11-04,takže skoro 5 let stará a hlavně amperážně slabá než tam je doporučená.V čem je problém......v tom,že když nastartuji auto,zapnu světla a do toho zapnu vyhřívání předního a zadního skla,tak mě pohasne osvětlení přístrojové desky.Mám objednanou orig.ve Fordu 60Ah za 2844,-Kč.Je to ale opravdu batérkou,nebo ji vyměním a bude to dělat stále?Já jen,jestli to není třeba altíkem?Jinak při zapnutí vyhřívání těch skel mě poklesnou i volnoběžné otáčky z cca 1200 na asi 1000. :? Děkuji za odpověd
Naposledy upravil(a) GHIA dne 06.01.2009 20:35, celkem upraveno 1 x.
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od focusik » 06.01.2009 19:39

A ty sa tomu cudujes, ked po nastartovani pozapinas naraz vsetky mozne spotrebice a hlavne tie, ktore maju velky odber ? Tie ti stiahnu vsetku elektriku ! A ta baterka je fakt malo, mala by tam byt 55Ah.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1693
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od Jemar » 06.01.2009 19:57

Změřit si dobíjení určitě neuškodí.
pelen píše:V zasuvce zapalovace a melo by byt cca 14,6 V po nastartovani.

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:08

A ještě jsem zapomněl k tomu dodat,že i přední světla když je zaplé vyhřívání pohasnou a jakmile se vypne čelní sklo,tak se vrátí do normálu.Jdu do auta poměřit tu zásuvku zapalovače.Dík
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od Ahmed » 06.01.2009 20:15

Pohasínání světel je normální, čelní sklo bere kolem 40A a když máš altík na 80A a máš navíc zaplé světla, určitě i ventilátor a vyhřívání zadního okna, tak si spočítej kolik to dělá dohromady :wink: Silnější baterka tomu moc nepomůže, protože ti při tom zatížení klesne napětí které dává alternátor a dost možná to v tu chvíli jede jenom z baterky. Změř si kolik máš napětí bez zaplých spotřebičů a pak pozapínej všechno co jde a změř znova. Když to bude bez zatížení kolem 14,5V, tak je to ok a při zátěži by to nemělo jít pod 13,xxV. Akorát se mi zdají divné ty otáčky, protože když něco zapneš, tak sice poklesnou, ale zase by se měly vrátit zpátky.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:28

Tak jsem došel od auta a proběhlo měření.Výsledky:po nastartování bez zatížení 14,39V(měřeno v zásuvce zapalovače a multimetrem za 200,-Kč,tak nebude 100%,jinej ted nemám :( ).Po zapnutí zadního okna 14,20 a po zapnutí čelního skla kolem 14V a když jsem do toho zapl i světla,tak to lítalo kolem 13V.A otáčky stále pokleslý.Vrátí se,ale jen o něco.Tipoval bych tak 1050 ot.Jinak ventilátor rychlost 2.
Naposledy upravil(a) GHIA dne 06.01.2009 20:38, celkem upraveno 1 x.
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:33

A pokaždé ráno mě vylítnou ručičky budíků a pak se vrátí do normálu.Ale když třeba startuji v průběhu dne,kdy jsem to prohnal třeba cestou do práce tam a zpátky 80km,tak už to nedělá během dne.Většinou jen ráno,když je auto studené(parkuji u baráku).No jedná se mě o to,abych nekoupil baterku v domění,že bude vše v poho a pak zjistím,že třeba altík je špatný :cry:
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 608
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od Stenly » 06.01.2009 20:37

Ta baterka bude mít už dost. Mě sice při startování nevystřelují ručky, ale jak je chladno,tak se mi pravidelně rozsvicuje kontrolka ABS. Startuje ale i teď v mrazech bez problémů, je to 2 roky stará Varta 55Ah. Teď v téhle zimě mi rozsvicuje při startu kontrolka ABS i u 4 měsíce staré octávky, takže to beru jako normální věc.
A tomu pohasínání palubky se při tom odběru nediv :wink:
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:41

Stenly píše:Ta baterka bude mít už dost. Mě sice při startování nevystřelují ručky, ale jak je chladno,tak se mi pravidelně rozsvicuje kontrolka ABS. Startuje ale i teď v mrazech bez problémů, je to 2 roky stará Varta 55Ah. Teď v téhle zimě mi rozsvicuje při startu kontrolka ABS i u 4 měsíce staré octávky, takže to beru jako normální věc.
A tomu pohasínání palubky se při tom odběru nediv :wink:
No kdesi tady na foru o těch ručičkách psali kluci,že je to baterkou a to už mě dělalo loni v zimě,tak ted když jezdím 80km do práce nechci riskovat,že pujdu zpátky pěšo a jdu radši do nové a hlavně té co tam má být a né náké 43Ah z Fiesty či z 1.4 Focuse nebo odkud to vzal předchozí majitel :) A jen jsem potřeboval vědět,jestli je altík v poho a nebudu muset pak řešit ještě ho :evil:
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
Šimi
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vrbice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od Šimi » 06.01.2009 20:44

