Stránka 1 z 2

přebíjení

Napsal: 22.06.2006 19:14
od hihi
takže mi altík určitě přebíjí...
fakta: při cca 3tis. ot. se rozsvěcí kontrolka, napětí je tehdy těsně pod 16V

Regulátor je vyměněný za nový...

Prý je "někde nějaký relátko, co spíná nějaký diody a asi je v přístrojovce". Ví někdo víc?

Díky.

Napsal: 22.06.2006 19:46
od pelen
16V je naměřeno v palubní síti nebo přímo na baterce?
Někde je tady odkaz na soubor ford_focus_2002.pdf, který obsahuje schéma obvodu pro nabíjení (Charging Circuit). Alternátor spolupracuje jen s obvodem uvniř alternátoru a s jednotkou PCM (Powertrain Control Module). V nabíjecím obvodu není zapojeno žádné relé.
Nejsou přehozeny některé vodiče u alternátoru?
na č. 1 - šedý
na č. 2 - modrý
na č. 3 - červený
na B+ - 2 červené (velký průřez)

Napsal: 22.06.2006 22:18
od hihi
Naměřeno na baterce. Lítá to k 17ti... (cca 4tis. ot.).

Pdfko už mám, skouknu to. Drátky taky... Díky.

Napsal: 23.06.2006 07:32
od zirafak
kvoli poruche regulatorov napätia boli Focusy v roku 1999 zvolavane na hromadnu vymenu v ramci garancie...som niekde cital

Napsal: 23.06.2006 10:39
od hihi
Regulator je vymeneny (3500,- je v haji) a vada trva.

Napsal: 23.06.2006 20:17
od pelen
Já jsem měl u Š105 kouppené v mototechně od začátku přehozeny dva dráty na alternátoru. Ze začátku jsem nechápal, proč na mne v noci protijedoucí řidiči blikají, trochu se mi zdálo, že svítím intenzivněji než oni. Jednou při cestě do Ostravy jsem si všiml, že mi začala vřít baterie, měl jsem mechanický regulátor, tak jsem narychlo jen vyhodil z něho pružinu. Po příjezdu domů mi to nedalo a studoval jsem knížku od Andrta. Napadlo mne, že jediná možnost je, že jsou přehozeny dráty. Na parkovišti v 10h večer jsem je zapojil správně. Nevím, jestli mi to udělali v mototechně, že jsem jim nedal dýško nebo měli v Ml. Boleslavi špatnou výstupní kontrolu. Napětí bylo 18V. Z 55W jsem měl světla 55*(18/12)^2=124W.

Napsal: 27.07.2006 00:47
od hihi
Vymenila se baterka (jinou, jetou) a dobijeni je asi OK... Jen ted se stane
1. otocim klickem, rozsviti se kontrolky, rucicka palivomeru zaujme spravnou polohu, kotrolky zhasnou
2. startuji a napeti klesna az k 8 (9)V (mereno na zapalovaci), pristrojvka rozsviti snad vsechny kontrolky a rucicky tachometru a otackomeru vyleti na maximum
3. po nastarovani je vsechno jak ma...

Je bod cislo dve znakem nejake zavady, nebo je to "normalni vlastnost"?

Napsal: 27.07.2006 01:22
od hihi
Tak jsme prohledal diskuse a když to bude slabá baterka a současně s novou bude i (nyní fungující) dobíjení OK, tak to teda - elektronika je ***...

Napsal: 27.07.2006 08:55
od swm
hihi píše:Vymenila se baterka (jinou, jetou) a dobijeni je asi OK... Jen ted se stane
1. otocim klickem, rozsviti se kontrolky, rucicka palivomeru zaujme spravnou polohu, kotrolky zhasnou
2. startuji a napeti klesna az k 8 (9)V (mereno na zapalovaci), pristrojvka rozsviti snad vsechny kontrolky a rucicky tachometru a otackomeru vyleti na maximum
3. po nastarovani je vsechno jak ma...

Je bod cislo dve znakem nejake zavady, nebo je to "normalni vlastnost"?
Ma stejny startovaci proud jako ta puvodni? Kolik je na ni V pred startovanim?

hotovo

Napsal: 27.07.2006 18:30
od hihi
Koupil jsem dnes zcela novou baterku a potíže jsou pryč... (72Ah,680A)

Takže ani altík, ani, dráty.. BATERIE!

Re: hotovo

Napsal: 27.07.2006 20:43
od pelen
hihi píše:Koupil jsem dnes zcela novou baterku a potíže jsou pryč... (72Ah,680A)

Takže ani altík, ani, dráty.. BATERIE!
Ma spravne hodnoty, dobre jsi vybral.

Napsal: 27.07.2006 22:13
od Ahmed
To bylo znameni, ze je spatna. Pri startovani napeti nesmi klesat pod 9V. Ja jsem mel na stare napeti 12,4V a kdyz bylo trosku chladneji, tak uz to muselo dele tocit motorem a slysel jsem, jak se to otaceni zpomaluje, preventivne jsem ji vymenil a ted mam na nove 12,8V pri castem startovani a plouzeni se po meste.

Napsal: 28.07.2006 17:05
od hihi
Lidicky, jenze v tom je asi deset hodin hledani. 3600,- za vymenu regulatoru... Baterka nikoho nenapadla, protoze (ta co tam v tu chvili byla) mela napeti i pri startovani OK. Takze at nam to jezdi.

Napsal: 28.07.2006 17:13
od Ahmed
A ten stary regler uz nemas, kdyz byl dobry? Mohl jsi ho strelit... Nojo, baterky jsou svinstvo. Muze byt zkrat v clanku nebo neco podobneho a nic nenarobis.

Napsal: 28.07.2006 19:42
od pelen
Zkrat v clanku se pozna. U modernich aut prestane fungovat elektrika, nebot napeti je o cca 2V nizsi a ostatni clanky by se pri nabijeni prebijely.
Opravdu ta puvodni baterka drzela napeti i pri startovani? Bylo mereno az za svorkami akumulatoru? Mohl byt i velky prechodovy odpor na svorkach.