Stránka 63 z 79
Re: Pneu,disky...
Napsal: 27.09.2013 14:20
od ballu
No vozit mrtvé love v řetězích - 6,5 tis.Kč v kufru jen proto, že je budu pořebovat celkově jen pár hodin za jed rok a ještě umělohmotné /teplotní namáhání časem a kámen ve sněhu/

To raději jdu do volby zimní pneumatiky, která má pořádný zimní vzorek a nějaké obyčejné řetězy za 600 kč hodím do kufru pro oko policajtovo, nebo pro případ, že mě pod kopcem cajti nasazení přikáží. Že tato guma je o něco špatnější na suchu nebo mokru, vím to a podle toho sundám taky něco o kousek nohu z plynu. Při těchto gumách není třeba žádné řetězy nasazovat, tam jde vždy jen o případ příkazu. Místo řetězů, jem měl v autě 4 ks starých klínových řemenů z pračky. Na každé kolo proti sobě provlíknu a stáhnu elektrikářskou stahovací páskou - montáž -tak čtyři minuty. Ty řemeny ani necítím ani nejsou slyšet, na kopci demonáž-

jen přeříznu pásky - 1 minuta

Odzkoušeno v době, kdy ještě zimní gumy byly ve zkumavce a jezdilo se v zimě na letních. Co dávám na auto kvalitní zimní - neberu dle testů, ale dle hrubého vzorku, tak klíňáky z pračky v kufru mondea nevozím jen si pujčím pro oko policajtovo

Re: Pneu,disky...
Napsal: 27.09.2013 19:12
od davemomo
Lishak: no ono to neni jenom o sirce, s ni jde ruku v ruce i celkova vejska kola, v pripade 215 vs 205 je to neco pres 1cm coz se nezda, ale je to k**va poznat, to ti rekne sam frantik, dalsi vec je ne ze by tu vahu guma neudrzela, ale spis ze je na tu vahu spocitana urcita stycna plocha pneumatiky se zemi, jasne jezdit to bude ale pri pojistny udalosti to bude prvni na co budou koukat
Re: Pneu,disky...
Napsal: 27.09.2013 19:48
od ballu
Je to tak jak píšeš, užší si lépe poradí ve sněhu, ale na namrzlém a mokrém podkladu schází plocha - 20% oproti 215 ,propadne na brzdách a to o dosti. Znám to z Escorta , letní 185 a zimní 155 , oboje origo zapsané v techničáku z dojču. Ve sněhu těm 155 nestačila ani čtyřkolka ale na suchu a mokru jsem musel opatrně na brzdy, auto se kroutilo v zatáčkách jako had.
Něco podobného u letních, origo jsou jak na sucho tak i mokro, v případě širších perfektně drží na suchu ale pro vodu musí mít pořádné obvodové drážky jinak aqvaplaning na sebemenší kaluži.

Re: Pneu,disky...
Napsal: 27.09.2013 22:41
od zeli
schází plocha - 20%
To je trosku moc nee
Kola patri na auto takovy, jaky jsou v TP. Jezdit s nima podle rozumu, jde to na obojim. Jinak gumy 205 na MK4 uz se diskutovaly...mnohem beznejsi jsou 215. Duvod neznamy. Nebo teda znamy, ale neznamena to, ze by 205 bylo nejaky bezpecnostni ohrozeni. Nalozena MK3 v nafte 2.2 je taky pojizdna na 205 gumach. Zkratka se u Forda rozhodli, ze 215 je to pravy orechovy pro MK4 a u vetsiny modelu zvedli latku.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 27.09.2013 22:52
od enjoy
ballu, na jedné stránce trošku už moc ne? Klíňáky z pračky.. escort lepší jak čtyřkolka.. mně už dneska stačí

Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 15:28
od LeFort
To je vážně už trochu moc. Tomu snad nemůže věřit ani žák základní školy

