Stránka 7 z 9

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 11.10.2012 16:55
od vranik
Az se mi to vrati ze servisu, tak to taky zkusim nahrat...to houkani z videa je podobny, ale neslysim to ve vyssich otackach, rek bych jenom kolem tech 1500, kdyz nekde ve meste dojizdim se zarazenou rychlosti bez plynu...do ted to bylo u 3 nezavislych mechaniku a ani jeden nerikal nic spatnyho proti turbu, ani ve fordu (tam mi akorat rek, ze v tom motoru vsechno chodi jak ma, tlaky v turbu jsou spravny)...

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 11.10.2012 19:20
od Marod22
Myslím, že pokiaľ to počuješ na dojazde do križovatky a pri 1500 otáčkach, tak to turbo byť nemôže...či sa mýlim?

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 11.10.2012 20:43
od vita_k
V12 píše:
Pre lepsiu predstavu - toto su zvuky polomrtveho turba :


Komu to vydava taketo zvuky, ma to spocitane.
podle youtube je to stejny uzivatel - mozna wielder? Dost mozna ze porizeno ve stejny den akorat jednou ze vnitr a podruhe od motoru. Tj stejne turbo. Jestli kecam tak se omlouvam a budu nekolik dni za trest mlcet:)

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 11.10.2012 20:46
od V12
Ano, obe videa zachytavaju turbo "sanitaka" wildera, ktore chvilu potom menil.

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 12.10.2012 06:49
od vita_k
Tak to jsem rad, ze jsem nekecal. Jinak ja jsem presne wilder s temi zvuky. Mozna se mi turbo tak rychle nezpomaluje jak jemu, ale to je maly detail.

wilder menil preventivne, ja na to kaslu. Kdyz to vydrzelo 36 tkm takto, vydrzi to jeste :twisted: i za cenu pak vyssich nakladu.
spis potrebuji vyresit ty km regenerace (pro turbo zadna lahudka), popr. cukani jednou za cas, ktere s tim zrejme souvisi. zatim to odstranil jen mozna zdenyvm, coz neni moc lidi:) Omlouvam se za OT.

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 12.10.2012 09:37
od vita_k
Jeden pekny prispevek - to bude asi problem u liboraM:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 146#784146

MemphisR
Přispěvovatel
dal jsem nový turbo a zatím drží. Problem, je že se ozývají i střiky. Tak jsem to řešil s mnoha odborníky (i na soudním znalectví v německu). Dostal jsem velice obsáhlou ibstruktáž proč k těmto jevům dochází.
Konkretně u Fordů je to ještě markantnější.
Ford má předepsanou výměnu oleje po 30tis km, což je jeden z problémů. Stračí takhle vyměnit olej třikrát a je zaděláno na problém. Začnou se optřebovávat díly. Ani to, že novej majitel bude vyměňovat díly už po 15tis nezastaví rychlé opotřebování nečnutých dílů a tím pádem se rychle ničí olej a obsahuje značné množství pilin menších jak 3 mikrony který ty turba doslova brousí. Takže ani nekolikanásobné vypláchnutí motoru a výmeny dílů, jako sací hadice a mazací trubka, ev celý olejový čerpadlo nepomůže. Pořád je tu mnoho dílů, který jsou značně načnuté tím počátečním intervalem, ev u mnoha Fordů 1.6 TDCi 80kW ještě ucpaným sítkem v mazání turba.
Sečteno, podtrženo, pokud bych měl Focusa od novýho a měnil olej hned po 15tis a vyndal to potroublý sítko, tak bych možná předešel řadě techto problémů....

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 12.10.2012 09:49
od V12
Mno, pokial viem, tak na servisne prehliadky sa chodi po 20k km, alebo po roku, podla toho, co nastane skor. Druhy bod problemu - olej. Ford predpisuje 5W-30 A1/B1, pricom specialne 1.6TDCI ho poriadne prehrieva, takze olej za vyssich teplot degraduje rychlejsie a tych 20k km nevydrzi v takom stave, s akym sa pocita.

