Stránka 66 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 17:08
od lenzi
ballu píše: Ti co zastávají praktické poznatky, že malooběmové oturbované motory nesnížily požadované emise, nebo ti, kteří si je koupili a budou prosazovat jejich výhody.
Toto sa navzajom vobec nevylucuje... 8)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 17:53
od Ma.rt
IvanSt: No ze to pises zrovna Ty, ktery nedokaze pripustit, ze atmosfery sve vyhody maji a pro mnoho lidi je to stale nevhodnejsi motor. Nikdo tu neobhajuje atmosferu pro 30tkm na dalnicich, i kdyz u vetsich atmosfer je spise limit na prevodovce nez na motoru. Konec atmosfer je urednickym rozhodnutim, ne ze by nebyla poptavka. I pro automobilku byla atnosfera marketingove vyhodna nabidnout zakladni model za zajimavou cenu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 17:59
od ballu
maverick píše:
Ma.rt píše:Souhlas. Tak si priste nech hovna od cesty a respektuj nazor druhych.
a muzes mi napsat, kde ho nerespektuju, hmm ?
jen jsem psal, ze je zbytecne resit napr spotrebu, nikomu nikde nic nevnucuju tak nevim proc jses zbytecne ofenzivni :dih:
Ono totiž spotřeba = emise

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 18:30
od IvanSt
Marty dokážu připustit mnoho věcí. Mám doma jednu atmosféru, která má své určení a dokud bude jezdit (a doufám že dlouho bude - r.v.2007), tak ji měnit nehodlám.
Pokud se budeme bavit o větších motorech, V6 a podobně, většina má super zvuk. I taková popelnice jako Vectra 2.5l má díky V6 lepší zvuk motoru než moje ST a podobná auta.
A poslední věc, je pravda, že třeba tvůj styl jízdy by turbomotoru zrovna nesvědčil. Snažit se jezdit s hladovým motorem za co nejnižší spotřebu, to je jako kdybych se já snažil jezdit pod sedm a ono by to asi taky šlo, ale je to zhovadilost asi pro všechny motory, pro turbo dvojnásobně. Otázka je, pokud bys měl 1.5/1.6EB a jezdil normálně s nižší spotřebou než máš teď, jestli by tě to nutilo táhnout ji k pěti litrům...ale to nechme být.

Čili ano, pro specifická využití a pro menšinu lidí atmosféra není špatná. Ale to nikdo nerozporuje. Pokud se budeme bavit globálně, tak jsme u výhod skončili.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 18:58
od Ma.rt
Ok dejme tomu:)
Az na to, ze se nesnazim jezdit za co nejnizsi spotrebu. To bych musel na ubrat jeste neco na rychlosti. Snazim se jezdit usporne s rozumem a i muj motor vi, co je červené pole v otackomeru. A i tak jsem spis ten rychlejsi na silnicich.

Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 19:14
od vita_k
maverick píše:
Ma.rt píše:Souhlas. Tak si priste nech hovna od cesty a respektuj nazor druhych.
a muzes mi napsat, kde ho nerespektuju, hmm ?
jen jsem psal, ze je zbytecne resit napr spotrebu, nikomu nikde nic nevnucuju tak nevim proc jses zbytecne ofenzivni :dih:
Já jsem to taky moc nepochopil. Možná tě špatně pochopil. Lepší obrátit list

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 19:58
od enjoy
Tohle téma mi pořád strašně připomínalo něco z minulosti a nevěděl jsem co.
Když jsem ještě před lety chodil na bikeforum(o kolech, ne o motorkách), tak tam se stejně ohnivě a bezvýsledně řešilo jestli je lepší celopéro nebo jen přední odpružení.
Celopéraři dělali ze zastánců hardtailů prakticky úplný blbce, že žijou v minulosti atd.. no padali tam vlastně úplně stejné argumentace jako tady, jak přes kopírák.
A jak to po mnoha letech od zavedení celopér dopadlo? Hardtailů se prodává pořád dost a pořád je dost pádných argumentů nekupovat full, když ho prostě buď nevyužiješ nebo je pro tebe přímo nevhodný, z hlediska zamýšleného používání.

A to je tady úplně totéž.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 20:08
od maverick
ballu píše:Ono totiž spotřeba = emise
jakoze mam si hlidat spotrebu abych zachranil planetu, nebo... ?

