Spojka

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Spojka

Příspěvek od Ahmed » 23.06.2006 14:40

Stava se vam (co mate diesely), ze pri pousteni spojky ve vyssich otackach proklouzne? Kdyz treba jedu na dvojku a mam 2000 ot., vyslapnu spojku, pridam plyn nad 3000 ot. a pustim spojku, tak to trva tak dve sekundy, nez se vrati, drzi se to na tech 3000 a pak to klesne zpatky na 2100... Je to tim, ze hodne zabira turbo nebo mam setrit na novou spojku? Pri normalni jizde si nemyslim, ze by prokluzovala ve vyssich otackach, ani pri razeni. Tohle se mi stalo, kdyz jsem se chtel rychle rozjet a trosku jsem slapal po plynu. V poslednich dnech mam pocit, ze se to auto zacina rozpadat... :roll:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 23.06.2006 20:04

Myslím, že se mi to nestává, nijak to nepozoruju. Zvykl jsem si při řazení přidávat plyn až když je spojka sepnutá a spojku spínám zhruba při otáčkách motoru odpovídajících rychlosti auta a převodovému stupni. Dělám to už automaticky. Myslím, že se rozjíždím svižně. Když stojím první na červenou, nechávám ostatní auta vzadu.
Nerozumím tomu:
jet na 2 a mít 2000 ot/min, vyšlápnout spojku, přidat na 3000 ot/min a pak pustit spojku bez přeřazení zase na 2 - nechápu tento manévr.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 25.06.2006 11:52

Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 25.06.2006 12:25

Ahmed píše:Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
já teda nevím, ale já prvně brzdím a pak sešlapávám spojku podle potřeby jestli chci řadit nebo budu zastavovat. :wink:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 25.06.2006 17:54

Ahmed píše:Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
Já brzdím s motorem, když se snižují otáčky tak podřazuji a zase brzdím s motorem.
Klimu nemám, možná to bude tím, že motor i při chodu naprázdno je zatížen klimou a jiným způsobem vyhodnocuje optimální otáčky.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Chrom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

stejnej problém

Příspěvek od Chrom » 12.07.2006 11:57

Ahmed píše:Kdyz dojizdis ke krizovatce 20-30km/h, vyslapnes spojku, kdybys treba potreboval brzdit, pak vidis, ze to pred tim autem stihnes, kdyz prudce pridas, ale kdybys tu spojku pustil normalne, tak se ti to zacne dusit a jeste se zapnutou klimou... Takze by nakonec z rychleho uprku bylo sourani se pres krizovatku.
Takhle se mi to chová taky:-( a nevím co s tím, když se došourávám k semaforu a blikne zelená, chci se rozjet na dvojku se zapnutou klimou, tak se mi to začne dusit a musím buď podřadit na 1 nebo přidat víc plynu, ale to se kurví spojka:-((
Ford Focus 1.8 TDDi 2000, sedan, Ghia
Obrázek

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Re: stejnej problém

Příspěvek od swm » 12.07.2006 12:30

Chrom píše: Takhle se mi to chová taky:-( a nevím co s tím, když se došourávám k semaforu a blikne zelená, chci se rozjet na dvojku se zapnutou klimou, tak se mi to začne dusit a musím buď podřadit na 1 nebo přidat víc plynu, ale to se kurví spojka:-((
Imho je to normalni. Se zaplou klimou se proste radeji rozjizdet na 1. Stejnou zkusenost mam i s dieslovym Meganem.
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
messer
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od messer » 14.07.2006 18:47