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 12.10.2012 19:36
od Sagic
Tak tady to je, bohuzel je to nahravane telefonem a neni to tolik slyset... budu muset kdyztak nahrat lepe. :wallbash:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KIa87Cb-EqA[/youtube]

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 13.10.2012 00:29
od vita_k
nj, neni to v uzavrene garazi, ale na pozadi tam cosi slyset je. Asi to bude to co ja a pan wilder.
osobne to budu resit az to bude toto:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Io2OilsYgDU[/youtube]

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 13.10.2012 09:17
od V12
Sagic :
Mas to spocitane. Som zvedavy, kolko na tom este najazdis. Ja by som to dal urobit teraz, pripadny repas nebude este velmi drahy.

Vcera som meral plniaci tlak na Citrone C4 1.6HDI 80kW FAP - vydaval zvuk rovnakeho charakteru, ale podstatne silnejsi a majitelovi sa zdalo auto velmi lenive. Verdikt - turbo nenatlacilo ani 2 bary. Domov po dialnici mi stacil do 165 podla GPS, potom som mu uz utekal. Takze uz ma tisicku odlozenu :evil: Auto ma od novoty, teraz je na nom 135k km a takyto problem :twisted: Pytal som sa ho na olej - meni po 20k, pouziva Total Quartz Ineo ECS 5W-30 so specifikaciou PSA Diesel.

EDIT :
Opraveny preklep v kilometroch - auto ma cca 135k km.

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 13.10.2012 20:29
od Sagic
Me to auto jezdi vic nez dobre na vykon si nemuzu stezovat ale tlak mereny nemam. A olej sem menil po 15 tis a pristi vymenu mam naplanovanou po 12 tis.

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 14.10.2012 20:42
od Sagic
Tak jeste jednou se studenym motorem a vystrcil jsem telefon vice do otevreneho okenka.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z1ntC0OJ8Xg&noredirect=1[/youtube]

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 14.10.2012 21:36
od V12
Presne toto som pocuval na mojom. Nabezne hrany lopatiek ma ako tak OK, ale velka axialna vola a tlacilo olej do sania. Vymenil som ho, podla niekoho preventivne, podla mna v poslednej chvili, nestihlo este zasrat olej. A ked slo do tuheho, cez Buchlov som mohol bez obav o neho valit na plny plyn, co cinilo cca 110 (btw, 2.0i to zvlada rychlejsie :twisted: ).

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 14.10.2012 22:14
od vita_k
tenhletenc zvuk ma soused na svem peugeotu HDI. Tj. asi trocha silnejsi whistle nez ja. Jakoby se mnou souperil, kdo bude menit drive :) Ale zatim oba vyhravame:)
Zkus na svem turbu axialni vuli, staci v prstech a uvidis. Pokud bude znatelna, tak to chce minimalne nejakou kontrolui.
Co tlak podle MAP? Da to > 1.4 bar (relativne)? Me da max 1.48 bar, coz neni spatne.

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Napsal: 15.10.2012 13:54
od skyjet
Rovnaký zvuk to robilo aj mne. Dal som to skontrolovať v autorizovanom servise, kde mi povedali, že turbo olej neprepúšťa, no točí sa ťažšie, než by malo. Kým to ide tak to vraj nemám riešiť. Preto som sa s opravou neponáhľal no postupne motor prestal dávať typický "kopanec" okolo 1800 ot./min a pri väčšej záťaží z turba začínali ísť aj iné (kvílivé) zvuky. Mechanik čo mi turbo potom menil vravel, že už má dosť veľkú vôľu a je bolo by len otázkou času, kedy by to obrúsilo skriňu.
Preto tiež odporúčam turbo vymeniť. To turbo je pred koncom životnosti. Koľko má ešte pred sebou ti nepovie nikto (možno 1000 km, možno 30 000 km). Jedno je však isté: Ak ho vymeníš teraz, tak ťa to bude stáť len peniaze za nové turbo a olej+filter. Ak to necháš tak a počkáš kým sa turbo rozsype úplne, tak to bude podstatne drahšia oprava (extrém je prípad, čo tu písal LiborM).