edit: Ještě něco k těm řetězům - rozhodně se vyplatí si připlatit - např. zmíněné Thule nebo Pewag, atd. Za mě tedy Pewag Brenta C, rozumná cena, montáž určitě do 5 minut. Kdo jezdí v zimě do hor, potřebuje je skoro každý rok. A věta, že je má jen pro policajta, to je fakt demagogie. Sám jsem měl před dvěma roky situaci, kdy jsem horko těžko v Rakousku vyjížděl s nasazenými řetězy, auto po břicho ve sněhu, ale dal jsem to.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 15:43
od ballu
Co ti stačí, uvědom si, že je mi již 53 jařin a již mám něco za volantem odjeto. Jestli chceš pindat a mít přiblblé připomínky tak nejprve si přečti co jsem napsal . Vzhledem tvé ijnteligenci opakuji . v táhlém kopci , vespod ujetá vrstva sněhu na ní nových 10 cm , já jsem v Escu na 155 Sávách zastavil a když jsem viděl, že se předemnou nepohnou, tak jsem se rozjel a mezi nima prokličkoval . Marně za mnou se snažila Koktavka 4x4 na nějakých dálničních zimních slikách se rozjet , jen jsem viděl jak hrabe předek i zadek. Co se týče klíňáků z pračky, nikde nepíši že jsem je na Mondeu nasazoval, jen beru pujčené řetězy od kámoše pro případ buzerace orgánů a samozřejmě jsou plně funkční na můj rozměr. Ta zkušenost je datovaná o několik desetiletí zpět, kdy jsi možná ani ještě netahal kačera na špagátku.

Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 16:03
od LeFort
No právě že jsem to četl, a proto jsem reagoval. Nevím jestli tu někoho zajímá, co bylo před 30 lety, můj příspěvek se týkal sněhových řetězů a jejich využitelnosti. A jen tak okrajem, není mi zrovna 20 a Evropu mám projetou od Norska až po jih Itálie, samozřejmě Mondeem. Ale to sem už asi vážně nepatří.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 20:30
od ballu
zeli píše: schází plocha - 20%
To je trosku moc nee
Kola patri na auto takovy, jaky jsou v TP. Jezdit s nima podle rozumu, jde to na obojim. Jinak gumy 205 na MK4 uz se diskutovaly...mnohem beznejsi jsou 215. Duvod neznamy. Nebo teda znamy, ale neznamena to, ze by 205 bylo nejaky bezpecnostni ohrozeni. Nalozena MK3 v nafte 2.2 je taky pojizdna na 205 gumach. Zkratka se u Forda rozhodli, ze 215 je to pravy orechovy pro MK4 a u vetsiny modelu zvedli latku.
Rozdíl mezi 215 a 205 je 5% u jednoho kola ale doufám že jezdíš na 4 -rech kolech.

Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 20:37
od LeFort
Bohužel, rozdíl je na čtyřech kolech pořád 5%, procenta se nesčítají...
Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 21:07
od ballu
Bohužel , nesmíš na to jít matematicky ale přes fyziku.

Pří brždění je výslednice třecího ůčinku.
215+215+215+215 = 100 %
205+215+215+215=........%
205+205+215+215=.........%
205+205+205+215=.........%
205+205+205+205= ........%
Dopň si to a pochopíš a ostatní potvrdí že na gumách 205 prolétly max 100 km/hod nějakou vícekrát jetou zatáčkou bez problému , ale s 215 to bylo 120km/hod. Dle tvé teorie by rozdíl dělal jen 100 a 105km/hod čemu asi sám nevěříš.

Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 21:28
od LeFort
Co je tohle za blbost? Celková styčná plocha je pořád o 5% rozdílná, co s tím má co dělat fyzika?
Nebo na to mám jít snad přes chemii?

Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 21:39
od ballu
Je mě jedno jak na to půjdeš, ale je to učivo o vectorech 4 -tého ročníku střední školy. Uvědom si že těch 5% třecího účinku ztrácí každá guma jak v přímém směru tak i v odstředivé síle v zatáčkách.
Tak si to přeber jak chceš.

Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 21:54
od LeFort
Jasně, takže podle tvojí teorie, kdybych nazul tátovo 235ky z MK4, projedu zatáčku 160km/h oproti 100km/h s 205/55 r16, je to správně podle vektorů?

To jsou vážně výmysly že zůstává rozum stát, tady s debatou končím, nebudu ztrácet čas.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.09.2013 22:06
od ballu
Zvýšení šíře pneumatiky na průjezd je omezen váhou auta a odstředivou silou - poloměr zatáčky a její klopení /u F1 na zvýšení váhy mají přítlačná křídla, které nastavují na každý okruh zvášť, dle typu okruhu a zatáček/ Při určité váze vozu a od určité šíře pneu, je jejich zvyšování šíře již zbytečné a neefektivní, tam pak nastává problém na vodě.
Bodej by ti zůstal rozum stát, aby jsi mohl debatovat na této technické rovině, musel by jsi taky trochu přečíst technické literatury a oprášit školní vědomosti.
