Stránka 59 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.09.2019 18:44
od Ma.rt
To moje dvoulitrove mondeo ma vic kW nez Ty IQ. To jsem poznal hned.
Motory maji sve kW a jejich prubeh. Je uplne jedno, jestli je to turbo nebo ne. A rozhodne to neni jedine kriterium pro pouzitelnost a ridicskou privetivost a uz vubec ne vhodnost pro konkretniho ridice.
25% je utopie. To by 1.6 EB musel jezdit za 6.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 07.09.2019 21:32
od IvanSt
Mondeo znám a nenapsal jsem to ve zlém, tak nevím, proč mě urážíš.
Pokud srovnáme to staré s dvoulitrem a novější s 1.6EB, tak má turbo o více jak 10% lepší spotřebu. Ale novější mondeo je těžší než to staré a 1.6EB je mnohem výkonnější motor.
Když srovnáš Focuse, starý 2L a nový 1.0EB, kde mají ty auta velice podobnou dynamiku, máš to už těch 25%

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 06:40
od Ma.rt
Promin, ale porad cist dokola, jak atmosfericky motor je utlumeny a ja to mam poznat, je to proste pitomost, on ma jen jinou charakteristiku. Na stejnou dynamiku musi byt atmo vetsi a zere vic, to tu nikdo nerozporuje, byt 25% je blbost, tech 10% je asi realnych. U focuse to taky nebude 25%. Ma ale vyhody, ktere mohou byt pro ridice dulezitejsi nez to, ze netahne odspodu. A mozne zavady - podivej se, co je tu prispevku o svolavackach, ko motorech apod.,to fakt nikdy nebyvalo.
S 1.0eb ve focusu mk3 jsem jel a rozhodne bych nerekl, ze je živější nez moje auto. To jsem si rekl treba u znameho 1.9TDi 77kW vs moje predesla 1.8ka a pri porovnavani obou aut jsme byli oba překvapení, ze s tou pocitove linou atmoskou mu ujedu, kdy se mi zachce.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 08:30
od jarod72pm
Možná mám jenom blbý pocit nebo paniku, ale mohu srovnávat pouze 1.0EB a mou 1.6 Ti-VCT pro jízdu s naloženým autem na delší trasu to hodnotím jako plně srovnatelné i co do spotřeby a "tahu". Je mi jasné že když jedu sám to turbo umí ve městě pohnout líp s autem jak ta 1.6 která má na můj vkus 1 a 2 trochu přiškrcenou. Jenže sem tam čtu že ty oturbené motory mají problémy (což u 1.6 tak maximálně olej) v výdrží a docela mám dilema co si za pár let budu vůbec pořizovat? Jezdím fakt couračky po městě někdy po 3 někdy po 5 km a nejsem si jistý jestli to turbo a celkově tříhrnek vydrží na delší dobu . Tohle by mě teda zajímalo pokud neseženu atmošku tak co s turbem dělají krátké trasy . Po 10-13 letech ve městě/okrese nahrkat 100000 jestli to nebude konečná pro ten motor?
Já vím není to o Fordu ale i tak zajímavé čtení (aspoň teda pro mě)
http://dfens-cz.com/trihrnek-s-foukacko ... tsi-85-kw/
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 10:59
od 321910336
Já se těm 25% blížím. Rozdíl ve spotřebě skoro dva litry oproti staré 1.6. Ta jezdila na LPG, takže o něco vyšší spotřeba, ale zase auto bylo lehčí a klimu jsem zapínal minimálně + motor má teď vyšší výkon a dálnice jezdím rychleji.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 13:09
od Stanley_vy
Takové věci tady přece psát nemůžeš.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 13:38
od phofy
Když porovnám svůj FF3 combi 1.0EB 92kw vs FF2 combi 1.8i 92kw, tak 1.8 jezdí okolo 8l/100km a 1.0 jezdí okolo 6l/100km
Takže podle mě řeči typu, že atmosféra má stejnou spotřebu, mi přijdou mimo

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 14:01
od Ma.rt
Ja jsem jel s 1.0 eb do 7. S 2.0 mam prumer 7.6 a dalky se daji o pullitr lepe - v ramci dovolenych rychlosti. Kazdy ale jezdi jinak, nekdo muze mit asi rozdil vetsi
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 14:18
od maverick
Tohle tema je asi nejvetsi hovno co tady kdy bylo. Kazdy obhajuje to svoje, atmosfera vs turbo atd. A sklouzava to k resenei spotreby, ktera ma asi svoje vlakno jinde. Sorry ale resit spotrebu kdyz kupuji auto ? Neni lepsi celorocni litacka na MHD ? Mel jsem atmosferu, ted mam turbo a nezajima me, jestli jezdim za 7,5L nebo 6,3L. A kdyz ma nekdo jiny motor, mam mu pokazde rikat, ze ma hloupost a chvalit to sve ?
Mas co se ti libi, ja take a timto debata konci.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 14:49
od 321910336
Vůbec bych o spotřebě nepsal kdyby se neobjevovali argumenty, že turbo žere stejně, nebo víc. Koupil jsem si, na co mám peníze, zároveň to byl základní motor, tak ani nebyla jiná možnost a připlácet si sto tisíc za stejně dynamickou atmosféru v mazdě 3 se mi fakt nechtělo. Obavy ze spolehlivosti nemám. Objemově jsem skoro na tom na čem jsem byl, motor točí ve všech režimech méně otáček a nepodtáčím ho. Jestli se někdo v noci budí a přemýšlí, co si koupí, tak je to jeho věc. Všichni chtějí velké atmosféry, ale kde ty auta jsou? Kdo je kupoval když se prodávaly?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 15:04
od Stanley_vy
Opatrně, ať tomu hřebíčku neurazíš hlavičku. Protože většina zatvrzelých zastánců atmosfér si tu atmosféru novou nekoupili, a nekoupili by si ji ani teď, kdyby ta možnost byla (ona je u Mazdy, ale i tak tu vidím jen nářky).
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 15:16
od TomFocus
Stanley_vy....a proč ty a jiní máš/máte potřebu se k tomu pořád vyjadřovat - tím, že napadáš zastánce druhé strany? Projev nadhled, povznes se nad to, nech jiným svůj názor a postoj - ty už jsi se vyjádřil xkrát a jiným to do mozku setjně nevtlučeš. Sleduju Vás celou dobu a říkám si proč pořád MUSÍ svůj postoj rvát druhým
Tebe odhaduji na vyšší sociální místo ve společnosti, ale za jakou cenu....
Samozřejmě ,,bavte,, se dál kluci.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 15:23
od phofy
Tome mě štve, že tady napíšeš nějaký objektivní názor a stejně to je špatně, protože zastánci atmosfér si melou pořád tu svojí... a kecy že jeli jednou ecoboostem atd.... člověku to chvilku trvá, než se sžije s autem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 15:25
od fofok
Nejeli,jinak by na to měli jinej názor.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 08.09.2019 15:31
od TomFocus
Rozumnej člověk ví výhody a nevýhody tb/atm/td/el/hybrid
Rozumnej člověk ví v jakém autě se výhody či nevýhody zůročí náklaďák/autobus/měst.auto/pickup/mpv/suv.
Rozumnej člověk ví co potřebuje
Rozumnej člověk ví jak se k onomu pohonu a celkově autu chovat, aby svoji investici nepohřbil během krátké doby.
Rozumnej člověk sdělí svůj názor 1x, 2x max 3x - víc netřeba - chyba je pak na druhé straně.