Stránka 7 z 34
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 11:46
od No Name
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 11:49
od killerhammer
ford utoci na VW pekne z gruntu

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 11:54
od mehturt
inac, nikde som nezachytil (alebo mozno len prehliadol) ci pojdu na 95-ku
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 11:56
od No Name
Já zase nezachytil, že by byla nutná 98ma, takže snad to na tu 95ku pojede...
Jinak ta nejmenší varianta ideální na motokáru...

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 12:00
od killerhammer
ono setky tie nove motory od VW (FSI, TFSI) idu na 95 aj ked maju odporucane 98
TSI tusim uz maju odporucanu len 95
ford sa s tym vobec netrapi odporuca 95, s tym, ze ked tam nalejes 98 alebo 100+ tak ten preplnany motor dost ozije
preplnane benziny ked do nich nenalejes 98 alebo 100+ nejdu na svoj papierovy vykon. rozpravali sme sa o tom aj s chlapikom na brzde, napr. audi 2.0TFSI na 95 benzine malo o -20k menej ako na papieri
ford by bolo treba odmerat (teda na 95, na 100ke, a s chipom na 95 a na 100ke), mam to v dlhodobom plane

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 15:37
od Nicco
Vzhladom na to, ze min 2.0eco bude aj v USA, tak to pojde aj na 91ku.

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 16:35
od killerhammer
v US zevraj sa capuje aj 87 a 89 benzin

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 19:56
od Dzefer
v usa je nejaka ina norma, takze to neporovnavajte...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 20:12
od vcedula
podla mna do toho pojde 98, pretoze oktanove cislo sa zvysuje so zvysovanim tlaku vo valcoch, aby sa predchadzalo samovznieteniu benzinu. Takze ked hovorime o downsizingu a vysokom vykone z malych motorov, tak vysoky tlak (vela vzduchu = velky vykon) je nevyhnutnostou.
Neviem, ako su na to TFSI motory ale viem ze predchodca 1.8T od VW mal minimum 98. U atmosfer to problem nie je, tam tie tlaky vcsiniu nie su az take velke, ale u dofukovanych to moze byt potrebne (dokonca neviem co sa tlaci do 2.5T)
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 20:32
od killerhammer
vcedula, pisal som vyssie ako to je. aj do TFSI, FSI ktore maju predpisane 98 ludia davaju 95 a ide to. len to neda papierovy vykon

2.5T ma predpisanu 95tku ale tiez sa hovori, ze na 95tke -15k dole

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 20:53
od vcedula
no, a to je presne to, co pisem. Pri vysokom tlaku vo valci vznika samozapal o trochu skor ako by mala byt iskra a tym padom auto nema taky vykon, ako by malo mat.
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 21:07
od killerhammer
mozebyt ale da sa na tom jazdit
priklad, mam 3.0 tfsi v audi, na 95 mi to neda tych papierovych 213kW ale len povedzme cca 200-205 kW, radost z toho auta mi to urcite nepokazi

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 21:12
od vcedula
To nie je pravda KH, tak predzapaly urcite autu nepomahaju. 98 nema v sebe viac energie ako 98, takze povedat, ze ked dam 95 tak budem mat len mensi vykon je hlupost. Motor nebude spravne pracovat. Ake to bude mat dlhodobe nasledky to neviem, ale setrne to k motoru urcite nebude...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 21:15
od killerhammer
ano, to uznavam, pisalo sa aj o tom, ale nikto o tom nikdy neurobil poriadnu studiu s dokazmi

Re: EcoBoost motory
Napsal: 15.03.2010 21:28
od killerhammer
a este jedna vec, 98 prakticky mizne z pump. je po nej hrozne maly dopyt, zrusil ju uz slovnaft aj shell, zostava 100+, pritom aut z FSI, TFSI motormi bolo predanych mrte, neverim, ze oni capuju do toho len 100+, ked dostupnost takeho benzinu je dost mala, su lokality na slovensku, kde 98 alebo 100+ ani nenajdes. som si isty, ze tam teda davaju 95 bud pravidelne alebo obcas ked su nuteny
