Stránka 63 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.10.2019 16:40
od Ma.rt
Jinak muzu jeste srovnavat s 1.8 92kW. S tou se mi taky jezdilo dobre. Ta sla az do 7000 a ve vysokych otackach mela taky slušný zatah. to ten dvoulitr za 6500 uz nechce, na druhou stranu to ani tolik neni potreba, je takovy vyrovnanejsi a tahne vice odspodu.
Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.10.2019 20:32
od vita_k
To je ta, co chodila obvykle nejdřív na go, že zrala olej?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.10.2019 21:35
od Ma.rt
To si me s nekym pletes

prodával jsem ji s 200 tis.km a nebrala nic...max.3mm na rysce od vymeny do vymeny, nekdy to drzelo na max porad. A to jezdila vyhradne na A5 olej.
Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.10.2019 23:18
od vita_k
Nn, to jsem myslel obecně tyto motory.
Řešilo se tu na fóru, že 1.8 bývá potřeba generalkovat.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.10.2019 05:16
od Ma.rt
Co jsem se setkal, tak mi prislo, ze spis olej berou dvoulitry. Ale ty motory jsou prakticky stejne.
Co jsem mel posledni zpravy o me byvale 1.8, pri cca 240 tis.km porad bez problemu jezdila:)
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.10.2019 11:02
od Karel2
Koho to jeste zajima z technickeho pohledu, tak at koukne i na video, odkaz je dole v clanku.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/te ... ru-paliva/?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.10.2019 13:26
od fofok
Pokud vím tak tohle je normální chlazení katalizátoru i u nepřímovsřikových atmosfér,že se tam ho tam pouští víc a nespáleným se chladí.Se divím,že nezmínili něco o Fordu.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.10.2019 15:45
od Ma.rt
Citace: zatímco s motorem 2,0 turbo jedete pomalu za 8 l/100 km a s motorem 3,0 bez turba za 10 litrů, ostře jedete s tím prvním za 28 litrů a s druhým za 18.
Kdybych mel jet pomalu se svym atmodvoulitrem za 8, sel by z domu

ale asi to bylo jen pro demonstraci vlastnosti atmosfery vs tb
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.10.2019 23:00
od IvanSt
Atmosféra e92 330i 200kW s pohonem na zadek měla spotřebu 12-15 litrů při ostřejší jízdě po okreskách. To se mi nepodařilo se žádným moderním i rychlejším 2.0 turbo motorem. 30 litrů žralo staré Evo 4x4 na okruhu, s tou hodnotou bych na normální silnici nestrašil.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 09.10.2019 21:25
od Ma.rt
2.0T ale asi 200kW mit nebude
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 11.10.2019 16:29
od IvanSt
V dnešní době většina rychlejších vozů s 2.0T méně než 200kW nemá. Není proto moudré srovnávat "pomalou" jízdu v takovém autě s autem s polovičním výkonem. 2.0T pojede o dost rychleji než obyčejná 2.0 atmoška za stejných průměrných 8 litrů na 100km.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 12.10.2019 08:25
od Karel2
Nedavno jsem koukal na video o Hyundai i30 N PERF. a tam autor zrovna rikal, ze je pri "normalnim" provozu skoro problem se dostat pod 10l/100km. Auta s takovym vykonem ale nejsou kupovana "na spotrebu", ale rozumim proc jsi to napsal.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 12.10.2019 09:20
od patekradek
Za mě ... 1.6 benzin 74kW ve FF2 prostě miluju, do města a okresky je to prostě nejlepší volba, ten motor i auto vydrží strašný věci a zacházení a strašně mě to auto po městě baví. Když vyjedu za konec obce tak chci sedět v mondeu 2.0eco 149kW a to turboefekt u tohohle pohonu není nijak obrovský oproti současným motorům.Na Zábavnosti možná ubírá i fakt že o mondeo mám větší strach oproti FF2 kde je mi to už vcelku jedno

a taky to že s mondeem prostě nejde jed na krev jak z FF2 které neumí uplně hrubě překračovat silniční pravidla. Spotreba techto dvou vozů ve stejnem jizdnim režimu maximalně o litr vic u mondea
Každopádně závěrem je pro mě turbo efekt něco nežádoucího co z jízdy dělá nepříjemnou záležitost, za me lepší plynulej zátah, v pracovnim Berlingu(1.6 nafta papirove silnější verze) je to něco tak nepříjemnýho... človekem to neustále škube v tom autě ... nic se neděje, pak auto dostane pocitově sílu jako hrom a za dvě vteřiny už zase skoro nejede a na dalším rychlostním stupni znovu a znovu... porod (Ale znám lidi který tohle vysloveně vyžadují od auta a je to pro ně měřítkem výkonu potažmo i rychlosti jejich vozu)
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 12.10.2019 13:00
od IvanSt
Karel2 píše:Nedavno jsem koukal na video o Hyundai i30 N PERF. a tam autor zrovna rikal, ze je pri "normalnim" provozu skoro problem se dostat pod 10l/100km. Auta s takovym vykonem ale nejsou kupovana "na spotrebu", ale rozumim proc jsi to napsal.
Proto není nad osobní zkušenost. Možná kdyby dostal stejný recenzent 1.6 atmo, psal by, jaký je problém dostat se pod 8 litrů. Takovej Marty by s Nkem jezdil max za 7.5l s úsměvem od ucha k uchu
patekradek píše:Každopádně závěrem je pro mě turbo efekt něco nežádoucího co z jízdy dělá nepříjemnou záležitost, ......
V STčku co mám já se stejným motorem jsi nejel? Jsem spokojen, nezapínám ani race režim, který by měl reakci zrychlit. Občas se svezu s jedničkovou octavií RS a tam je turbo efekt značný, obecně jako u všech starých turbo motorů. Ale opět jsme u toho, že není nad osobní zkušenost a v tomto případě i o nastavení motoru. Sám jsem zvědavý na nové ST s antilag systémem.
Citace ze 4 roky staré recenze Ferrari 488 GTB Turbo:
A odezva na pohyb plynového pedálu je 0,8 sekundy. To je na turbomotor velmi dobrá hodnota, atmosférický předchůdce, který je z podstaty věci v takové disciplíně vždycky lepší, měl reakci rychlejší jen o desetinu sekundy. Ferrariho vývojáři navíc tvrdí, že některým přeplňovaným konkurentům naměřili prodlevu až dvě sekundy.
https://www.idnes.cz/auto/magazin/test- ... aktual_sko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 12.10.2019 15:59
od ballu
Při dodržování předpisů ,bere má atmosféra po 255 000 km bez dělání rozvodů s olejem 10W40 ubohých 6.7L /100km .