Stránka 1 z 2
STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 05.10.2008 19:51
od tomason
Tak dnes sem sehnal časopis Autodiesel,kde je článek o Mondeu s motorem řady kent s litinovou hlavou ,což je motor který se montuje do Focusů v ČR.Proč se tento motor montuje stále a dováží se do ČR.Motor pochází původem ješte z Fordu Sierra oproti hliníkovému motoru Peugeot /Ford HDI-TDCI je o 44tisíc levnější a hlavně se dostane kouřivostí na Euro 4 bez filtru pevných částic,což motor TDCI/HDInedokáže.Proto se Ford rozhodl dovážet ho sem respektive na trhy ,kde se zákazníci nehoní za motory s příponou DPF.Kdo často jezdí po městě a zůstává v kolonách a ještě k tomu jezdí krátké vzdálenosti což sou okolnosti vylučující správnou regeneraci DPF měl by zbystřit

motor 1.8TDCI je zajímavý i cenou viz 44tisíc kč.Motor se sice hůře zahřívá a nezapře svou minulost řehtáním a při rozjezdu je třeba přidat více plynu nemá tak silný volnoběh jak 2,0TDCI vyjíždění ze strmých garáží a vlečení vleků můžeme cítit i spojkově obložení pořád je to ,ale lepší než ucpaný filtr DPF

Praskání litinové hlavy se vyřešilo Comonrailem tím se snížilo tepelné zatížení a Delphi bylo nahrazeno vstřiky Siemens a turbodmychadlo s přesnou a rychlou regulací -naklápěním lopatek elektroservomotorem .Kompresní poměr pro Focus a Connect 74-85kw je 17,2:1když to Mondeo má 92kw má 19,4:1 zcela proti dnešnímu trendu .Závěrem sem rád ,že sem se konečně dopátral proč všichni si myslej že HDI/TDCI je o míle dál než 8V ten,ale má své nesporné výhody a už i Já a i Vy už to víte

Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 05.10.2008 21:05
od Míra
Plně souhlasím, jezdil jsem s tímto motorem již ve FoFo I, a nyní jej mám ve II a osobně mi naprosto vyhovuje. Nectnosti, které měl v Escortech,Sierrách a i v TDDi jsou dávno pryč. Názor ohledně DPF jsem již jednou četl na německém Focus-fóru a myslím si, že co v autě není se nemůže rozbít, takže podle mne také plus - zvláště, když jsem v jiných diskuzích četl cenu DPF pro HDI. Jinak 1,6 HDI/TDCI mi nepřijde o tolik tišší a kultivovanější než 1,8, u 2,0 je to už o něčem jiném, tam ten tvrdý dieselový zvuk opravdu není.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 05.10.2008 21:16
od Ahmed
Každý si bude chválit to svoje. Já osobně mám rád nové a moderní věci, takže kdybych na to měl a vybíral si, tak bych vzal 1,6 PSA 80kW i s DPF (když vynechám STčko a 2,0 TDCI

). S ohledem na peníze by mi bylo úplně jedno, co by to byl za motor a za ty prachy, co ho dávají teď, je 1,8 TDCI super a prakticky jiná volba moc není. Víc by mě asi potěšilo, kdyby Ford vymyslel sám úplně nový motor a natřel to všem ostatním

Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 05.10.2008 21:32
od tomason
stačí si pro něj dojet do Němec tam jich sou plný bazary i Fordí prodejny

tam už 1.8tdci nenajdeš myslim novou
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 11:25
od Míra
To Ahmed: Neber to prosím jako bezmeznou chválu toho svého. Předtím jsem měl doma FoFo I v 1,8 benzín, ale manželka mi s tím "courá" 5 - 6 km do práce a zpět a to bylo při jeho městské spotřebě /s klimou pořád necelých 10 litrů/ docela drahé. Takže jsem koupil tuto II již s 1,8 TDCi, jednak z výše popsaných důvodů a jednak byl k mání opravdu za příznivou cenu s dobrou výbavou /objevilo se jich nyní hodně - jsou ze Španělska/.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 11:30
od zirafak
kupovat dieslak na kratke vzialenosti do mesta

nic v zlom,ale asi o motoroch vela nevies

Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 11:37
od Míra
Asi ne.
Akorát, že jej beru ca 1x měsíčně na ca 400 km cestu a k tomu občas projet do Německa.
Benzíňáka, když vozíš jenom po městě, tak máš vodu taky úplně všude - od motoru až po poslední díl výfuku a taky jej mušíš vzít občas projet - jinak tě vykopnou z prvních emisí.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 11:47
od zirafak
pre manzelku do mesta na kratke trasy= uplne ako vysita 1,4 benzin

Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 12:00
od Míra
Jenže, když potom potřebuješ někam dál, tak by se v tom zbláznil. A 2. nemách chuť kupovat, sám mám na ježdění služebního C-maxe, ale nechci jej zneužívat pro delší soukromé ježdění.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 13:56
od killerhammer
ja by som na take uzivanie tiez volil maly benzin
ale ako sa hovori, "proti gustu ziadny disputat"

Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 19:21
od KUTY
to MIra: jak zneuzivat sluzebniho C-Maxe ? Ved vykazy budu OK, zalezi, ako sa k tomu postavis ty
Alebo musi byt cez vikend Max zaparkovany v praci ???
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 21:02
od Ahmed
Míra píše:To Ahmed: Neber to prosím jako bezmeznou chválu toho svého. Předtím jsem měl doma FoFo I v 1,8 benzín, ale manželka mi s tím "courá" 5 - 6 km do práce a zpět a to bylo při jeho městské spotřebě /s klimou pořád necelých 10 litrů/ docela drahé. Takže jsem koupil tuto II již s 1,8 TDCi, jednak z výše popsaných důvodů a jednak byl k mání opravdu za příznivou cenu s dobrou výbavou /objevilo se jich nyní hodně - jsou ze Španělska/.
Jasně, já bych ho taky bral všema deseti, kdyby to bylo "zadarmo".
Vím, že se říká, že nafťák do města nee, ale já bych se tomu asi taky nebránil. Určitě je lepší jezdit s naftou za 5,5l než s benzínem za 8,5l a pokud jezdíš hodně, tak není co řešit. Je jasné, že když najedeš 6k ročně, tak je to masakr, pokud to auto nemáš zadarmo

Můj strýc má už 3 nafťáka (myslím modernější auto, né traktor), vezme to vždycky na lízačku na 4 roky a pak prodá, najede přes 150k a z toho větší část ve městě a nikdy by neměnil.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 06.10.2008 21:16
od KUTY
No ale jazdit dieselom po meste kratke trasy do 10-15 minut, kedy sa motor ani nezohreje...to mu skodi este viac ako najazdene km rocne (viac ako 30.000km)
Mne najviac na Focuse vadi to, ze nevyrobili 1,8-cku s turbom...to by som bral hned.
Jedina vec, co mi na tichuckom benzine chyba, je turbo. Obcas ho clovek potrebuje, ale kvoli tomu kupovat diesel...
A sluzobne ? To nech bude aj na uhlie, ved ja sa o to nestaram.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 07.10.2008 10:22
od Míra
C-Maxe mohu používat naprosto nekontrolovaně podle potřeby, takže v tom není ten problém. Jen nemám chuť cokoli řešit a vysvětlovat, pokud by se něco stalo /havárie - i nezaviněná/ a bylo by to na dovolené, či na nějeké delší trase o víkendu.
Pojistka by nebyl problém, auto je na německých číslech, ale protože jej potřebuju na práci, bral bych potom jako svou povinnost to vše řešit.
Nehledě na to, že max má 260 000 km a nevím, jak rychle dostanu jiné.
Jinak souhlasím s názory, že "courání" s dieselem není nejzdravější, ale právě proto se to snažím kompenzovat těmi delšími jízdami, abych jej občas " vyčistil".
A spotřeba je opravdu argument, ale také možnost v případě potřeby slušně předjet, což mi asi 1,4 moc neumožní.
Re: STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8V
Napsal: 15.11.2008 17:07
od cmax
tomason píše:Tak dnes sem sehnal časopis Autodiesel,kde je článek o Mondeu s motorem řady kent s litinovou hlavou ,což je motor který se montuje do Focusů v ČR.Proč se tento motor montuje stále a dováží se do ČR.Motor pochází původem ješte z Fordu Sierra oproti hliníkovému motoru Peugeot /Ford HDI-TDCI je o 44tisíc levnější a hlavně se dostane kouřivostí na Euro 4 bez filtru pevných částic,což motor TDCI/HDInedokáže.Proto se Ford rozhodl dovážet ho sem respektive na trhy ,kde se zákazníci nehoní za motory s příponou DPF.Kdo často jezdí po městě a zůstává v kolonách a ještě k tomu jezdí krátké vzdálenosti což sou okolnosti vylučující správnou regeneraci DPF měl by zbystřit

motor 1.8TDCI je zajímavý i cenou viz 44tisíc kč.Motor se sice hůře zahřívá a nezapře svou minulost řehtáním a při rozjezdu je třeba přidat více plynu nemá tak silný volnoběh jak 2,0TDCI vyjíždění ze strmých garáží a vlečení vleků můžeme cítit i spojkově obložení pořád je to ,ale lepší než ucpaný filtr DPF

Praskání litinové hlavy se vyřešilo Comonrailem tím se snížilo tepelné zatížení a Delphi bylo nahrazeno vstřiky Siemens a turbodmychadlo s přesnou a rychlou regulací -naklápěním lopatek elektroservomotorem .Kompresní poměr pro Focus a Connect 74-85kw je 17,2:1když to Mondeo má 92kw má 19,4:1 zcela proti dnešnímu trendu .Závěrem sem rád ,že sem se konečně dopátral proč všichni si myslej že HDI/TDCI je o míle dál než 8V ten,ale má své nesporné výhody a už i Já a i Vy už to víte
