Focus 1.8 TDDi, 02/2000. Momentálně najeto 207.125 km.
Koupil jsem 05/2012 se stavem 200.738 km od kolegy z práce, který ho měl 10 let, předtím dovezeno z GER.
Ve 190.000 dělány destičky, kotouče, žhavicí svíčky, …
06/2012 - 201.000 km - nechal jsem dělat rozvody, výměna oleje, olej. filtr, palivový filtr.
07/2012 – dovolená v Polsku, několikrát se mi stalo, že jsem stál na křižovatce s neutrálem, dal jedničku, přidal plyn a
motor zdechnul. Ale hned šlo vždycky znovu nastartovat. Až to jednou nastartovat nešlo. Baterka normálně točila, odtah k bratranci, automechanikovi, diagnostika, odtah k jeho kolegovi, co dělá čerpadla – kompletní repas čerpadla za +- 16.000 (vše stále v Polsku) – stav 201.700 km
Za celý další rok najeto jen +- 5.000 km bez problémů, znovu dovolená v Polsku. Ještě v normálně pojízdným stavu jsem měnil 07/2013 v 206.000 km baterku a po +- 20 km se focus zase podělal.
Za jízdy, problikala kontrolka žhavení a motor zdechnul. Znovu odtah k bratranci, diagnostika, závada prý někde u čerpadla, takže mi to dělal ten typ, co mi před rokem měnil čerpadlo. Přivezli to s tím, že si s tím museli furt hrát, že to nechtělo běhat, nakonec, že tam dali nějakej modul ze slabšího motoru, že to nějak jde, ale chybu na PC že to furt hlásí. Domu, že snad dojedu a pak to řešit dál. Cena 2.000, že prý v rámci záruky na to čerpadlo jen cena za součástku.
Už při startování bylo slyšet, že to nějak slabě jde. Bratranec říká, že to je tím modulem ze slabšího motoru, že to teď bude míň žrát navíc. Nějak se mi to nezdálo, ale sbalili jsme se a na noc jeli dom (+- 600 km).
Domů jsme dojeli. Pak jsem jel párkrát doma po městě. Ale bylo znát, že se tam něco podělává čím dám tím víc. Starty čím dál tím víc ztuha, vypadalo to, jakoby měl motor hnedka zase zdechnout. Při jízdě to pod plynem cukalo, když jsem dal nohu z plynu, tak si fík sám občas najednou přidal plyn. Pak jsem jednou nastartoval a motor po pár sekundách zdechnul. Pak už samozřejmě nenastartoval. Nafty čtvrt nádrže, baterka nová. Stav km 207.125
Takže odtah před barák, kde je dodnes.
Udělal jsem si diagnostiku přes ScanXL.
Nejdřív mi to přečetlo uložený chyby.
1664, 1563, 1564, 0335, 0216, 1246. Smazal jsem je, znovu naběhly jen dvě, samozřejmě 1564 a 1664.
Tohle a další fóra jsem přečetl fakt důkladně, včetně tématu čerpadlo a jsou mi skoro jasný dvě věci.
Oprava čerpadla před rokem – pokud čerpadlo vydrželo 5.500 km, tak asi nebylo dobře udělaný.
Ta výměna modulu (nevím, co mysleli, jestli ŘJ nebo co) – každopádně něco tam udělali, asi aby to někam dojelo (možná co nejdál od nich). Říkali, že je to ze slabšího motoru, přičemž tu na fóru čtu, že slabší motor není, bo 55 vs 66 kW jsou stejný motory, jen s jiným softem. Takže mám čím dál tím víc pocit, že mě trošku podělali.
Bohužel v naší loňský i letošní situaci nebylo jiný řešení. 600 km od domova, navíc na vesnici, s malým klukem. Blížící se konec dovolený. Důvěra v to, že když mi to udělá bratranec, tak to bude ok.
Na jiným fóru
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 0&start=80 čtu, že není číslo závady, který by přímo identifikovalo závadu čerpadla, ale že jsou to jen chyby, uvádějící chyby v přísunu paliva.
Takže to kromě toho čerpadla samotnýho může být i někde po cestě, co. Nebo ŘJ.
Takže jsem si dal z těch různých diskuzí dohromady několik možností, který by to mohly způsobovat, ale jsem laik, takže bych vás chtěl poprosit, jestli byste mi nějaký ty chyby nevyvrátili a s něčím neporadili. Díky předem
1. Čerpadlo (mám 5.000 km od montáže repasovanýho, je otázka jak dobře, píše se tu o vhodnosti výměny vstřiků při výměně čerpadla), každopádně dalších +- 20 t už dát nechci (asi nezbyde nic než prodej)
2. Palivový filtr zanesený (mám + 6.000 km starý)
3. Konektor čerpadla – možná je jen špatný kontakt
4. Konektor od ŘJ
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?f=18&t=766 rozpojený konektor od ŘJ a špatně ho zacvakl. Byl to ten největší konektor (cca 24pinů) u bloku motoru (neumím ten konektor najít, neporadili byste někdo, kde je?)
5. Prodřená hadička (přepad čerpadla od vstřiků k filtru?)
6. Zavzdušnění
7. Vadný Hallův snímač otáček.
8. Nějaký relátko u čerpadla
9. Jednotka u čerpadla (Z 99% na čerpadle odejde jednotka, v ní stačí vyměnit něké součástky a je to OK
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %8Derpadlo
10. Vadné vstřikovače, ty ale u Focuse na autě diagnostikovat nejdou TDDi + TDCi