Stránka 1 z 1
Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 29.12.2008 21:00
od Bici
Ahoj všichni tak jsem si konečne koupil vysněný Focus 1,6 Tdci Titanium a jsem přímo nadšen

Jen jedna věc mi dělá malinko starosti a to dunění motoru spolu s jemnými vybraceni mezi 1900 - 2100 otáčky. Zřetelné zejména na 5 kvalt. V ostatním rozsahu otáček- naprosto kultivovaný chod, motor téměř není slyšet Je to tohoto typu motoru normální nebo je třeba do servisu? Díky za vaše zkušenosti.
Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 29.12.2008 22:56
od KubaU
Dělá mi to taky, tedy nevím jestli bych to nazval duněním, ale mírné vibrace tam jsou - jen bych řekl spíš mezi 1800-2000 otáčkami. Když na to šlapu, tak se autu viditelně nechce a reakce z motoru tomu odpovídají - jako by byl zařazený příliš nízký stupeň. Nad 2000 a nebo při ustálené jízdě je všechno OK; tak tam na akceleraci prostě hodím nižší rychlostní stupeň.
2,7 TDI u Terrana mi dělal totéž pod 1500 otáček, to byl ovšem skoro dvojnásobný motor, i když měl podobný výkon
Když jsem to tady po koupi auta pročítal, někde jsem to viděl už zmíněné od někoho se stejným motorem (teď to nemůžu najít), z toho jsem usoudil, že je to asi normální.
A nebo je to celkem běžná závada, kdo ví

Každopádně já už jsem najel 5000 km, a otáčkám těsně pod 2000 se vyhýbám přeřazením.
Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 30.12.2008 09:40
od Bici
Naprosto přesně vystiženo, má ještě někdo podobné zkušenosti?
Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 30.12.2008 23:57
od Marko
Neviem presne ako je to v manuali ale pri tom rozsahu otacok zacina byt ucinne turbo, tak je mozne ze je to nejaky nechceny "sprievodny" zvukovy jav.
Nieco podobne ako ked stihacka prekroci hranicu rychlosti zvuku

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 04.01.2009 23:24
od KubaU
Ještě bych měl dodat, že to dělá jen na čtyřku a pětku...
Osobně myslím, že je to relativně malý motor s celkem vysokým výkonem a dlouhým zpřevodováním, takže to prostě na ty delší převody chce vyšší otáčky, než je člověk zvyklý z "velkých" dieselů.
Ona benzínová 1,6ka by si při zrychlování na 1800 otáček na pětku taky myslím stěžovala

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 16.01.2009 10:37
od Bici
Problém vyřešen, povolená hadice vzduchového sání
Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 16.01.2009 10:46
od Bici
KubaU píše:Ještě bych měl dodat, že to dělá jen na čtyřku a pětku...
Osobně myslím, že je to relativně malý motor s celkem vysokým výkonem a dlouhým zpřevodováním, takže to prostě na ty delší převody chce vyšší otáčky, než je člověk zvyklý z "velkých" dieselů.
Ona benzínová 1,6ka by si při zrychlování na 1800 otáček na pětku taky myslím stěžovala

Dobrý den, tak to byla povolená hadice vzduchového sání, nepříjemný zvuk zmizel. Stále ale zůstávájí jemné vybrace spojené se mírně zvýšeným hlukem motoru v otáčkách 1800-2000. Podle servisu již zcela normální u tohoto typu motoru. Pořád to sice poslouchám, ale to už je jenom moje paranoia

Jinak teď řeším spotřebu, uváděnejch 4,8 se mi zdá nedosažitelnejch, mám tak 6,5. Uvidíme co na jaře. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005
Napsal: 16.01.2009 15:29
od KubaU
Díky za zprávu, já dunění nemám, a o tom zbytku si taky myslím, že je to normální. Jsem rád, že se to potvrdilo
4,8 se dá, při poklidné jízdě po okreskách v létě, ale celková průměrná spotřeba bude samozřejmě větší. Ty mrazy mají na spotřebu skutečně dost negativní efekt, nedělal bych si z toho hlavu.