Ma.rt to nepochopil resp nepochopil me. Ty mas atmo, ja turbo. Ty velky objem, ja mensi. Ty jezdis za 5,6litru, ja za 8,4. Je zbytecne resit proc ty za tolik a ja za tolik...hrozne indvidualni, styl jizdy atd.
To same proc maji lidi pindy, ze 1,5-tka nepojede atd...kurnik, ale mam to na couracky po meste tak nac mi je 200kW a twinturbo ???
To jen pro ilustraci, ze lidi co-to odsuzuji a pritom se staci vzit do role spotrebitele, ze tohle mu vyhovuje a tečka. Ono tady je vic temat jak si kazdy chvali to sve a potrebuje poplacat po ramenou.
Ty mas to a vyhovuje ti to, stejne jako ja, tady konci debata.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 20:36
od Ma.rt
Jo ok..ale za 5.6 fakt nejezdím :) zrovna na couracky po meste bych vsadil na atmosku. S 1.5 jsem nejel, ale 1.0 je dole totalne mrtva na nejaky popojizdeni v kolonach.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 21:00
od maverick
To byl jen priklad, ale snad si uz rozumime 8)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.10.2019 22:34
od Jemar
Nepamatuji se, že bych někdy haněl přímovstřikové motory. V žádném případě nejsem jejich odpůrce. Jen jsem tu v minulosti poznamenal to, že díky administrativě k tomu byly automobilky dotlačeny a pod bičem vysokých pokut za emise vymyslely to, co vymyslely. Vzhledem ke složitosti a konstrukci těchto motorů je zřejmé, že budou více mechanicky i tepelně namáhány a tedy se dá předpokládat vyšší riziko více či méně fatálních poruch a to zvláště při nedodržení servisních prohlídek a včasných výměn oleje. To nemluvím o doporučených nízkých provozních otáčkách motoru, kdy narůstá jeho zatížení.
Na základě těchto indícií je pak daleko větší riziko při nákupu auta z druhé ruky, který je u nás daleko četnější než nákup nového auta, kdy jsou tyto problémy eliminovány. I proto se největší zastánci těchto motorů rekrutují ze skupiny uživatelů nových vozů s nejdelší zárukou, kdy se po skončení záruky auto prostě vymění. Pro ty, co kupují z druhé ruky vzrostla naděje, že si koupí něco, co nechtěli a budou muset nějaký ten zlaťák připlatit za opravy. Netvrdím, že je to pravidlo, ale riziko stouplo. Tedy pro mě, jako potencionálního zákazníka, to není úplně růžová situace. Tento stav je jediným mínusem k tomu, pořídit si Ecoboosta.

Co se týká provnávání motorů. Nikdy to nebude zcela objektivní, každý si vědomě či skrytě přihřívá svoji polívčičku. Někdo více, někdo méně.
Pro porovnání data z webu automobile-catalog.com

Duratec 2.0 - 107 kW Hatchback
  • Hmotnost bez řidiče - 1232 kg
  • Největší točivý moment - 185 Nm (4500 ot./min.)
  • Maximální rychlost - 203 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h - 9,1 s
Spotřeba paliva dle Spritmonitor.de
Duratec 2.0 - 107 kW.jpg
Duratec 2.0 - 107 kW.jpg (32.75 KiB) Zobrazeno 1944 x

Ecoboost 1.0 - 92 kW Hatchback
  • Hmotnost bez řidiče - 1252 kg
  • Největší točivý moment - 170 Nm (1400 - 4500 ot./min.)
  • Maximální rychlost - 193 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h - 11 s
Spotřeba paliva dle Spritmonitor.de
Ecoboost 1.0 - 92 kW.jpg
Ecoboost 1.0 - 92 kW.jpg (33.46 KiB) Zobrazeno 1945 x

Ecoboost 1.5 - 110 kW Hatchback
  • Hmotnost bez řidiče - 1250 kg
  • Největší točivý moment - 240 Nm (1600 - 4000 ot./min.)
  • Maximální rychlost - 210 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h - 8,9 s
Spotřeba paliva dle Spritmonitor.de
Ecoboost 1.5 - 110 kW.jpg
Ecoboost 1.5 - 110 kW.jpg (35.22 KiB) Zobrazeno 1945 x
Nechám vše bez komentáře a je na vás, posoudit jak velká je propast mezi starým a novým.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 10:32
od Ma.rt
Rozhodne to nerika, jak atmosfera nejede a zere :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 11:33
od IvanSt
Dal sis práci, škoda že ne všechno úplně sedí. Focus Durateců 2.0 - 107 kW na Spritmonitor.de není registrováno pouze 27 kousků, ale dobře, čísla celkem odpovídají, jen u 1.0EB pokud neomezíš výběr, tak ze cca 750 Focusů 92kW je spotřeba 6.7. Od 2015 necelých 500 aut spotřeba 6.75.
Ale stejně je to marné. Když napíšeš, že 1.0EB žere normálně o dva litry méně než 2.0l, na další stránce ti někdo napíše, no přece že on má spotřebu s dvoulitrem 6.5 a že by si s 1.0EB vlastně nepomohl. Je to prostě marné.

Takže jsme zpátky na straně cca 25 - jak píšeš, riziko opravy je pro tebe jediným mínusem k tomu, pořídit si Ecoboosta. Tenhle strach chápu. Ale jsme zpátky u peněz. A zpátky na Ukrajině, kde ve svých očích objektivně obhajují jiná auta, protože nic nad rok 1992 si už neopraví, tam už je Euro 1, drtivý nátlak úředníků...

Jak je to nakonec jednoduché :nazdravi:

Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 12:21
od kozelos
Ja osobne vidím rozdíl:
Akcelerace na 4 60-100
FFII HB 2.0 - 9s
FFIII HB 1.5EB - 6.5s

Zdroj automobile-catalog.com

Dynamika pri běžném provozu + predjizdeni, to je to, co člověk potrebuje resit kazdy den. Ne akcelerace z 0 na 100,ani litr sem litr tam ve spotrebe.

Jinak diskuzi nechápu. Ta auta jsou výkonově i spotrebou srovnatelná, jen 2.0 už prostě není a nebude. Přestaňte se nesmyslne hadat, na vyvoji a EU narizenich nic nezmenite... Je jasne, ze obavy z nakupu ojetého TB jsou na místě, ale taková je situace a nadavky na EU ani sobě navzájem k ničemu nevedou..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 13:13
od Cowley
Presne tak. Muzeme se dohadovat, jak chceme, ale stejne nemame na vyber :nixw:
A bude hur :dih: