Tak tedy můj postup. No už ve středu když jsem sundal čalounění jsem zkusil odšroubovat všechny šruby co drželi zámek a pak i dva co drží oko a chtěl jsem zkusit otevřít kufr i s tímto okem a krycí lištou. Akorát že už se šeřilo a co já potmě s otevřeným kufrem.

Tak jsem šruby zase zašrouboval a nechal to na sobotu. Mezi tím jsi mi ferdozi napsal, že jsi kufr otevřel stejným způsobem a tím mě utvrdil, že jdu správným směrem.
V sobotu po otevření kufru výše uvedeným způsobem jsem dlouze laboroval jak odemknout zámek a tím uvolnit oko.
Bohužel škvírou nebylo vidět v zamknutém zámku žádnou páčku, kterou by šel otevřít. Zkoušel jsem i zahnutým drátem naslepo šťourat v hloubi zámku, ale neměl jsem štěstí. Jak jsem později zjistil nebyla žádná šance. Takhle to prostě nejde. Nakonec jsem se odhodlal a oko zespodu odvrtal. Jenže stále nešlo oko vytáhnout, protože je roznýtované z obou stran plechu ve kterém drží a přes toto rozšíření prostě zamknutým zámkem protáhnout nejde. Alespoň jsem už mohl zámek vydělat ze dveří kufru. Pak jsem využil toho, že kryt zámku je z plastu. Sice jsem plast dost znásilnil, ale přetáhl jsem ho přes oko a tím si odkryl kovovou část zámku a šroub na jeho zadní straně.
A jaký to je šroub? No přece speciální. Kdyby to byl torx T20 s dírkou. Ale to ne. On jen tak vypadá pokud se nepodíváte pořádně stejně jako já. Až jsem sehnal někoho, kdo má bit T20 s dírkou, pak teprve jsem si všiml, že ve šroubu má jen pět cípů.
Tak jsem šroub flexou předělal na plochý šroubovák.

Oddělil jsem plastovou a kovovou část zámku od sebe. Z té kovové trčela páčka, kterou jsem pohodlně odjistil zámek a oko bylo konečně volné.
Oko jsem přivařil zpět na své místo a řádně natřel.
V plastové části bylo hned vidět zlomenou osku s výstupkem, který mačká odjišťovací páčku.
Abych rozebral plastovou část, kterou pohromadě držely nožky se zobáčkem, musel jsem pod těmi zobáčky odřezat nálitky. Tyto nálitky tlačí zobáčky do zajištěné polohy. Proto nešly zobáčky promáčknout a odjistit. Po otevření je vidět motorek, osa s vačkou a mikrospinač.
Zlomená osa je uvnitř dutá. Vleze se tam vrták o průměru 3 mm.
Tedy, ještě jsem to s tím vrtákem pořádně projel aby šel do osy zasunout lehčeji, ale těsně. Pak jsem ještě samotný vrták ve vrtačce vyhladil smirkovým papírem a všechno řádně odmastil. Zlomeninu jsem potřel aktivátorem plastů, jak mi poradil prodavač, když jsem kupoval sadu "Loctite Super Attak All Plastics". Tím jsem vlepil vrták do osy a zároveň slepil osu. Po dvou dnech, až byla zaschnutá barva na svařovaném oku, jsem všechno namontoval zpět a funguje to.
Abyste nemuseli jako já odvrtávat oko stačí když si vytisknete tuto šablonu a podle ní vyvrtáte malou dirku tak 2 mm do plastu.
Papír ustřihněte podle horní černé rovné čáry. Když pak tuto hranu dorazíte do rožku na plastovém krytu, mělo by vše sedět a můžete vrtat dirku. Tím se dostanete do otvoru označeného šipkou a zatlačením ve směru šipky odjistíte zámek.
Hodně zdaru.