2Ahmed. To co popisuješ se mi stávalo např. při rychlém sešlápnutím spojky a přeřazením - např. úprk z křižovatky - způsobovaloto malé obložení na spojce- došlo k vysunutí pístku a vystříknutí brzdové kapaliny na obložení a prokluzovalo to, než se vypálila. V kopci spojka držela a neprokluzovala se. Zjstil jsem důvod až ve chvíli kdy spojka byla zcela nefunkční díky úbytku brzdové kapaliny v nádržce, - ještě, že to má Ford vyřešený tak, ža nejdřív odejde spojka a pak brzdy

erikm1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od erikm1 » 19.07.2006 08:11

to ahmed: konkretne situaciu, ktoru popisujes som nespozoroval, ale spojka ako keby preklzovala na 4. a 5. stupni po silnejsom zoslapnuti plynu. Na 4. stupni je to okolo 70 km/h a pri 5. asi od 110km/h, co mi vadi hlavne pri predbiehani... :?
2002 Focus 1.8 TDDi kombi, Diamond White, K&N air
https://whitegroup.stavnaty.net
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 20.07.2006 18:54

erikm1 píše:to ahmed: konkretne situaciu, ktoru popisujes som nespozoroval, ale spojka ako keby preklzovala na 4. a 5. stupni po silnejsom zoslapnuti plynu. Na 4. stupni je to okolo 70 km/h a pri 5. asi od 110km/h, co mi vadi hlavne pri predbiehani... :?
Tak v tom pripade to mas asi horsi, mi to dela jenom pri razeni. Na 4 a 5 to vubec nejede, tak nevidim duvod, proc by to prokluzovalo, po plynu muzu slapat jak chci, reaguje tak do 1/2 a pak uz to jede porad stejne, i kdyz to dam k podlaze - jenom pri vysokych otackach to jede trosku rychleji :roll:
Ale uz me ta spojka nasrala, protoze to fakt neni moc dobre, navic, kdyz poustim predal, tak neni uplne uvolneny a je slyset to docvaknuti spojky, takze to skube a pri razeni rychlosti musim vzdycky pridat vice plyn. V praci jezdim se zanovnim Transitem a kdyz pak sednu do mojeho Focuse, tak mam problem vydrzet s nervama, abych dojel domu a ten bodovy system me dozira jeste vice. Mit to auto pres rok, tak uz je prodane, kdybych o tom mel rozhodnout zrovna dneska :x
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 20.08.2006 12:07

Taaak a spojka je jak v novem aute. 4800,- sada + nejaky baksis za praci. Celkem spojka + serizeni ventilu + pylovy filtr + nastaveni vika kufru, steracu + nova brzdovka a odvzdusneni spojky + sit na zavazadla do kufru + ucpani EGR ventilu + diagnostika = 8260,-
Jinak spojka uz byla totalne K.O., dival jsem se na ni. Treci kotouc uz nebyl treci, bo uz na nem nic nebylo. Navic v nem byly popraskane pruziny = duvod proc mi to skubalo pri prudsim zrychleni nad 2000ot., prokluzovala, skubala, atd.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spojka

Příspěvek od Wirus » 28.01.2011 21:49

Ahojte, chcel by som sa spytat ci niekto nasiel pricinu toho preklzu na 4. a 5.tom prevodovom stupni - totiz sa mi stava to iste.

Mam 1.8micku diesel rocnik 2000. Vsetko ok, prevodovka funguje, spojka tiez... Problem mam len na 4tom a 5tom prevodovom stupni. Ked napriklad pri 100ke zaradim 5ku, pri silnejsom stlaceni plynu mi vyletia otacky motora ako keby bola spojka stale vyslapnuta - asi po 3 sekundach sa rychlost akoby dostane sama do zaberu (ako keby som pustil vyslapnutu spojku).

Uživatelský avatar
piechnik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 853
Registrován: 09.05.2009 16:04
Bydliště: ostrava

Re: Spojka

Příspěvek od piechnik » 29.01.2011 12:34

Asi spojka prokluzuje :?: jarek

Uživatelský avatar
Wirus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spojka

Příspěvek od Wirus » 29.01.2011 12:59

piechnik píše:Asi spojka prokluzuje :?: jarek
No... ok :) fain... ale co s tym teraz ? ci do servisu a dalej sa nestarat ? :)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spojka

Příspěvek od V12 » 29.01.2011 20:00

Bude sa to zhorsovat. Vymenit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti