Stránka 1 z 1

Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 29.12.2008 21:00
od Bici
Ahoj všichni tak jsem si konečne koupil vysněný Focus 1,6 Tdci Titanium a jsem přímo nadšen :) Jen jedna věc mi dělá malinko starosti a to dunění motoru spolu s jemnými vybraceni mezi 1900 - 2100 otáčky. Zřetelné zejména na 5 kvalt. V ostatním rozsahu otáček- naprosto kultivovaný chod, motor téměř není slyšet Je to tohoto typu motoru normální nebo je třeba do servisu? Díky za vaše zkušenosti.

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 29.12.2008 22:56
od KubaU
Dělá mi to taky, tedy nevím jestli bych to nazval duněním, ale mírné vibrace tam jsou - jen bych řekl spíš mezi 1800-2000 otáčkami. Když na to šlapu, tak se autu viditelně nechce a reakce z motoru tomu odpovídají - jako by byl zařazený příliš nízký stupeň. Nad 2000 a nebo při ustálené jízdě je všechno OK; tak tam na akceleraci prostě hodím nižší rychlostní stupeň.

2,7 TDI u Terrana mi dělal totéž pod 1500 otáček, to byl ovšem skoro dvojnásobný motor, i když měl podobný výkon :)

Když jsem to tady po koupi auta pročítal, někde jsem to viděl už zmíněné od někoho se stejným motorem (teď to nemůžu najít), z toho jsem usoudil, že je to asi normální.

A nebo je to celkem běžná závada, kdo ví :) Každopádně já už jsem najel 5000 km, a otáčkám těsně pod 2000 se vyhýbám přeřazením.

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 30.12.2008 09:40
od Bici
Naprosto přesně vystiženo, má ještě někdo podobné zkušenosti?

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 30.12.2008 23:57
od Marko
Neviem presne ako je to v manuali ale pri tom rozsahu otacok zacina byt ucinne turbo, tak je mozne ze je to nejaky nechceny "sprievodny" zvukovy jav.
Nieco podobne ako ked stihacka prekroci hranicu rychlosti zvuku :D :mrgreen:

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 04.01.2009 23:24
od KubaU
Ještě bych měl dodat, že to dělá jen na čtyřku a pětku...

Osobně myslím, že je to relativně malý motor s celkem vysokým výkonem a dlouhým zpřevodováním, takže to prostě na ty delší převody chce vyšší otáčky, než je člověk zvyklý z "velkých" dieselů.

Ona benzínová 1,6ka by si při zrychlování na 1800 otáček na pětku taky myslím stěžovala :wink:

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 16.01.2009 10:37
od Bici
Problém vyřešen, povolená hadice vzduchového sání

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 16.01.2009 10:46
od Bici
KubaU píše:Ještě bych měl dodat, že to dělá jen na čtyřku a pětku...

Osobně myslím, že je to relativně malý motor s celkem vysokým výkonem a dlouhým zpřevodováním, takže to prostě na ty delší převody chce vyšší otáčky, než je člověk zvyklý z "velkých" dieselů.

Ona benzínová 1,6ka by si při zrychlování na 1800 otáček na pětku taky myslím stěžovala :wink:
Dobrý den, tak to byla povolená hadice vzduchového sání, nepříjemný zvuk zmizel. Stále ale zůstávájí jemné vybrace spojené se mírně zvýšeným hlukem motoru v otáčkách 1800-2000. Podle servisu již zcela normální u tohoto typu motoru. Pořád to sice poslouchám, ale to už je jenom moje paranoia :) Jinak teď řeším spotřebu, uváděnejch 4,8 se mi zdá nedosažitelnejch, mám tak 6,5. Uvidíme co na jaře. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

Re: Dunění motoru 1,6 TDCI 2005

Napsal: 16.01.2009 15:29
od KubaU
Díky za zprávu, já dunění nemám, a o tom zbytku si taky myslím, že je to normální. Jsem rád, že se to potvrdilo :)

4,8 se dá, při poklidné jízdě po okreskách v létě, ale celková průměrná spotřeba bude samozřejmě větší. Ty mrazy mají na spotřebu skutečně dost negativní efekt, nedělal bych si z toho hlavu.