Stránka 1 z 2
Spojka
Napsal: 23.06.2006 14:40
od Ahmed
Stava se vam (co mate diesely), ze pri pousteni spojky ve vyssich otackach proklouzne? Kdyz treba jedu na dvojku a mam 2000 ot., vyslapnu spojku, pridam plyn nad 3000 ot. a pustim spojku, tak to trva tak dve sekundy, nez se vrati, drzi se to na tech 3000 a pak to klesne zpatky na 2100... Je to tim, ze hodne zabira turbo nebo mam setrit na novou spojku? Pri normalni jizde si nemyslim, ze by prokluzovala ve vyssich otackach, ani pri razeni. Tohle se mi stalo, kdyz jsem se chtel rychle rozjet a trosku jsem slapal po plynu. V poslednich dnech mam pocit, ze se to auto zacina rozpadat...

Napsal: 23.06.2006 20:04
od pelen
Myslím, že se mi to nestává, nijak to nepozoruju. Zvykl jsem si při řazení přidávat plyn až když je spojka sepnutá a spojku spínám zhruba při otáčkách motoru odpovídajících rychlosti auta a převodovému stupni. Dělám to už automaticky. Myslím, že se rozjíždím svižně. Když stojím první na červenou, nechávám ostatní auta vzadu.
Nerozumím tomu:
jet na 2 a mít 2000 ot/min, vyšlápnout spojku, přidat na 3000 ot/min a pak pustit spojku bez přeřazení zase na 2 - nechápu tento manévr.
Napsal: 25.06.2006 11:52
od Ahmed
Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
Napsal: 25.06.2006 12:25
od Skubi
Ahmed píše:Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
já teda nevím, ale já prvně brzdím a pak sešlapávám spojku podle potřeby jestli chci řadit nebo budu zastavovat.

Napsal: 25.06.2006 17:54
od pelen
Ahmed píše:Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
Já brzdím s motorem, když se snižují otáčky tak podřazuji a zase brzdím s motorem.
Klimu nemám, možná to bude tím, že motor i při chodu naprázdno je zatížen klimou a jiným způsobem vyhodnocuje optimální otáčky.
stejnej problém
Napsal: 12.07.2006 11:57
od Chrom
Ahmed píše:Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
Takhle se mi to chová taky:-( a nevím co s tím, když se došourávám k semaforu a blikne zelená, chci se rozjet na dvojku se zapnutou klimou, tak se mi to začne dusit a musím buď podřadit na 1 nebo přidat víc plynu, ale to se kurví spojka:-((
Re: stejnej problém
Napsal: 12.07.2006 12:30
od swm
Chrom píše: Takhle se mi to chová taky:-( a nevím co s tím, když se došourávám k semaforu a blikne zelená, chci se rozjet na dvojku se zapnutou klimou, tak se mi to začne dusit a musím buď podřadit na 1 nebo přidat víc plynu, ale to se kurví spojka:-((
Imho je to normalni. Se zaplou klimou se proste radeji rozjizdet na 1. Stejnou zkusenost mam i s dieslovym Meganem.
Napsal: 14.07.2006 18:47
od messer
2Ahmed. To co popisuješ se mi stávalo např. při rychlém sešlápnutím spojky a přeřazením - např. úprk z křižovatky - způsobovaloto malé obložení na spojce- došlo k vysunutí pístku a vystříknutí brzdové kapaliny na obložení a prokluzovalo to, než se vypálila. V kopci spojka držela a neprokluzovala se. Zjstil jsem důvod až ve chvíli kdy spojka byla zcela nefunkční díky úbytku brzdové kapaliny v nádržce, - ještě, že to má Ford vyřešený tak, ža nejdřív odejde spojka a pak brzdy
Napsal: 19.07.2006 08:11
od erikm1
to ahmed: konkretne situaciu, ktoru popisujes som nespozoroval, ale spojka ako keby preklzovala na 4. a 5. stupni po silnejsom zoslapnuti plynu. Na 4. stupni je to okolo 70 km/h a pri 5. asi od 110km/h, co mi vadi hlavne pri predbiehani...

Napsal: 20.07.2006 18:54
od Ahmed
erikm1 píše:to ahmed: konkretne situaciu, ktoru popisujes som nespozoroval, ale spojka ako keby preklzovala na 4. a 5. stupni po silnejsom zoslapnuti plynu. Na 4. stupni je to okolo 70 km/h a pri 5. asi od 110km/h, co mi vadi hlavne pri predbiehani...

Tak v tom pripade to mas asi horsi, mi to dela jenom pri razeni. Na 4 a 5 to vubec nejede, tak nevidim duvod, proc by to prokluzovalo, po plynu muzu slapat jak chci, reaguje tak do 1/2 a pak uz to jede porad stejne, i kdyz to dam k podlaze - jenom pri vysokych otackach to jede trosku rychleji
Ale uz me ta spojka nasrala, protoze to fakt neni moc dobre, navic, kdyz poustim predal, tak neni uplne uvolneny a je slyset to docvaknuti spojky, takze to skube a pri razeni rychlosti musim vzdycky pridat vice plyn. V praci jezdim se zanovnim Transitem a kdyz pak sednu do mojeho Focuse, tak mam problem vydrzet s nervama, abych dojel domu a ten bodovy system me dozira jeste vice. Mit to auto pres rok, tak uz je prodane, kdybych o tom mel rozhodnout zrovna dneska

Napsal: 20.08.2006 12:07
od Ahmed
Taaak a spojka je jak v novem aute. 4800,- sada + nejaky baksis za praci. Celkem spojka + serizeni ventilu + pylovy filtr + nastaveni vika kufru, steracu + nova brzdovka a odvzdusneni spojky + sit na zavazadla do kufru + ucpani EGR ventilu + diagnostika = 8260,-
Jinak spojka uz byla totalne K.O., dival jsem se na ni. Treci kotouc uz nebyl treci, bo uz na nem nic nebylo. Navic v nem byly popraskane pruziny = duvod proc mi to skubalo pri prudsim zrychleni nad 2000ot., prokluzovala, skubala, atd.
Re: Spojka
Napsal: 28.01.2011 21:49
od Wirus
Ahojte, chcel by som sa spytat ci niekto nasiel pricinu toho preklzu na 4. a 5.tom prevodovom stupni - totiz sa mi stava to iste.
Mam 1.8micku diesel rocnik 2000. Vsetko ok, prevodovka funguje, spojka tiez... Problem mam len na 4tom a 5tom prevodovom stupni. Ked napriklad pri 100ke zaradim 5ku, pri silnejsom stlaceni plynu mi vyletia otacky motora ako keby bola spojka stale vyslapnuta - asi po 3 sekundach sa rychlost akoby dostane sama do zaberu (ako keby som pustil vyslapnutu spojku).
Re: Spojka
Napsal: 29.01.2011 12:34
od piechnik
Asi spojka prokluzuje

jarek
Re: Spojka
Napsal: 29.01.2011 12:59
od Wirus
piechnik píše:Asi spojka prokluzuje

jarek
No... ok

fain... ale co s tym teraz ? ci do servisu a dalej sa nestarat ?

Re: Spojka
Napsal: 29.01.2011 20:00
od V12
Bude sa to zhorsovat. Vymenit.