nevím jak silnou batérku mám ale dělá to i mně, Nastartuju, jak začne dobijet altík tak se mi automaticky rožnou světla. Když zapnu přední výhřev tak otáčky o něco padnou a hned se zase vrátí.Světla se trochu stlumí, ventilátor spomalí. Když zapnu ještě zadní výhřev otáčky zase zakolísaj ale míň. Iná reakce není. Řekl bych že je to normál. Ještě je možnost aby ti tu baterku promněřili pokud to nezvládnš sám ať nedopadneš jak švára s Felicii. Vím že to sem nepatří ale napíšu mou skušenost s baterkou. Blbě mu to startovalo tak sem mu koupil nový svíčky ale on nemněl čas si je vymněnit. Jednoho krásnýho dne došel k auti a nenastartoval. V domnění že je mrtvá baterka tak auto stálo mněsíc na místě protože nemněl čas si jet koupit novou. Po mněsíci si ji tedy jel koupit ale starou si předtím nechal promněřit a zjistil že baterka je OK. Vymněnil svíčky a auti zase šlape jako hodinky :lol:
Ford Focus het.,r.v.98,74Kw,1,6 Ghia - benzin
Obrázek

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:45

Jinak pro všechny co by chtěli kupovat nový baterky od Forda,tak mě u nás v Kroměříži v Kotojedech řekli,že Ford už začal dělat jen 3 typy baterek a to 44Ah,60Ah a 80Ah.Prý před tím bylo na výběr z hodně druhů a ted to stáhli na 3.No aspon nebudou chaosy v 50,55,58 a 60Ah,71Ah či kolik toho vlastně vůbec bylo :lol:
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od Ahmed » 06.01.2009 20:47

Já myslím, že ta baterka stačí. Ten motor zase není tak těžký :wink: Kdybys ji pořádně nabil, tak by třeba ještě rok vydržela. V těch mrazech není čemu se divit, ale když jezdíš tak daleko, tak se stihne aspoň trochu dobít. A vzhledem k tomu, jaké jsou teď podmínky a nastartuješ každý den bez problému, tak bych to neřešil. A i kdyby klekla, tak to můžeš nastartovat přes kabely nebo zajít někam do marketu a baterku koupit novou. V dnešní době už na ni nemusíš týden čekat a můžeš ji koupit na každém rohu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:48

Šimi píše:nevím jak silnou batérku mám ale dělá to i mně, Nastartuju, jak začne dobijet altík tak se mi automaticky rožnou světla. Když zapnu přední výhřev tak otáčky o něco padnou a hned se zase vrátí.Světla se trochu stlumí, ventilátor spomalí. Když zapnu ještě zadní výhřev otáčky zase zakolísaj ale míň. Iná reakce není. Řekl bych že je to normál. Ještě je možnost aby ti tu baterku promněřili pokud to nezvládnš sám ať nedopadneš jak švára s Felicii. Vím že to sem nepatří ale napíšu mou skušenost s baterkou. Blbě mu to startovalo tak sem mu koupil nový svíčky ale on nemněl čas si je vymněnit. Jednoho krásnýho dne došel k auti a nenastartoval. V domnění že je mrtvá baterka tak auto stálo mněsíc na místě protože nemněl čas si jet koupit novou. Po mněsíci si ji tedy jel koupit ale starou si předtím nechal promněřit a zjistil že baterka je OK. Vymněnil svíčky a auti zase šlape jako hodinky :lol:
No s časem to mám někdy na štíru taky,ale svíčky jsem tam dával Motorcraft platinový origoše před rokem a najel jsem na ně tak 20 tis.max,tak svíčky budou snad v pořádku:-)
Naposledy upravil(a) GHIA dne 06.01.2009 20:58, celkem upraveno 1 x.
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od GHIA » 06.01.2009 20:51

Ahmed píše:Já myslím, že ta baterka stačí. Ten motor zase není tak těžký :wink: Kdybys ji pořádně nabil, tak by třeba ještě rok vydržela. V těch mrazech není čemu se divit, ale když jezdíš tak daleko, tak se stihne aspoň trochu dobít. A vzhledem k tomu, jaké jsou teď podmínky a nastartuješ každý den bez problému, tak bych to neřešil. A i kdyby klekla, tak to můžeš nastartovat přes kabely nebo zajít někam do marketu a baterku koupit novou. V dnešní době už na ni nemusíš týden čekat a můžeš ji koupit na každém rohu.
No asi díky každoročnímu předzimnímu oživení na nabíječce mě vydržela do ted,ale přeci jen 5 let je 5 let a když tam chcou 55Ah,tak ju tam pro sychr vrazím.Jako je pravda,že skoro 3ku za baterku je dost,ale tak když je potřeba,nedá se nic dělat.A z marketu nechci.Radši at vydrží déle,než náká no name z Tesca a za rok budu kupovat novou :x
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohasínání osvětlení přístrojové desky.

Příspěvek od Forny » 06.01.2009 21:14

Z Tesca bych ji taky nekupoval, ale co se podivat na netu, treba tohle: Varta 55Ah 2034 Kc http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/in ... ts_id=3983

Myslim ze vyber je slusnej a jak jsem se dneska presvedcil, tak v jednom "fordu" mi nabyzeli matice na plechove disky za 58 Kc/ks a v jinem mi to same prodali za 32 Kc/ks a kdybych na to nepospichal, tak bych je mozna sehnal levneji. Jde o to tomu venovat trochu casu a usili a hledat, ne kazdej je poctivej a nesnazi se nas napalit :cry:
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti